• zqw123

    Kort menscykel, när får man ägglossning?

    Jag slutade med Ceracette 31 december och fick mens 6 veckor senare. Nu har jag fått det för andra gången med 3 veckors mellanrum, alltså bara 21 dagars cykel. Jag vill minnas att det var något liknande även innan jag började med preventivmedel. Men till min fråga, när sker ägglossningen då? Enligt appen Get Baby ska den ske 27/3, men när jag kollar andra ställen så sker den 21/3, alltså bara någon dag efter mensens sista dag. Vad ska man lita på? Någon med erfarenhet? :)

  • Svar på tråden Kort menscykel, när får man ägglossning?
  • Poppy75

    En kort cykel kan tyda på att man inte har ägglossning. Det finns läkemedel som kan framkalla ägglossning om man behöver hjälp med det. Om du vill bli gravid tycker jag att du ska prata med en gynekolog.

  • MariellePett

    Börja med Natural cycles! ???? På så vis lär du känna din kropp och får stenkoll på när man har ägglossning och hur lång och regelbunden ens cykel är! ???? Om du är sugen att testa så har jag en rabattkod med 20 % rabatt och så får man en gratis termometer! ????????

    signup.naturalcycles.com/sv-SE/signup/secret&referral=a84ab36effb5489480947baecce68977

Svar på tråden Kort menscykel, när får man ägglossning?