• Anonym (Rädd)

    Missfall av skakig buss?

    Har precis plussat för två dagar sen och är bara i v. 4+1 enligt senaste mens.. och idag åkte jag hem från jobbet med en buss som skakade jättemycket i kanske 30 min, måste nästan varit något fel på den. Är livrädd att jag ska få missfall pga det. Vet nån om bebisen (eller embryot är det väl) kan lossna pga kraftiga skakningar?

    Kan ju inte kolla med vul heller när det är så tidigt. Har haft lite ont i magen efter bussresan :(

  • Svar på tråden Missfall av skakig buss?
  • Anonym (Jonna)

    Nej tror inte yttre faktorer kan påverka, såvida man inte går in i kroppen å framkallar missfall (typ med något långt å vasst) men jag vet hur du känner dig, var nämligen själv livrädd för det när jag hade plussat. Idag sitter jag i soffan med en fantastiskt söt liten flicka på några veckor :)

    Oroa dig inte som jag gjorde, så onödigt . Men jag stod upp i bussen, kändes bäst då . Men i efterhand tror jag att det inte behövdes .

  • Anonym (Rädd)

    Tack för svaren!

    Är så orolig.. har ju inte fått nån blödning eller så men har lite ont i magen. Hur hårt sitter den fast i livmodern så här tidigt? För den har väl hunnit fästa?

  • Anonym (Tåget)

    Det ska nog oerhört mycket till om ett embryo/foster skulle lossna av skakningar. Har aldrig hört talas om nån som fått m.f efter bussåkning eller liknande. Jag har själv åkt ett skakigt tåg samma dag som insättning vid IVF och blivit gravid 4 ggr. Kliniken sa att det var helt okey. De allra värsta åken på Grönan bör undvikas, men buss?- nej.

Svar på tråden Missfall av skakig buss?