• Wed 11 Mar 2020 13:04
    1136 visningar
    18 svar
    18
    1136

    Att leva som singel

    Hej!

    Jag undrar om det finns någon här som valt att vara singel, och funderar att fortsätta med det?

    Jag är i ett förhållande nu, men jag känner mig så instängd. Jag vill ha frihet, tänka på mig själv och inte behöva bry mig. Mitt förhållande nu är ganska "dött". Det är absolut inte dåligt, men inte bra heller.

    Jag undrar om förhållanden är något att ha för min del. Jag känner inte att jag kan slappna av.

    Så undrar om någon levt singel länge av fri vilja och hur det känns?

  • Svar på tråden Att leva som singel
  • Wed 11 Mar 2020 14:38
    #3

    Tack för era svar.

    Min sambo är ganska likgiltig av sig, det verkar vara en del av hans personlighet. Jag får ingen respons liksom. Jag försöker hålla gnistan vid liv, men vill inte bara vara den som försöker.

    Det känns som han sitter vid datorn, gör det han känner för, och jag håller mig på mitt håll och gör mitt. Det känns lite som att förhållandet kan kvitta. Jag har slutat anstränga mig för att han har gjort det och det blir ju en ond cirkel. Och när jag pratar med han blir han antingen sur och det slutar med att jag får ta första steget för att bli sams eller så säger han typ "ok" och så är det som inget hänt.

    Jag är så ostimulerad och uttråkad.

    Älskar vårt hus och våra djur... Vilka känslor ska man följa..

  • Wed 11 Mar 2020 20:26
    #7

    Tack för allt ni delar med er. ???? Känns så skönt att bli förstådd.

    Jag hoppas verkligen att min sambo får ett uppvaknande snart. Jag tog upp ämnet lite lätt redan idag, men han gick bara och la sig i sängen tidigt för att sova så nu ligger jag på soffan. Som jag tycker är väldigt skönt, så jag kan va uppe och se på vad jag vill. Samtidigt tragiskt att det är så det är.

  • Tue 17 Mar 2020 08:38
    #12
    Anonym (?) skrev 2020-03-11 21:02:43 följande:

    Skulle definitivt inte vilja vara tillsammans med någon som inte kan diskutera förhållandet och dessutom inte vårdar det... låter dött. Jag skulle i din sits göra slut alt. prova att skita i honom ett tag och bara göra saker för mig själv och inte ge han någon uppmärksamhet och se hur han reagerar. Kanske kommer han springandes. Men uppenbarligen reagerar ju inte din partner så... :(


    Tyvärr är det så. Ju mer jag börjar tänka på mig själv och kretsar mindre och mindre runt honom, ju mer glider vi isär känns det som.
Svar på tråden Att leva som singel