• Hilda678

    Bulimi och p-piller

    Hej! Det är så att jag lider av bulimi sen ca 1 år tillbaks (är 19). Det kan komma och gå i perioder (vi snackar veckor), för några veckor sedan var det ganska bra, jag spydde inte men tog istället ut det på träningen. Jag hakade på min kille när han tränar (väldigt ofta, han vet inte om bulimin) och ångesten var fortfarande stor dock. För att verkligen försöka bli frisk började jg på p-piller (cerazette tror jag de heter), jag tänkte att det skulle få mig att verkligen avstå från att spy, vilket funkade i någon vecka. Sedan kom bulimin och knackade på dörren, och självklart släppte jag in henne. Jag och min kille har haft sex ca två gånger sedan detta hände (max 2 veckor sen), jag hr fortfarande tagit p-pillerna men jag har kräkts upp mot 10-15 gånger per dag. Jag har väntat 2 timmar efter jag tagit dem på att spy, vilket borde vara god tid till dem att lämna magsäcken eller? Men samtidigt behövs väl näring för att ta upp dem? Nu till frågan; Är det möjligt att jag är gravid? Är chansen stor??? Vet att det var riktigt dumt att börja på p-piller för mig som alltid får återfall, men trodde verkligen det skulle få mig att sluta. Samtidigt vågar jag inte föreslå att vi ska använda kondom, han ser alltid till att jag tar pillerna eftersom jag kan vara riktigt glömsk, så att säga att jag glömde ta dem är inget option... Fungerar det fortfarande med akut p-piller??? Vi hade sex senast igårkväll och dagen innan and that?s it sen jag började spy igen.

  • Svar på tråden Bulimi och p-piller
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Ja du kan bli/vara gravid såhär. Det är rätt sent för akut ppiller men du kan ju prova.

    Jobbigt läge för det här kommer ju fortsätta om du inte berättar för din kille att du inte kan ta pillrena. Jag blev gravid genom att jag kräktes typ 4-5h efter jag tagit piller en gång.

    Vill du inte berätta om bulimin så säg till honom att du får biverkningar av pillrena och mår illa så ni får gå tillbaka till kondom. Då kan du tom säga att du kräktes pga det och därför tar du nu akutpillret.

    Det är en vanlig biverkning att må illa av ppiller.

  • Anonym (Hej)

    Du kan absolut ha blivit/bli gravid pga detta. Jag vill egentligen bara råda dig att berätta för pojkvännen om bulimin. Förhoppningsvis kan han ge dig stöd i det. Att du inte klarade av att låta bli att spy för att du börjat med ppiller förstår jag. Sjukdomen är stark och står över dina logiska tankar. Jag har tagit mig ur LÄTTARE ätstörning utan hjälp utifrån, men i ditt fall tror jag det är svårt och jag skulle verkligen vilja råda dig att söka hjälp.

  • Anonym (Kvinna)

    Läkemedel som kräks upp senare än en halvtimme efter man har tagit dem har den effekt den ska ha. Du kan därmed inte bli gravid om du kräks två timmar efter du har tagit ditt p-piller då pillret inte kommer upp igen.

  • Anonym (Storasystern)

    Från en kvinna till en annan. Jag hade bulimi i tio år av och till. Jag berättade aldrig för den man jag var tillsammans med de fyra sista åren av den perioden. När jag några år senare gick in i en ny relation la jag alla kort på borden för att slippa hamna i svåra situationer kring mat. Jag kan till exempel inte äta glass, eftersom det var min favoritsak att hetsäta är och jag minns hur det smakar på vägen upp allt för väl.

Svar på tråden Bulimi och p-piller