• Anonym (Blödningen)

    Blödningar efter år med P-stav?

    Hej!

    Jag har haft p-stav i många år, är nu inne på min 5e stav utan uppehåll (man byter var 3e år).

    De första 4 funkade jättebra, visst att jag kunde blöda likt en riktig mensperiod och även få småblödningar men alla dessa gånger kan jag räkna upp på en hand som jag faktiskt blött under tiden med stav.

    Nu däremot är det annorlunda. Jag bytte stav förra året i februari, och har sen dess både mensvärk (vilket var anledningen till p-stav ifrån början, då jag har endometrios så jag skulle slippa värken) och blödningar.

    Jag har inte blödningar ens i "normala" perioder, utan jag kan blöda nu i 4 dagar, vara blödningsfri i 3 dagar och sen blöda en vecka igen. Ibland är det som en vanlig mens med mycket blod och ibland kan det bara vara små blödningar.

    Jag förstår ingenting och blir lite orolig att staven kanske är fel eller så, och ja- jag skulle kunna vända mig till vården men med tanke på läget idag så är de nog inte villiga att ta emot mig för detta.

    Och låg tänkte att jag frågar här först.

    Jag har en stadigvarande partner och vi har sex ofta och mycket, oskyddat varje gång då vi känt trygghet med staven.

    Är det någon här som vet om det är "normalt" att gå från i princip blödningsfri med stav i flera år, till att helt plötsligt börja blöda oregelbundet?

    Mvh. Undrande

Svar på tråden Blödningar efter år med P-stav?