• Anonym (A)
    Tue 10 Mar 2020 22:32
    928 visningar
    7 svar
    7
    928

    Sprucken kondom

    Jag hade sex med min kille för några dagar sen, mer exakt 3 dagar sen. Kondomen sprack, men vi märkte detta innan det var ?försent?. Den hade spruckit ganska mycket mitt på toppen, och är osäker på hur lång tid det tog innan vi märkte detta.

    Jag har alltid haft regelbunden mens, har en app där jag följer mensen. Vet inte hur exakt denna är men den visar dagarna där det finns risk att bli gravid, och enligt appen så ska jag ha varit fertil denna dag, det ska vara dagen efter min ägglossning om denna app nu stämmer överens med min menscykel. Detta hände 13 dagar innan jag ska ha mens.

    Såklart ingen här kan svara på rak arm, det är såklart olika. Men är rädd för hur stor risken är att jag skulle kunna blivit gravid? Vet ju att det händer att folk blir det av endast försatsen...

    Dessutom upplevde jag idag en molande värk i ryggen, vilket jag inte brukar 10 dagar innan mens. Kan det ha något med detta att göra?

  • Svar på tråden Sprucken kondom
  • Anonym (99)
    Wed 11 Mar 2020 06:03
    #1

    Risken för graviditet är ca 99% i ditt fall eftersom du hade ägglossning då.

  • Anonym (Undra­r)
    Wed 11 Mar 2020 09:40
    #2

    Han drog väl ur innan han kom, eller sprutade han i dig? Då borde risken vara mindre.

  • Xzx
    Wed 11 Mar 2020 10:57
    #3

    Om han inte sprutade i dig är risken väldigt liten.


    Vänta och se om du får mens som vanligt - om inte, så gör ett graviditetstest, och sen får du ta det vidare därifrån.

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 11 Mar 2020 18:30
    #4

    Vi märkte det innan han kom, så tänkte att risken borde vara liten även med ägglossning? Tror inte det tog lång tid heller innan vi märkte det..

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 11 Mar 2020 18:49
    #5

    Folk som själva varit gravida - undrar även hur fort kan man känna att det ?blivit något?, haft både igår och idag molande värk i ländryggen som jag annars bara kan ha kanske 5 dagar innan mens och framåt. Samt idag hade jag som mensvärk, på vänster sida som gjorde lite ondare än vanligt?

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 11 Mar 2020 18:50
    #6

    Folk som själva varit gravida - undrar även hur fort kan man känna att det ?blivit något?, haft både igår och idag molande värk i ländryggen som jag annars bara kan ha kanske 5 dagar innan mens och framåt. Samt idag hade jag som mensvärk, på vänster sida som gjorde lite ondare än vanligt?

  • Anonym (A) Trådstartaren
    Wed 11 Mar 2020 18:50
    #7

    Folk som själva varit gravida - undrar även hur fort kan man känna att det ?blivit något?, haft både igår och idag molande värk i ländryggen som jag annars bara kan ha kanske 5 dagar innan mens och framåt. Samt idag hade jag som mensvärk, på vänster sida som gjorde lite ondare än vanligt?

Svar på tråden Sprucken kondom