• Tue 10 Mar 2020 14:49
    2159 visningar
    18 svar
    18
    2159

    När presentera ny partner för x-make/x-fru?

    När har ni presenterat er nya partner för era x? Och efter hur långt dejtande presenterade ni partnern för era barn?
    Har barnens ålder spelat en roll i ert beslut i båda frågorna?

    X-maken presenterade en ny kvinna för barnen efter att de känt/dejtat varandra drygt 1 månad. Det har nu gått 4 månader och de umgås väldigt intensivt och hennes barn och våra barn kommer kalasbra överens. Alla sover hos varandra både vardag som helgdag och de har även rest ihop.

    Jag har dock aldrig fått träffa henne.
    Jag har erbjudit dem alla att komma och fika hos mig, jag har erbjudit dem att vara barnvakt åt hennes barn så x-maken och hon kan hitta på något tillsammans utan barn lite oftare då jag vet att hennes barns pappa inte är så flitig i umgänget samt att min son och hennes son som sagt trivs jättebra ihop som kompisar.
    Men x-maken gör allt för att jag inte ska få träffa henne.

    Jag tycker att hon är en viktig del i mina barns liv och därför skulle jag vilja träffa henne, är det konstigt av mig?
    Sedan är jag så klart skitnyfiken på henne eftersom hon än så länge fått mer fart på x-maken än vad jag fick på de senaste 10 åren.
    Det var mitt beslut att lämna så jag är inte ett dugg svartsjuk eller så. Snarare så att jag blir mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt varje gång jag träffar x-et pga hans straffbeteende gentemot mig.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Svar på tråden När presentera ny partner för x-make/x-fru?
  • Wed 11 Mar 2020 08:22
    #11
    Physalis skrev 2020-03-11 07:59:26 följande:

    Jag tror att du är för på helt enkelt. Ditt beteende skrämmer nog lite, om han själv håller på och straffar dig kanske han tror att du är ute efter samma sak?

    Backa så kommer ni nog träffas tids nog.


    Detta straffande har han ärvt efter sin mamma. Hon kör med samma metoder. 
    Jag jobbar verkligen inte så och det borde han efter 25 år ihop vara medveten om.

    Jag är väldigt noga med att poängtera för honom att jag är glad att han har träffat henne och hon verkar vara en bra människa. Efter 25 år ihop så är han en av mina bästa vänner och det är just det jag saknar mest efter skilsmässan. Detta kalla handen och att att han knappt kan titta på mig. Ingen annan var inblandad i skilsmässan utan vi tog död på äktenskapet på egen hand. 
     
    Men eftersom jag känner honom utan och innan så gläds jag med honom för sådan är jag. Och jag är noga med att poängtera för barnen att det är jättebra att pappa har träffat någon och att hon har fått fart på honom.
    Jag beundrar alltså henne utan att ens ha träffat henne. 
    Hon har lyckats med något jag misslyckades med, men jag har inga problem med det. Jag visste att jag var tvungen att gå för att barnen skulle få en mer närvarande pappa och att något skulle sätta fart på honom.
    Jag håller tummarna för att han ska ha insett vad livet handlar om och inte halka tillbaka till att jobba dygnet runt.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Wed 11 Mar 2020 13:46
    #13
    Physalis skrev 2020-03-11 12:07:51 följande:
    Man får ju hoppas att du har rätt men ofta tror folk att andra är som de själva. Det låter som att du är väldigt positiv men också väldigt på om det hela. Det är superbra att du känner så men du bör ändå backa. Både han och den nya måste känna intresse av att ni ska träffas för att det ska ske och just nu vet du att intresset inte finns. Den nya har nog tillräckligt med att skapa sig en plats i familjen och lära känna honom och barnen. Möjligheten finns också att hon kanske är en sån människa som aldrig kommer vilja träffa dig.
    Jag har inte och kommer inte att tjata, men det vore som sagt kul att få träffa henne. Jag står för att jag är skitnyfiken!

    Skillnaden är väl också att jag själv om jag hittat någon ny kärlek skulle vara stolt och vilja visa upp den för x-et om det vore jag som blivit lämnad. 
    Tyvärr har inte mitt x den "tävlingsinstinkten" alls. Försökte förklara för honom innan jag flyttade att om det hade varit omvända roller och jag var den som inte ville bli lämnad så hade jag skärpt till mig för att avsluta m flaggan i topp och försökt visa vad han missade som valde att lämna mig.
    Maken lade sig platt på backen och betedde sig sämre/värre än innan och bekräftade bara att jag tagit rätt beslut.
    Hans motivering var att papprena var ju ändå redan påskrivna...
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden När presentera ny partner för x-make/x-fru?