• Thu 12 Mar 2020 21:39
    2129 visningar
    39 svar
    39
    2129

    SUPER ovanliga flicknamn

    Hej!

    Väntar mitt femte barn i mitten på maj, en flicka. Jag och min sambo har haft jättesvårt att hitta ett namn som vi gillar. Stora syskonen heter Asta, Jum-Jum, Tiger och Tora. Vet att några av namnen är super unika men det är den stilen vi gillar. Så något i den stilen är vi ute efter. Skulle gärna uppskattas med lite förslag på mellannamn också. Enda kravet där är att det ska vara från en Astrid Lindgren karaktär. De andra barnen heter Pippi, Madicken, Mattis, Birk och Tjorven. Tack på förhand

  • Svar på tråden SUPER ovanliga flicknamn
  • Sat 14 Mar 2020 11:02
    #19
    Anonym (Vivan) skrev 2020-03-14 09:33:09 följande:

    Är man en idiot för att man väljer ett namn man tycker är fint till sina barn? Då kanske dina föräldrar också är idioter då? Sjukt otrevligt av dig. Dessutom undrade ta om tips på namn, vilket du inte gav heller.

    Här är mina tips på ovanliga tjejnamn:

    Olga

    Issa

    Loni

    Mini

    Morgan

    Elvina

    Domino

    Fina

    Kleo

    Piona

    Alla

    Tia


    Mini, Fina och Kleo så sjukt fina namn ju! Dom skriver jag verkligen upp på listan!
  • Sun 15 Mar 2020 15:39
    #26
    Anonym (Finn fem...) skrev 2020-03-14 23:44:00 följande:

    Du räknar upp förnamnen på fyra barn, men fem mellannamn -hur går det ihop?


    Ett av barnen har två mellannamn. Jag vet sjukt orättvist mot de andra, Hahaha
  • Sun 15 Mar 2020 15:53
    #27
    Anonym (Milimani) skrev 2020-03-14 23:57:50 följande:

    Mitt favorit-Astrid Lindgren- namn har alltid varit Milimani från Mio min Mio.

    Andra namn jag tycker om är Mynta, Mira, Andromeda, Mymlan, Humla, Lill, Bricken, Källa.


    Humla och Källa! Så fint ju! Åker definitivt upp på listan????
Svar på tråden SUPER ovanliga flicknamn