• Anonym (TS)

    Har du eller någon du känner Corona?

    Har du eller någon du känner Corona?

    Kan du berätta hur du eller den du känner mår?

  • Svar på tråden Har du eller någon du känner Corona?
  • Anonym (Nixpix)

    Nej, ingen ens i närheten av våra trakter har eller har haft Corona.

  • Anonym (***))
    Anonym (Nixpix) skrev 2020-03-14 16:33:43 följande:

    Nej, ingen ens i närheten av våra trakter har eller har haft Corona.


    Hur vet du det, har de testat alla i era trakter?
  • riboflavin

    Nej, inte bekräftat, några är dock förkylda och stannar hemma, däribland jag. Vi har haft ett bekräftat fall på företaget där jag jobbar, men vi hade satt alla som varit utomlands i riskområden i "karantän" redan så den personen fick inte komma in och jobba. Ingen jag kände eller ens vet vem det är.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Nixpix)
    Anonym (***)) skrev 2020-03-14 17:06:33 följande:
    Hur vet du det, har de testat alla i era trakter?
    Ett rapporterat fall i vårt län. Och det långt härifrån. Så ja, jag är övertygad om att ingen just här har corona. Kanske kommer det fall, mycket möjligt, men det är absolut ingen hysteri här.
  • Anonym (***))
    Anonym (Nixpix) skrev 2020-03-14 17:12:52 följande:
    Ett rapporterat fall i vårt län. Och det långt härifrån. Så ja, jag är övertygad om att ingen just här har corona. Kanske kommer det fall, mycket möjligt, men det är absolut ingen hysteri här.
    Fast man kan ha det utan att veta. Har man inga allvarliga symptom, så kan det vara Corona ändå. 
  • Anonym (stadsbo)

    Ingen jag känner har drabbats så vitt någon vet. Ett par stycken går runt och är lite småförkylda och själv går jag runt och hostar men det är definitivt inte corona. Men folk undviker mig ju ändå så.

  • Anonym (Ja)

    Ja, en. Ett barn på nio år. Han har hög feber och är matt, men är hemma och det är ingen fara för hans liv eller så.

    Bor i Helsingfors.

  • Anonym (Ja)
    Anonym (stadsbo) skrev 2020-03-14 19:46:56 följande:

    Ingen jag känner har drabbats så vitt någon vet. Ett par stycken går runt och är lite småförkylda och själv går jag runt och hostar men det är definitivt inte corona. Men folk undviker mig ju ändå så.


    Hur kan du veta det? Det kan vara corona. Enligt finska folkhälsoinstitutet bör vi här i liknande situation hålla oss hemma. Några test tas inte längre om man inte är mycket sjuk, men man vill inte att någon med förkylningssymptom ska vistas bland folk.
  • Anonym (T)

    Nej det tror jag inte. Senast jag hörde siffrorna (idag) hade 9 stycken i länet konstaterats smittade och de höll sig i hemmet. Känns som om viruset florerar mer på andra ställen just nu.

Svar på tråden Har du eller någon du känner Corona?