• Anonym (Vem var jag innan?­)
    Thu 12 Mar 2020 21:43
    643 visningar
    9 svar
    +2
    9
    643

    ALLA VET NU!!!

    Hejsan alla familelivare!

    4 långa år!

    Jag är på väg ur detta hemska förhållande ( ber till högre makter att jag klarar de).

    Jag har försökt se till att vara påläst ang beteendet som dessa har och som är så svårt att förstå. Denna kyla som visas, inga som helst känslor eller ånger, vräka ur sig att jag är så korkad och så dum i huvudet å att jag ska minsann vara glad för att jag har honom, för annars hade jag inte haft någon så idiotisk som jag är(enligt han).Totalt empatilösa, för att i nästa stund krama om mig, säga att jag är det bästa som hänt han, jag är så vacker. Så psykiskt terror.

    Har ända sedan för ca 3 år sen upptäckt att inte allt stod rätt till, men kunde inte peka på det direkt.

    Jag kan jag se tillbaka på det nu att jväldigt snabbt hade han trollat bort mig, allt jag stod för och tyckte va bort manipulerat.

    Jag känner bara att detta inte får vara en hemlighet längre!!!

    De här måste jag försöka sätta stopp för medans jag ff har lite styrka kvar..

    Nu är jag inte tyst längre...

    Nu skyddar jag inte honom längre...

    Nu betalar jag inte allt för honom mer...

    Nu ljuger jag inte för honom nå mer...

    Nu låter jag inte han trasa sönder mitt hjärta å själ mer...

    Nu vill jag inte bli kränkt och nertryckt längre.

    Nu låter jag inte han slå sönder saker mer...

    Jag kan inte skydda världen ifrån honom...

    Men jag kan skydda den lilla del av mitt hjärta å sunda förnuft som finns kvar å faktist ff slår, samt min älskade lilla vovve- bebbe från honom...

    Spyr på alla svek, ständiga lögner, å alla tomma löften...

    Tyvärr så har han lyckats med det målet han kämpat för att uppnå i flera år...nämligen att forma mig till exakt den tjej/redskap han behövde.

    Men oj tack högre makter att jag av en ren slump läste en artikel om narcissism och psykopatiska beteenden, oj vad jag fick upp ögonen sakta, var precis som om artikeln handlade om han och mig.

    Jag har förlorat så mycke,framförallt mig själv..

    När jag väl nådde totala botten, så fick jag ett obeskrivligt starkt "måste" att lämna detta dysfunktionella förhållande.

    Jag har/hade förlorat nästan allt, men det viktigaste hade jag inte än förlorat

    "livet"...

    Min alldeles egna lilla livförsäkring!

    Tack för att du läst...

    Hoppas jag inte e ensam om detta!

    ???

  • Svar på tråden ALLA VET NU!!!
  • Anonym (Moa)
    Thu 12 Mar 2020 21:52
    #1
    +1

    Bra kör på!
    Lämna honom och titta aldrig tillbaka,

    Jag antar att ni inte har barn eftersom du inte nämner det. Så du kommer ju aldrig mer behöva träffa honom!

    Ta hand om dig! Hjärta

  • Anonym (k)
    Thu 12 Mar 2020 22:00
    #2
    +1

    Du är stark och modig-
    Hoppas allt går bra för dig !

  • Anonym (jaaaa­)
    Thu 12 Mar 2020 22:06
    #3
    +1

    Vi är fler! Du vet det där om att "ibland vet man inte vad man har förrän man mister det" - ibland fattar man inte vilket HELVETE man hade förrän man kommer ut på andra sidan.

    Det blir (MYCKET!!!) lättare ju längre tiden går! Bra kämpat och fortsätt så!!!!!!

  • Anonym (Vem var jag innan?­) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 22:44
    #4

    Nä som tur är, inga barn.

    Han är en narcissistisk psykopat

    Det är nu jag ska vara som starkast å dra!

    Har all min familj å vänner i sthlm 70 mil härifrån. Jag jobbar heltid.

    Och kvinnojouren tar inte emot mig!!!

    Häruppe verkar dom vara så inkompetenta ( ursäkta mig).

    Men det är nämligen så att jag har en liten chiwawa (min bebis), vi har alltid följt varann sedan 10 år...

    Han har varit elak med henne med????..

    Det gör så ont när kvinnojouren talar om för mig att antingen ge henne till nåt hundstall eller avliva henne...

    En kanonbra arbetskamrat som nu också vet, tar hand om min lilla vovve när jag jobbar för jag vågar inte lämna henne med honom.

    Men jag har bra kontakter på psykiatrin samt en kvinna som arbetar på kommunen (våld i nära relationer)...

