• Anonym (Lilla My)

    Kissade på stickan

    Hej! Jag har tre barn så jag har varit gravid och har nu symtom jag känner igen. Mår illa är yr och ont i brösten. Mensen är försenad. Jag tog ett RFSU graviditetstest nu ikväll. Men hade just då ingen mugg så kisade på stickan istället för att doppa i en mugg som det stod man ska göra. Det var då negativt. Är det nån som har gjort som jag och då plussat senare?

  • Svar på tråden Kissade på stickan
  • Anonym (Lilla My)

    Kissade du på stickan och fick positivt direkt? :) eller senare?

  • Elle N

    Jag missade på stickan och fick positivt på sekunden direkt... blev förvånad över att det syntes så snabbt!

    När man läser på instruktionen på de rfsu jag använde så behövs bara 3 sekunder kiss rakt på stickan, medan det behövs 15 sekunder för att suga upp ur en behållare. Jag tänker att det antagligen visat negativt för dig även om du kissat i en mugg först.

    Däremot behöver det ju inte betyda att du inte är gravid, bara att detta test/testtillfälle troligen skulle varit negativt oavsett.

    Lycka till!

  • Anonym (Lilla My)

    Tack :) då förstår jag. Får ta ett nytt test om några dagar om mensen fortfarande inte kommit.

  • Anonym (Lilla My)

    Okej kändes verkligen som jag skulle plussa. Är så van att mensen är som en klocka :)

  • Anonym (Lilla My)

    Mensen kom efter en vecka. Så jag var nog sken gravid :)

Svar på tråden Kissade på stickan