• Anonym (Secre­tflowe­r)
    Sun 8 Mar 2020 17:23
    590 visningar
    7 svar
    7
    590

    Dagenefter piller, gravid?

    Guud, vad jag känner mig som en tonåring i denna stund.

    Jag är över 30 år, med 3 barn och har nyligen blivit singel. På fredag var vi ute med arbetskollegorna och det slutade med att jag hamnade i säng med en av dem, varav vi hade oskyddat sex!!! Jag vet det var så dumt av oss, men i stundens hetta så glömdes det bort. Vi hade även sex på morgonen å då tänkte jag att äh, hamnar ändå att ta ett dagen efter piller, så vi kan köra på.

    Då jag gick för att köpa pillret så sade försäljaren, att du vet väl att det inte hjälper om du redan haft ägglossning och det blivit befruktat....hjälp!! Paniken började stiga, å kollade min menskalender direkt då jag kom ut...den visade självklart ägglossning dagen före!!

    Nu hamnar jag att leva i ovisshet i en par veckor. Symtom börjar komma redan nu, men det kan lika bra bero på pillret än på en möjlig graviditet. Hur skall jag stå ut, och ska jag prata med honom eller låta honom så utanför stressen, onödigt ifall det är falskt alarm att oroa honom, eller hur!

    Kan man ens känna symtom så här tidigt, ifall man blivit gravid?

  • Svar på tråden Dagenefter piller, gravid?
  • Anonym
    Sun 8 Mar 2020 17:24
    #1

    Nej. Det kan man absolut, ABSOLUT inte.

  • Anonym (Hold my beer)
    Sun 8 Mar 2020 17:26
    #2

    Du har inga symptom så här tidigt. Det tar ca en vecka för ägget att fästa, först därefter börjar din kropp producera gravidhormoner och ge äkta symptom. Allt före det kan lika gärna vara inför en kommande mens, eller pga pillret.

  • Anonym (Secre­tflowe­r) Trådstartaren
    Sun 8 Mar 2020 17:36
    #3

    Det låter bra, just nu har jag inte några andra symtom än ont i livmodern, känns lite som mensverk, men den borde inte komma ännu på ett tag. Hur skall man klara denna väntan i två veckor...iiik!

  • Anonym (Hold my beer)
    Sun 8 Mar 2020 17:50
    #4

    Dina känningar kan mycket väl vara pga pillret, om du nu inte haft äl så skjuts den upp nu lite grann. Din menskalender "vet" inte exakt när du har mens, det är bara en uppskattning, så om du har tur så har den fel.

  • Anonym (Secre­tflowe­r) Trådstartaren
    Sun 8 Mar 2020 18:00
    #5

    Ja, förhoppningsvis så har kalendern fel. Alla mina tre barn har kommit till på första försöket, så är en aning orolig då jag haft så lätt att bli gravid förrut.

    Det är en sak att diskutera en eventuell graviditet med en pojkvän, men att ta upp det med kollegan, kan inte bli mer än pinsamt...

  • Anonym (Blev gravid­)
    Sun 8 Mar 2020 19:32
    #6

    Jag blev gravid trotts dagen efterpiller. Tog de direkt efter sexet men fick ändå göra en abort ca 3 veckor senare.

  • Anonym (Secre­tflowe­r) Trådstartaren
    Sun 8 Mar 2020 20:23
    #7

    Hade du några känningar efter att du tagit pillret? Förstått att man kan få ganska mycket biverkningar, då de påverkar hormonbalansen så mycket.

Svar på tråden Dagenefter piller, gravid?