• Anonym (Liv)

    Hjälp! Han rakade av sig håret

    Min dejt sedan tre månader rakade av sig håret i helgen. Då menar jag inte snaggade sig, utan med hyvel och är numera helt kal. Ser förskräckligt ut! Alltså, jag skämtar inte, från att ha varit riktigt snygg upplever jag honom som nästan avtändande nu.

    Jag vet inte vad jag ska göra! Som det är nu kan jag inte ha sex med honom för att jag tycker han är ful. Jag tänder väldigt mycket visuellt och just kalt huvud funkar inte för mig i allmänhet men definitivt inte på honom.

    Jag vill inte be honom att låta håret växa ut igen, det är viktigt att man ska få se ut som man vill tycker jag och jag respekterar hans val. Det är bara det att jag inte kan ha sex med honom, jag vill helst inte träffa honom just nu. Längtar jättemycket efter honom, men kan liksom inte förmå mig att röra honom när vi väl träffas.

    Ska jag säga något? Eller ska jag bara dra mig undan och hoppas på att jag vänjer mig eller att hans hår växer ut?

  • Svar på tråden Hjälp! Han rakade av sig håret
  • Sandrasöt88

    Säg som det är? Eller ska du plåga dig själv när du uppenbarligen stör dig så brutalt mycket över saken?

  • Anonym (Liv)
    Sandrasöt88 skrev 2020-03-18 09:20:39 följande:

    Säg som det är? Eller ska du plåga dig själv när du uppenbarligen stör dig så brutalt mycket över saken?


    Kan man göra det? Och hur ska jag lägga fram det då? Känns inte helt okej att kommentera hans utseende så, han kanske tycker det är jättefint...
  • Walker90

    Du borde säga som det är men tänk på hur du säger det.

  • Anonym (Skinhead)

    Ha, min fru har i närmare 30 år tjatat på mig att jag ska låta håret växa ut. "De där lockarna som jag bara sett på bild..."

  • Anonym (Liv)
    Anonym (Skinhead) skrev 2020-03-18 10:28:25 följande:

    Ha, min fru har i närmare 30 år tjatat på mig att jag ska låta håret växa ut. "De där lockarna som jag bara sett på bild..."


    Om hon hade slutat träffa dig för att du rakade huvudet, hade du tagit illa upp då?
  • Anonym (Skinhead)
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-18 10:38:37 följande:
    Om hon hade slutat träffa dig för att du rakade huvudet, hade du tagit illa upp då?
    Jag var rakad redan från början. Dert var först då hon fick kolla på gamla foton från min barndom hon fick för sig att jag borde låta håret växa ut.
  • Anonym (Liv)

    Nu ligger han på mig om att vi ska hinna träffas innan allt stänger ner totalt... krävs kollektivtrafik för att vi ska kunna träffas och jag vill verkligen inte... Vi har en dejt som bokades in på torsdag, jag vill helst bara ställa in den.... idag skickade han en selfie och jag vill knappt se på honom. Är så besviken!

    Han hintade lite om att han ville raka av sig allt hår i början när vi dejtade, och jag sa lite fint att jag inte tycker det är snyggt.... tänker att det inte borde komma som en överraskning att jag inte gillar det. Tror bara han inte förstått HUR fult jag tycker det är...

  • Lione81
    Anonym (Liv) skrev 2020-03-18 10:45:36 följande:

    Nu ligger han på mig om att vi ska hinna träffas innan allt stänger ner totalt... krävs kollektivtrafik för att vi ska kunna träffas och jag vill verkligen inte... Vi har en dejt som bokades in på torsdag, jag vill helst bara ställa in den.... idag skickade han en selfie och jag vill knappt se på honom. Är så besviken!

    Han hintade lite om att han ville raka av sig allt hår i början när vi dejtade, och jag sa lite fint att jag inte tycker det är snyggt.... tänker att det inte borde komma som en överraskning att jag inte gillar det. Tror bara han inte förstått HUR fult jag tycker det är...


    Antingen träffar du honom och mår dåligt. Eller förklarar du att dina känslor för honom är inte kärleks, sex nivå. Jag har inte dom känslorna. Jag hade hoppats på det.

    Det är inte så svårt...Drar du ut på tiden blir det bara värre.

    Varför tvekar du, när du inte vill umgås med honom?
  • Dr Nail

    Jag tror att du befinner dig i en neurotisk fas, där du stör dig intensivt på någon struntsak, så att du knappt kan tänka på något annat. Du måste bort därifrån. Det finns mediciner men börja med ett par gamla beprövade shots whiskey. Jag tror det kommer att hjälpa.

  • Anonym (Aldrig)

    Personligen hade jag aldrig fortsatt en date med någon jag känner så med. Om en tjej skulle göra en sådan radikal förändring så jag känner avsmak, så hade jag aldrig träffat henne mer.

Svar på tråden Hjälp! Han rakade av sig håret