• Anonym (Undrar)

    Positivt streck åt fel håll?

    Finns det någon här som fått ett plus men åt fel håll dvs vågrätt streck när det skulle vara lodrätt eller tvärtom? Var ni gravida?

  • Svar på tråden Positivt streck åt fel håll?
  • Anonym (-10)

    Ja, det hände mig för 10 år sen. Hade gjort flera VUL så jag visste att jag hade minst en blåsa i storlek större som skulle släppa. Fick ingen mens, tog ett test- totalt blankt. Väntade några dagar, tog ett test till och fick 2 streck, men ett åt fel håll. Kände mig gravid och det hade passerat så lång tid efter VUL:en så gravid var jag. Blev dock missfall. Min privata gynläkare sa också att jag varit gravid.

    Du bör dock förstås ta ett nytt test, gärna av annat märke om nån dag.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (-10) skrev 2020-03-09 21:28:43 följande:

    Ja, det hände mig för 10 år sen. Hade gjort flera VUL så jag visste att jag hade minst en blåsa i storlek större som skulle släppa. Fick ingen mens, tog ett test- totalt blankt. Väntade några dagar, tog ett test till och fick 2 streck, men ett åt fel håll. Kände mig gravid och det hade passerat så lång tid efter VUL:en så gravid var jag. Blev dock missfall. Min privata gynläkare sa också att jag varit gravid.

    Du bör dock förstås ta ett nytt test, gärna av annat märke om nån dag.


    Var det fel på testet som du tog eller är det vanligt att det visar streck åt fel håll när man är gravid?
  • Anonym (-10)
    Anonym (Undrar) skrev 2020-03-09 21:56:33 följande:
    Var det fel på testet som du tog eller är det vanligt att det visar streck åt fel håll när man är gravid?
    Nåt var ju fel på testet uppenbarligen och nej, det är mycket ovanligt.
Svar på tråden Positivt streck åt fel håll?