• namesp­ace
    Mon 16 Mar 2020 13:04
    431 visningar
    1 svar
    1
    431

    virus smart

    Hej, Är egentligen inte speciellt intresserad av att diskutera saker på sociala plattformar men har nu registrerat ett konto här då jag undrar om det finns andra med liknande funderingar som de jag har? 


     


    Jag tycker det blir svårare och svårare att hitta adekvat information oavsett vad det gäller på internet, Kanske är det bara jag men jag tycker att oavsett vad man söker efter så får man ofta samma resultat och det blir svårare och svårare att validera data. 


     


    Nu i virus tider så får man antingen lita på experterna eller foliehattarna om man inte vill spendera timmar på att försöka hitta vad man söker efter. Har under lång tid funderat på möjligheten att skapa ett ?Internet? baserat på ett merkleträd där användarna av trädet validerar data. Nu med det här viruset i åtanke tänkte jag att det kanske skulle vara möjligt att bygga något tillsammans? Börja i liten skala och lösa problemen vart eftersom de uppstår.  (motsatsen till vad man ägnar sig åt inom Universitetsvärlden) och där det inte finns någon ?produkt? eller ett ?core team? som redan bestämt villkoren.


    I relation till detta skulle jag väldigt gärna vilja komma i kontakt med personer som är intresserade av använda öppen-källkod / merkleträd inom medicinsk utveckling ?


     


    ( undvikit order block-kedja här för att inte krångla till det med smarta-kontrakt p2p nätverk och en massa buzz, vill börja med något som alla kan delta i oavsett bakgrund  )


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-16 13:18
    Klippte och klistrade in det inlägget och det verkar inte som om man kan ta redigera det efter man postat? Angående merkleträd så var det dumt att länka till den sidan då jag knappt själv förstår vad de menar. I princip är ett merkleträd bara ett träd med information där allting har en unik identifieringskod som gör att du inte kan ändra något högre upp i trädet utan att påverka identifieringskoderna längre ner i trädet.
  • Svar på tråden virus smart
  • Mon 16 Mar 2020 15:09
    #1

    Bäst är att lyssna på Folkhälsomyndigheten i den här frågan.

    https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/

Svar på tråden virus smart