    Har sökt flera lägenheter, men icke, har "bara" vikariat.

    Det är väldigt tufft nu när jag snart lämnar han...

    Jag har hotat så många gånger med att lämna han, men inte klarat det.

    Å han små ler åt mig å säger...

    Du kommer inte lämna mig, du klarar dig inte utan mig, å kom ihåg att jag är allt du har...suck!

    Han har gått arbetslös hela tiden, ätit upp mina mediciner, bara levt på mig som en parasit.

    Tog mitt kontokort, han andvänder det frekven, fyller på internet så det bara dånar...han har kontakt med tjejer utomlands..sett flera konstiga nummer, å bilder på tjejer, men han har ingen aning hur dom hamnade på hans mail...

    Jag MÅSTE orka lämna honom...

    Jag e i rättså dåligt skick, men kag kämpar vidare.

    Han köper sprit å super sig full, bråkar, skriker slår sönder de mesta i hans väg...skrämmer både mig å vovven...(trots att han lovat miljoner ggr att inte dricka sprit)..

    Han skiter i min oro å rädsla.

    Tar min mobil, låser ut mig i kylan å chattar med andra tjejer.

    Extremt skönt att skriva av sig. Att få berätta allt som hänt å faktist få höra att det är han det är fel på.

    Kram till er alla som orkar läsa mitt klagande

    !

  • Anonym (k)
    Thu 12 Mar 2020 22:49
    #5
    +1

    Kan din arbetskamrat ta hand om hunden på heltid så att du kan få hjälp av kvinnojouren?

  • Anonym (Vem var jag innan?­) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 22:52
    #6
    +1

    Vill bara säga att vilka underbara människor som finns här..blir så glad å stark jue mer feedback jag får om att det ÄR faktist han som är han det är fel på å inte mej.

    Helt galet egentligen, jag är så nedbruten å manipulerad att jag fortfarande trott på allt elakt han sagt om mig????

  • Anonym (S)
    Thu 12 Mar 2020 23:01
    #7
    +1

    Du kan stoppa ditt kort så han inte kan använda det. Annars heja dig. Det är inte dig det är fel på. Kanske du kan sova hos din kollega tills du hittar en lägenhet

    Jag stannade i 4,5 år hos en man som våldtog och hotade mig. Berättade inte för någon, mer än min nuvarande fantastiska man för jag skämdes att jag stannade. Det var svårt att bryta han fortsatte ringa mig när han var full i flera år, men till sist tog han bort mitt nummer som jag sa. Efter flera års läkande hittade jag en bra man.

    Jag fick höra varje dag att jag ser ok ut så jag duger att sätta på, men ingen utom han står ut med att lyssna på mig, så jag ska vara tacksam för honom.

  • Anonym (Vem var jag innan?­) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 23:02
    #8

    Jo klart hon kan å vill. Men hon håller på att separera. Mycke livat där också.

    Sen får jag väl skylla mig själv som inte vill lämna bort henne. Min son är mitt allt, han e gift å jobbar på, dom har ett så fint förhållande. (han vet inget)...Men ingen tvekan på att hon e mitt allt efter honom..

    På nåt sätt så hjälper hon mig att orka överleva..hon måste ut...å mat å alltid färskt vatten, mycke mys å godis..jag är iallafall behövd av henne...

    Låter inte riktigt klokt va?

  • Anonym (Vem var jag innan?­) Trådstartaren
    Thu 12 Mar 2020 23:42
    #9

    Ja, har ändrat koder å ordnat nya kort...

    Han gjorde nåt med min mobil första året vi va tillsammans, så han kunde följa mig vart jag än var, min puls, mina sms å samtal...

    Ändrade också sekretessläget påsatt med en kod, så lösen å koder får han alltid fram, han har stenkoll på mej....

    När jag väl e härifrån så ska jag , så ominstallera å rensa mob å göra den till fabriksåterställning, samt byta nummer...

    När jag säger NEJ så har han bara sagt, lilla, lilla gumman, bäst du ger pappa kortet för det blir inge bra annars...e du dum mot mig så e jag dum mot dej, det hör jag ofta...

    Hans sätt att visa sin besvikelse om jag inte ger honom kortet el medicinen är att tex ringa mitt jobb å skapa kaos...

    Han har ringt å sagt att många i personalen skäl knark, å att alla bör drogtestas. Jag sa nej ang min medicin, sa att det var slut, då ringde han å sa att han satt inlåst på en toalett någonstans på sjukhuset, med corona kostaterat, så sjukt!

    Å han har struntat i att gå ut med vovven när jag jobbat, så hon kissade å bajsade inne...

    Sen skällde han ut henne så mycke att hon gömde sej under sängen????

Svar på tråden ALLA VET NU!!!