• Hae90

    Ägglossningstest vid oregelbunden mens

    Hej!

    Jag har en himla oregelbunden mens och har nu köpt hem ägglossningstest. Enligt en vanlig cykel på 28 dagar så är min mens sen med cirka 4 dagar nu.

    När bör jag börja testa med ägglossningstesten sen? Har även beställt hem efamol med förhoppningen att det ska fungera :)

  • Svar på tråden Ägglossningstest vid oregelbunden mens
  • Mortiscia80

    Du behöver först avgöra hur kort din cykel är som minst och utifrån det börja mäta enligt diagrammet i förpackningen, det vore bra att titta minst ett halvår bakåt för att se hur det varierar. Du kanske ska börja mäta redan på dag 5-6 nämligen. Så börja med att fundera på hur dina cykler ser ut. Det ska också finnas en FAQ om vad man gör om man inte har någon koll alls.

  • Hae90
    Mortiscia80 skrev 2020-03-10 07:42:03 följande:

    Du behöver först avgöra hur kort din cykel är som minst och utifrån det börja mäta enligt diagrammet i förpackningen, det vore bra att titta minst ett halvår bakåt för att se hur det varierar. Du kanske ska börja mäta redan på dag 5-6 nämligen. Så börja med att fundera på hur dina cykler ser ut. Det ska också finnas en FAQ om vad man gör om man inte har någon koll alls.


    När jag åt p-piller så var den ganska punktlig, så cirka 28-29 dagar i cykeln. Utan p-piller är det svårt att säga då man inte varit utan särskilt mycket. Men då kan man gå efter p-piller mensen då?
  • Mortiscia80
    Hae90 skrev 2020-03-10 10:00:58 följande:
    När jag åt p-piller så var den ganska punktlig, så cirka 28-29 dagar i cykeln. Utan p-piller är det svårt att säga då man inte varit utan särskilt mycket. Men då kan man gå efter p-piller mensen då?
    Din mens reglerades pga p-pillren så nej, det kan du absolut inte räkna på. Du måste titta på hur din cykel ser ut naturligt, utan hormonpåverkan.
Svar på tråden Ägglossningstest vid oregelbunden mens