• Anonym (Omöjligt att fånga en mans hjärta)

    Väldigt lätt för män att få något seriöst med kvinnor

    Inget kan väl vara så lätt för en man att få till ett "seriöst" kärleksförhållande med en kvinna. Det finns ju sånt extremt överskott av kvinnor!!! Så gott som alla kvinnor, förutom några få som är tillfälligt singlar mellan två förhållanden, kanske lite på jakt, vill ha långvariga och bra relationer. Var jag än befinner mig beklagar sig kvinnor på bristen på just män att älska, som älskar dem tillbaks.

    Problemet är att så få män vill ha dem....Varför? De flesta är snygga, vissa svinsnygga, charmiga, kan försörja sig själv, har bra värderingar och alla vill de hitta nån. Många har gjort det där med familj i unga år. De är mellan 35-55 ca de allra flesta.

    De beskriver dejtingvärlden som ett skämt, som de hamnat i. En surrealistisk värld där ingen man egentligen vill träffa någon. Knappt ligga med dem,  kanske högst en eller ett par ggr. De berättar att de fått sig en rejäl självförtroendeknäck av alla dissningar och lever mest själv i hopp om att en dag springa på någon som gillar deras sällskap och vill träffa dem mer än för sex.

    Varför gnäller män när det är sånt överskott på kvinnor som vill hitta kärlek?

  • Svar på tråden Väldigt lätt för män att få något seriöst med kvinnor
  • Anonym (L)

    Överskott? Det vete katten. Möjligen om man bortser från matchningskriterier.

    Jag har letat en kvinna för relation i 10 år, är inte intresserad alls av att ligga runt. Men jag har aldrig lyckats få mer än några dejter, och aldrig 2 dejter med samma kvinna.

    Vi finns men matchar inte era kriterier.

  • Tecum

    Du bor i en storstad förstår jag, det är bara där som det finns ett överskott. Sett över hela landet är män i majoritet trots lägre medellivslängd.
    I glesbygd finns det mängder av bra män som inte hittar någon. Jag förstår om det inte är något alternativ för dig men tipset är att bredda sökområdet både bokstavligt och bildlikt.

  • Anonym (QA)

    Är en man en riktig man får han en riktig kvinna. Är en kvinna en riktig kvinna får hon en riktig man. Varför våra naturliga instinkter manipulerats i generationer för att det inte ska bli så. Könskrig är ett starkt verktyg för globalisterna.

  • DasNerd

    Det är nog rätt enkelt det här.

    Det finns inte ett överskott av kvinnor för "gemene man". Ungefär alla kvinnor kan hitta en dejt eller tio, även efter att ha satt vissa kriterier.

    "Problemet" är att efter dessa kriterier har du kvar män, som i mångt och mycket är medvetna om att de klarar dessa kriterier, och lever då i ett slags harem.

    Förenklat sagt: ett fåtal män sätter på er allihopa. :)

    Så ja, de som du faktiskt TRÄFFAR kan få ett seriöst förhållande, men sannolikheten att de bara vill ha sex är rätt stor.

    Majoriteten av männen är hemma och inser att det nog inte finns några för dem att älska. :)

    Nu vet du!

  • Anonym (Omöjligt att fånga en mans hjärta)
    Anonym (QA) skrev 2020-03-08 18:21:27 följande:

    Är en man en riktig man får han en riktig kvinna. Är en kvinna en riktig kvinna får hon en riktig man. Varför våra naturliga instinkter manipulerats i generationer för att det inte ska bli så. Könskrig är ett starkt verktyg för globalisterna.


    Tror det är något förenklat ditt resonemang. De kvinnorna jag talar om är så mycket riktiga kvinnor det går. Livslevande på 2 ben och de flesta har klarat fortplantningstestet också. Sen råkar de älska sex men männen de träffar verkar inte så intresserade av denna vara förutom ons.
  • Anonym (Hmm)

     


    Anonym (Omöjligt att fånga en mans hjärta) skrev 2020-03-08 16:40:14 följande:

    Inget kan väl vara så lätt för en man att få till ett "seriöst" kärleksförhållande med en kvinna. Det finns ju sånt extremt överskott av kvinnor!!! Så gott som alla kvinnor, förutom några få som är tillfälligt singlar mellan två förhållanden, kanske lite på jakt, vill ha långvariga och bra relationer. Var jag än befinner mig beklagar sig kvinnor på bristen på just män att älska, som älskar dem tillbaks.

    Problemet är att så få män vill ha dem....Varför? De flesta är snygga, vissa svinsnygga, charmiga, kan försörja sig själv, har bra värderingar och alla vill de hitta nån. Många har gjort det där med familj i unga år. De är mellan 35-55 ca de allra flesta.

    De beskriver dejtingvärlden som ett skämt, som de hamnat i. En surrealistisk värld där ingen man egentligen vill träffa någon. Knappt ligga med dem,  kanske högst en eller ett par ggr. De berättar att de fått sig en rejäl självförtroendeknäck av alla dissningar och lever mest själv i hopp om att en dag springa på någon som gillar deras sällskap och vill träffa dem mer än för sex.

    Varför gnäller män när det är sånt överskott på kvinnor som vill hitta kärlek?


