• Anonym (lll)

    Syskonrelation som vuxna med familj

    Haha, hur ska du ha det? De är som två övergivna barn men du och dina syskon är mer öppna mot varandra - kanske är ni som är som övergivna små barn då? 

    Det är väl bara trevligt om man kan ha en bra relation som vuxna? 

    Jag har 3 syskon, har sporadisk kontakt. Vi ses på födelsedagar och jul. När föräldrarna dör vet jag verkligen inte hur det kommer bli, då kanske vi slutar med jul osv. Det är de som alltid sett till att vi fortsatt. 

    Vi bor i 3 olika städer. Vi som har Facebook har koll på varann men de som inte har det, dem har jag dålig koll på. Har inte ens mobilnummer till mitt ena syskon. Skulle någon fråga oss, skulle vi alla säga att vi har en ok relation men att vi inte ses så ofta. Precis så är det. Funkar utmärkt när vi ses men ingen ringer och bara småpratar eller ber varann om råd eller så, och det kan jag tycka är lite trist. Jag ser andra vuxna syskon som har det förtroendet sinsemellan men det har inte vi. Däremot vet jag att om jag blev sjuk eller något hände mina barn eller så, då skulle de inte tveka att ställa upp med vad hjälp det nu än kunde vara.

Svar på tråden Syskonrelation som vuxna med familj