• isotop

    Pollenallergi med astma och coronavirus

    Just nu ska man vid minsta lilla förkylningssymtom stanna hemma, pga risken för coronasmitta. Ett 20-tal i personalen var borta från dotterns skola förra veckan.

    Nu är det så att min dotter har astma, vilket utlöses av hennes pollenallergi. Detta kommer leda till att hon kommer hosta mycket i vår. Tänkte redan ikväll initiera Pulmicortbehandlingen. Hur gör man under tiden barn hostar pga pollenallergi? Är det ok att gå till skolan då? Vad säger myndigheter om det? 1177 har nog lång väntetid...?

  • Svar på tråden Pollenallergi med astma och coronavirus
  • Rebecca1987

    Vi ringde 11313 och fick svaret om vår dotter som har astma. Att när astman märks av så är man i ett utsatt läge och bör hållas hemma tills hostan är borta.

  • Mortiscia80

    Hosta är ett av de symptom man ska stanna hemma för. När barnet hostar vet ni inte om det är allergi eller corona. Barnet ska vara hemma, tyvärr.

  • svartakatten98

    Har också funderat då jag är pollenallergiker, får förkylningsliknande symtom men man kan ju ändå känna skillnaden. Inte kan man väl stanna inomhus från typ nu till september/oktober? Då kommer också kylan vilket gör att man med astma kan hosta pga det också...

  • isotop
    svartakatten98 skrev 2020-03-16 21:36:01 följande:

    Har också funderat då jag är pollenallergiker, får förkylningsliknande symtom men man kan ju ändå känna skillnaden. Inte kan man väl stanna inomhus från typ nu till september/oktober? Då kommer också kylan vilket gör att man med astma kan hosta pga det också...


    Eller hur?! Ser ju att hon blir svullen i ansiktet och så.

    Aja, Får följa med till skolan imorgon och prata med läraren om det här. Som tur var så pluggar jag för tillfället, och får väl försöka undervisa henne hemma om det går.
Svar på tråden Pollenallergi med astma och coronavirus