    Till att börja med finns det inte alls ett stort överskott på kvinnor. Det finns ett överskott av män i Sverige, även om det inte är ett gigantiskt överskott. Men det kan ju så klart skilja sig beroende på vilka åldra man tittar på.


    Håller absolut inte med om att de flesta kvinnor är snygga. De flesta har övervikt och fruktansvärt dålig kroppshållning. Dessutom verkar de tro att blir snygga genom att kleta på sig stora mängder smink.


    Om jag utgår från urvalet på diverse dejtingsidor verkar även många av dem ha en personlighet som är ungefär lika spännande som att titta på målarfärg som torkar.


    "Många har gjort det där med familj i unga år." Om de redan har barn kan ju även det minska deras dragningskraft. Beroende på ålder kan ju önskan om att hitta någon för att bilda familj med vara rätt stark och många är inte alls sugna att ge sig in i ett förhållande där det redan finns en drös med barn.


    Om man ska ingå i en "seriös" relation (hur det nu ska definieras) måste det ju ge ett så stort utbyte att det är värt att ge upp den frihet som ett singelliv ger.

  • t1000

    Om du bor i Stockholm finns ett litet överskott av kvinnor. I övriga landet är det ett stort överskott på män. När alla välutbildade och vältränade kvinnor som inte har brottom att skaffa barn samlas i Stockholm så blir det ett överskott. Det kan du göra är att öka ditt marknadsvärde genom att gå ned i vikt så att du blir smal, skaffa lite intressanta intressen och flytta till en mindre stad med många singel män.

  • Anonym (Omöjligt att fånga en mans hjärta)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-03-08 22:28:26 följande:

     


    Till att börja med finns det inte alls ett stort överskott på kvinnor. Det finns ett överskott av män i Sverige, även om det inte är ett gigantiskt överskott. Men det kan ju så klart skilja sig beroende på vilka åldra man tittar på.


    Håller absolut inte med om att de flesta kvinnor är snygga. De flesta har övervikt och fruktansvärt dålig kroppshållning. Dessutom verkar de tro att blir snygga genom att kleta på sig stora mängder smink.


    Om jag utgår från urvalet på diverse dejtingsidor verkar även många av dem ha en personlighet som är ungefär lika spännande som att titta på målarfärg som torkar.


    "Många har gjort det där med familj i unga år." Om de redan har barn kan ju även det minska deras dragningskraft. Beroende på ålder kan ju önskan om att hitta någon för att bilda familj med vara rätt stark och många är inte alls sugna att ge sig in i ett förhållande där det redan finns en drös med barn.


    Om man ska ingå i en "seriös" relation (hur det nu ska definieras) måste det ju ge ett så stort utbyte att det är värt att ge upp den frihet som ett singelliv ger.


    Ja det är nog åldersrelaterat överskottet. Läst att det mellan 60-80 finns betydligt fler kvinnor än män tex.

    Jag tycker det finns många fler fräscha kvinnor än tvärtom, men inte konstigt kanske med tanke på alla förskönande medel en kvinna kan ta till?!

    Precis sådär vi kvinnor männen på dejtsidor. Fast inte lika färggranna;P

    Nu har inte alla barn men en hel del av de runt 45-55 har vuxna barn så inget som en ny partner behöver hantera. Men det är ju förståeligt att man gärna vill vara den den första att skaffa barn med någon och inte orka dras med andras ungar.

    Jo så är det. Men konstigt nog är det väldigt många män som klagar på ensamhet och sexbrist så det verkar ju inte finnas särskilt mycket "frihet" att ge upp som inte en härlig kvinna och ett kärleksförhållande skulle kunna råda bot på. Det är något konstigt som gör att de är så försiktiga och rädda de där männen? Kvinnorna upplever jag inte som rädda alls. De går gärna in i nya relationer fort de får en chans.
  • Anonym (Jämvikt)

    Läste i en annan tråd nyss där något hämtat siffror från SCB: Ensamboende i Sverige fördelas på 49% män och 51% kvinnor. Antar att det är något fler kvinnor eftersom de har längre medellivslängd. I detta är givetvis alla åldrar inräknade, även t.ex. äldre änkor som inte längre letar ny partner.

    Så att det skulle råda nån slags obalans ser det inte ut som. Men sen kan det ju vara så att färre kvinnor än män letar partner. Jag har en känsla av att det finns en del kvinnor som är nöjda med att bo utan partner. Jag känner en del som har separerat från barnens far och inte är sugna på nåt nytt utan nöjer sig med att ägna sig åt barnen och sin egen karriär.

    Jag är själv snart 60 och letar ny partner. Jag har letat runt på de största dejtingsajterna och det finns många kvinnor som vid första anblicken verkar intressanta. Men eftersom jag har två äktenskap bakom mig så har jag funderat en hel del på vad som är viktigt för mig och hur jag själv är. Och därför så är jag inte beredd att gå in i ett förhållande igen om det inte finns riktigt goda förutsättningar för att det ska funka. Och då är inte längre urvalet särskilt stort.

    Så det är inte särskilt lätt att hitta nån.

  • Postman

    Jag hör allt fler män som också är nöjda med att leva utan en ny partner. Som satsar mer på jobba, sina intressen osv. Lite sorgligt men kanske en naturlig utveckling i takt med att vi får det allt bättre.

Svar på tråden Väldigt lätt för män att få något seriöst med kvinnor