• Anonym (gg)
    Thu 12 Mar 2020 23:27
    697 visningar
    14 svar
    +1
    14
    697

    Borde de stänga skolorna i Sverige?

    Anonym (***)) skrev 2020-03-12 22:59:53 följande:

    Nej, det tycker jag inte. Det som händer är att många som jobbar i vården och omsorgen inte kan jobba, och det kan få allvarliga konsekvenser för de som är inlagda eller tillhör riskgrupperna. 

    Det är inte så allvarligt att unga friska människor smittas, det är ännu mer allvarligt om de som tillhör riskgrupperna smittas, eftersom de i sin tur riskerar att smitta sjukvårdspersonal, som sedan inte kan jobba. Den spiralen vi inte ha.


    Har ingen inom vården barnvakt, kan inte äldre barn vara ensamma hemma? Jag var ensam redan som sjuåring ibland, det var iof början av åttiotalet, men jag tyckte inte det var hemskt eller svårt.

    Kanske man kan ha barnomsorg och skola för barnen till de som arbetar inom sjukvården, som i andra länder?

    Tror du inte barnen smittar sina föräldrar ganska effektivt om de går i skolan?
  • Anonym (gg)
    Fri 13 Mar 2020 00:02
    #6
    +1
    Anonym (Suck) skrev 2020-03-12 23:35:18 följande:
    Men lägg av. Hela Vård och Omsorgen kommer gå under om skolor och förskolor stängs. Fattar ni inte det?
    Varför händer inte det i Danmark då? Italien?

    Finns det alternativa lösningar?
  • Anonym (gg)
    Sat 14 Mar 2020 00:06
    #13
    Anonym (***)) skrev 2020-03-13 07:26:01 följande:
    Alla kan inte fixa barnvakt eller ha barnen hemma själv.

    Det viktigaste är de som är gamla och de som har svårast symtom, dvs måste läggas in. Deras hälsa måste gå före. Att riskerat att vård- och omsorgspersonal blir sjuk drabbar alla, även barnen.
    Nej, och det skrev jag inte heller. I Norge och i danmark finns barnomsorg för de föräldrar som arbetar inom vården. 
Svar på tråden Borde de stänga skolorna i Sverige?