• Anonym (Tjej)

    Lämna någon för någon annan.

    Godmorgon.

    Jag och min man har varit tillsammans i 5 år nu. Anledningen till att jag startar en tråd om detta ämne nu är för att det kom på tal igår. Hur man kan med att träffa en annan under tiden man är i ett förhållande. Att man är en gris, men det beror på situation och hur man hanterar det.

    I vår sits så hade vi båda partners när vi träffades första gången. Träffades som vi mötes på krogen genom gemensamma vänner. Vi blev också vänner. Jag gillade honom direkt, jag har aldrig trott på kärlek vid första ögonkastet men det var det och tydligen för honom också.

    Jag hade det verkligen inte bra med min dåvarande pojkvän, som slog mig och misshandlade mig, och när jag mötte denna man så vände mitt liv totalt.

    Min dåvarande och jag levde två olika liv, vi brydde oss inte om varandra, jag ville bara bort men vågade inte då jag absolut inte fick lämna honom av honom.

    Min man hade det inte heller bra med sin dåvarande tjej, många tänker då säkert att man bara vill ha kakan och äta den men jag som var i samma sits förstod att det inte alltid behöver vara så. Första gången vi gjorde något med varandra hade vi båda dagen innan gjort slut med våra respektive och sedan var det vi.

  • Svar på tråden Lämna någon för någon annan.
  • nymedlem

    Enligt min erfarenhet brukar män ångra sig och vilja tillbaka till kärleken efter en tid då kåtheten lagt sig. I ert fall förstår jag att du tog första bästa chans att komma bort från en kvinnomisshandlare och när det gäller karln kanske hon inte ville ha tillbaka honom när han kom krypande.

  • Anonym (Jaha)

    Jag har träffat någon annan medan jag var i ett förhållande. Var faktiskt otrogen men gjorde slut dagen efter. Kan känna att jag kunde gjort slut innan jag och den nye inledde något men det är inget jag grämer mig över så värst mycket nu 15 år senare.

Svar på tråden Lämna någon för någon annan.