• ilva

    Klant som tappat/förlagt glasögon (hittelön)

    Hej! Efter ha vänt upp och ned på både bil och hus på jakt efter mina glasögon skickar jag ut en förfrågan här. Är det någon med mediala förmågor som kan ge en hint om vart de kan vara? Hittelön (200 kr) swishas om tipset leder till att de återigen hamnar på näsan min :)

    Diskussioner om huruvida det fungerar eller ej undanbedes!

  • Svar på tråden Klant som tappat/förlagt glasögon (hittelön)
  • ilva

    Har sökt igenom soffan, under, bakom, under/mellan soffkuddar både en och två gånger men helt utan lycka dessvärre. Har lagt en sax och nyckel i fönstret och hoppas på det bästa just nu. ????

  • DasNerd

    Det fungerar inte, och därför behöver det heller inte "diskuteras".

    Det som borde diskuteras är hur det kommer sig att vi har vuxna [förmodar jag?] människor i ett samhälle med förhållandevis fungerande utbildning som ens överväger att tro att någon kan utifrån ett anonymt inlägg på ett internetforum "se" var ett par glasögon har tagit vägen. Mycket oroande.

  • DasNerd

    Tack detsamma!
    Men det är bara det att den allmänna rösträtten ger även dig rätten att rösta. Och då blir sådana här frågor allas angelägenhet.
      

  • Anonym (ibland så)

    Vilket stjärntecken är du född i? Och är du född på norra halvklotet?

  • Anonym (Li)
    DasNerd skrev 2020-03-18 22:44:43 följande:

    Tack detsamma!

    Men det är bara det att den allmänna rösträtten ger även dig rätten att rösta. Och då blir sådana här frågor allas angelägenhet.

      


    Ber dig backa då TS bad specifikt att få slippa kommentarer som din. Låt hen ha sin tro, kopplingen till rösträtt känns mest bara märklig.
  • Pilsner
    Anonym (Li) skrev 2020-03-18 22:55:16 följande:
    Ber dig backa då TS bad specifikt att få slippa kommentarer som din. Låt hen ha sin tro, kopplingen till rösträtt känns mest bara märklig.
    Jag tror att Elvis kom åkande med ett Ufo och stal dem.
  • DasNerd
    Anonym (Li) skrev 2020-03-18 22:55:16 följande:
    Ber dig backa då TS bad specifikt att få slippa kommentarer som din. Låt hen ha sin tro, kopplingen till rösträtt känns mest bara märklig.
    Man kan inte ta ifrån någon sin tro. Tro är inget val. Antingen tror man på någonting eller så gör man inte det. Anledningen till att man tror på en viss sak kan däremot stå på lite olika stabila grund.

    Tanken med att rösta på en viss politik är att man ska kunna försöka avgöra hur hur de presenterade aktionerna ska påverka landet som helhet.  Att sätta nycklar eller en gurka på fönsterbrädan för att glasögon ska ploppa fram tyder på avsaknad av slutledningsförmåga. Det här i sig påverkar naturligtvis inte mig på något vis. Däremot blir man dock intresserad hur det här påverkar personens möjlighet att bidra med en röst, och om en sådan röst borde ens ses som giltig då det påverkar oss alla.
  • Anonym (Husfrida)

    Jag är helt utan mediala förmågor men själv har jag fått en mobil uppäten av min kontorsstol en gång. 

    Jag hade en vanlig snurrstol med rundat svart plastfäste från sits till rygg, och hade mobilen i ena bakfickan. Den har alltså slunkit ur bakfickan och glidit perfekt längs plastbiten och lagt sig ovanpå plastböjen under sitsen. Helt osynlig där, med mörkt skal mot svart plast.

    Där låg den i flera veckor tills en dag jag snurrade runt lite snabbt och det sa klonk på golvet- TADAA! Mobil hittad.

    Så jag undrar om du verkligen känt i varenda skrymsle mellan och under din bils säten, de konstigaste saker kan hända där. Även sladdhärvor bakom sängbord, där kan också glasögon bli ikrokade hos vissa.

    Annars undrar jag om du gjort något som krävde att du la bort glasögonen på en plats där det inte finns något bra ställe att lägga dem? Kan de ha hamnat ovanpå en hög hylla eller list ovanför ögonhöjd, ovanpå ett badrumsskåp eller att du själv hängt fast dem i något och glömt det? Ytterkläder på krok, persiennsnöre, gardin? 

    Och sen klart måste man gå igenom posthögar och pappersinsamlning. Många har lagt saker mellan några tidningar eller reklamblad som de inte ville kasta bort.

    Sista spåret är tvätthögar/vikta kläder. Man lägger ner något, någon annan i familjen rotar runt och vips är det täckt av något annat.

    Det finns ju inga vättar som snor saker men den gången med mobilen var det bra nära att jag började tro det!

Svar på tråden Klant som tappat/förlagt glasögon (hittelön)