• Onegemensamtbarn

    Vad gäller efter MA/MF?

    Vet man ska vänta med oskyddat sex tills man slutat blöda men måste man invänta negativt gravtest?

    Vad gäller vid lite bruna flytningar?

    En djungel med allt man läser ju.

  • Svar på tråden Vad gäller efter MA/MF?
  • Kujänta

    Efter mitt MA sa en läkare vänta tre månader medan barnmorskan sa att när vi känner oss redo är det bara att köra på som normalt.

    Det vart nästan tre månader för mig innan vi kunde ?försöka på riktigt? ändå eftersom jag blödde/hade bruna eller konstiga flytningar till veckan innan mens som började den 18/2 och inte kände mig speciellt sugen på sex innan.

  • Onegemensamtbarn
    Kujänta skrev 2020-03-09 16:49:33 följande:

    Efter mitt MA sa en läkare vänta tre månader medan barnmorskan sa att när vi känner oss redo är det bara att köra på som normalt.

    Det vart nästan tre månader för mig innan vi kunde ?försöka på riktigt? ändå eftersom jag blödde/hade bruna eller konstiga flytningar till veckan innan mens som började den 18/2 och inte kände mig speciellt sugen på sex innan.


    Ja man får höra så olika av alla.

    Det jag egentligen inte får riktigt svar på om man måste invänta helt negativa gravtester eller bara tills man slutat blöda?

    Vill så klart prova igen med en ny graviditet men mest längtar jag efter att få mysa med mannen och helst slippa kondom :)
  • Kujänta

    Enligt både barnmorskan och läkaren jag träffade var det fritt fram att ligga utan kondom när blödningarna upphört.

  • Onegemensamtbarn
    Önskarbebis2020 skrev 2020-03-10 12:10:46 följande:

    Man kan mysa på efter blödningarna avtagit


    Oki tack.

    Hade varit skönt o veta att testet är negativt också,men men.

    Har dock fortfarande lite brunt när jag torkar mig så kanske bäst o vänta någon dag till :)
  • Önskarbebis2020
    Onegemensamtbarn skrev 2020-03-10 12:30:47 följande:

    Oki tack.

    Hade varit skönt o veta att testet är negativt också,men men.

    Har dock fortfarande lite brunt när jag torkar mig så kanske bäst o vänta någon dag till :)


    Ja vi väntade tills jag hade helt vanliga vita/genomskinliga flytningar för att vara säkra
  • Onegemensamtbarn
    Önskarbebis2020 skrev 2020-03-10 16:14:28 följande:

    Ja vi väntade tills jag hade helt vanliga vita/genomskinliga flytningar för att vara säkra


    Oki. Skönt det gått så smidigt.

    Jag har haft mensvärk hela dagen och nu plötsligt klart blod igen när jag torkade mig...Suck.

    Känns som det aldrig ska ta slut...
Svar på tråden Vad gäller efter MA/MF?