• theres­ecorne­lia
    Fri 20 Mar 2020 21:29
    1968 visningar
    6 svar
    6
    1968

    Lön outbildad personlig assistent

    Hej! Jag har idag blivit erbjuden arbete som personlig assistent med en ingångslön på 122 och då är semesterersättning inräknad.

    Jag har slutbetyg och goda betyg och har bl.a. läst hälsopedagogik, psykologi 1 & 2, psykiatri 1 samt kurser inom barns utveckling. Jag har 8 års erfarenhet inom hotell/reception/ konferens och restaurang där jag av min föregående arbetsgivare hade en timlön på 144kr i timmen + OB och semesterersättning.

    Min fråga är då vad kan jag som oerfaren personlig assistent kräva för lön? Är 122kr ink semesterersättning rimligt eller underbetalt?

    Jag måste tillägga att jag är 29 år med två barn.

  • Svar på tråden Lön outbildad personlig assistent
  • theres­ecorne­lia
    Fri 20 Mar 2020 22:19
    #2

    Tack för svar!! Jag själv trodde att hotell och restaurangbranschen var lågavlönat och trodde inte personlig assistent låg ännu sämre. Men tack för ditt svar, och jag skall undersöka saken :) ! 

  • theres­ecorne­lia
    Sat 21 Mar 2020 08:34
    #4

    Tack för ditt svar!! Det intressanta är att jag trott sedan innan att jag var lågavlönad och kom som i en chock då hon sa 122 ink semesterersättning. Men jag tänker att det är orimligt att vara kräsen i dessa tider, och jag får helt enkelt nöja mig med det finns något annat dyker upp.

Svar på tråden Lön outbildad personlig assistent