• jimmyb

    Min mor tror jag är pedofil

    Hej
    Jag är helt ny på forumet. Har dock tittat in här innan i olika trådar.

    Nu har jag själv ett problem jag hoppas jag kan få hjälp med. Ni får ha överseende med stavfel då jag har en svag dyslexi.

    För X-antal år sedan när jag var 20 så berättade jag för min mamma och syster att jag var homosexuell. Det kom lite som en mini shock påstod min mamma men ändå verkade hon inte ta illa vid det. Systern hade noll problem och har själv homosexuell vänner. Min pappa fick dock inget veta då jag vet att han är extremt homofobisk. Min mamma sa dock att OM jag skulle ta hem någon (borde fortfarande hemma vid tidpunkten) så fick jag inte pussas eller ens hålla handen i hennes närhet.
    Nu har det inte blivit någon partner. Och det har inte känt som det varit några problem.

    Men för 3 år sedan började min systers son (han är nu 8 år) bli mer och mer fäst vid mig. Skulle ofta sitta knä, komma upp och leka m.m.
    Har inga som helst problem med detta och Lego är ju en favorit så det leker jag gärna med.

    Men jag började märka då att mamma spionerade på mig. Ex när vi satt och lekte med lego en gång så hörde jag att någon kom sakta upp från trappan. Den trappan låter rätt mycket. Sedan ser jag utan att direkt titta att någon står och tittar på oss. Sen märker jag att det är mamma och hon kommer upp och undrar vad vi gör.

    Detta hände typ var gång som vi var på besök.
    Samma om han satt i mitt knä så kände jag att jag fick konstiga blickar från henne.

    Det riktigt jobbiga var för 4 veckor sedan när vi var uppe i fjällen och åkte skidor. Vi skulle då ha en stor stuga istället för två som vi brukar ha. Men min systers son skulle sova i det rum jag hade då sängarna är delade 2 och 2.
    Min syster frågade mig om detta var ok. Och ja sa att det var det.

    Men min mamma kom ofta in när vi var i rummet. Han gillade nämligen att stänga till dörren. Ibland kom hon bara in och gick sedan ut utan att säga något. Men hon lämnade dörren öppen. Speciellt om jag låg i min och han i sin säng.
    Vid ett tillfälle så satt han nere vid min säng för att visa mig ett spel han spelade, när mamma kommer in och direkt frågar vad vid gör. Jag sa att han bara visar mig ett spel. Sen lämna hon rummet och med dörren öppen.

    Det senaste var på ett kalas. Då ville han att jag skulle med och leka med dom där uppe. Och när jag skulle ställa mig upp så vänder sig min mamma mot honom och säger "Jimmy orkar inte nu och vi sitter och fikar här. Gå du upp och lek med dom andra."

    Jag mådde väldigt psykiskt dåligt över detta och har börjat göra det mer och mer.

    Hon är aldrig sådan här om jag är själv med dom eller min syster och hennes kille. Bara när syrrans son är med.

    Jag vet att jag har en störning som gör att jag gillar killar än tjejer. Det förstår jag. Men att jag måste vara pedofil bara för det. Jag känner absolut inget sådant mot honom eller mot något barn.

    Nästa helg ska vi på ett nytt kalas. Och jag känner seriöst inte för att gå.

    Vad tycker ni jag ska göra? Eller några tips och idéer.

  • Svar på tråden Min mor tror jag är pedofil
  • Anonym (pappa)

    För det första, du har inte en störning. Du är homosexuell.

    För det andra, du måste prata med din mamma. Hon har förvirringar som dök upp på 1940-50talet i religiösa kretsar och det är där de finns kvar. Hon behöver komma ur det om ni ska kunna ha en relation. Prata med din syster om det här också. Om hon känner sig helt trygg i din och sonens relation så kan hon backa upp dig.

    Det är bra att du har en fin relation med din systerson. 

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (pappa) skrev 2020-03-15 17:44:40 följande:

    För det första, du har inte en störning. Du är homosexuell.

    För det andra, du måste prata med din mamma. Hon har förvirringar som dök upp på 1940-50talet i religiösa kretsar och det är där de finns kvar. Hon behöver komma ur det om ni ska kunna ha en relation. Prata med din syster om det här också. Om hon känner sig helt trygg i din och sonens relation så kan hon backa upp dig.

    Det är bra att du har en fin relation med din systerson. 


    Instämmer till 100%. Jag hade nog börjat med systern.
  • Anonym (*-*)

    Viken jobbig situation!

    Att vara homosexuell betyder INTE att man har en störning! Se inte så på dig själv.

    Du verkar vara en jättefin kille som leker och tar hand om din systerson. Din syster uppskattar det nog mycket!
    Prata med din syster.

    *Stor KRAM* Hjärta

  • Anonym (Eddie)

    Du har ingen störning. Du är bara homosexuell! Jag instämmer som dom övriga att du behöver prata med din mamma. Säg rakt ut att du inte är pedofil och att du blir sårad över att hon bevakar dig med barnet. Men jag kan å andra sidan förstå din mamma till viss del, jag har själv söner och är misstänksam med dom runt vuxna män i allmänhet. Jag litar inte på mäns avsikter. Inte ens min brors eller liknande. Och min bror är inte ens gay. Detta är pga att jag själv har råkat illa ut, tyvärr. Det kan vara något liknande för din mamma.

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Eddie) skrev 2020-03-15 18:04:18 följande:

    Du har ingen störning. Du är bara homosexuell! Jag instämmer som dom övriga att du behöver prata med din mamma. Säg rakt ut att du inte är pedofil och att du blir sårad över att hon bevakar dig med barnet. Men jag kan å andra sidan förstå din mamma till viss del, jag har själv söner och är misstänksam med dom runt vuxna män i allmänhet. Jag litar inte på mäns avsikter. Inte ens min brors eller liknande. Och min bror är inte ens gay. Detta är pga att jag själv har råkat illa ut, tyvärr. Det kan vara något liknande för din mamma.


    Det var en bra reflektion tycker jag. Mamman visar trots allt omsorg om barnet och det är nog värt att lyfta fram att du förstår det när du pratar med din mamma, TS.
  • Anonym (Eddie)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-03-15 18:07:12 följande:

    Det var en bra reflektion tycker jag. Mamman visar trots allt omsorg om barnet och det är nog värt att lyfta fram att du förstår det när du pratar med din mamma, TS.


    Tack! Pedofili är en supersvår och laddar fråga. Förstår verkligen Ts. Men kan även relatera till mamman tyvärr.
  • Anonym (J)

    1: Homosexualitet är INTE en störning!

    2: Jag är ingen expert på att hantera svårigheter som dessa men däremot tycker jag att du ska kontakta t.ex RFSU eller annan organisation som kan ge dig stöd i hur du kan prata med din mamma och andra viktiga personer i ditt liv om du blir ilka behandlad pga att du kommit ut.

    Jag förstår verkligen att du mår dåligt över din mammas beteende och det låter som om hon behöver förstå att din läggning inte har något med pedofili att göra. Lycka till!

  • Anonym (Jenna)

    tyvärr så förstör alla äckliga pedofiler för normala vettiga män som du. Men så klart har du ingen störning bara för att du är homosexuell.

  • klyban

    Först och allra mest, att vara homosexuell är ingen störning.
    Utan en del av naturens gång.

    Man kan nog summera upp din mamma att hon har fördomar mot dig på nått sätt, och pga homosexualiteten.
    Flytta är ett alternativ som du kanske får överväga.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Min mor tror jag är pedofil