• Mon 23 Mar 2020 06:55
    5235 visningar
    18 svar
    18
    5235

    4 missfall, överaktivt immunförsvar??Immun-prov på Fertilitet Plus

    Hej på er! Jag har gått igenom 4 missfall i lite olika veckor men aldrig kommit över v.12. Väntar på tid för utredning av sjukvården just nu men verkar ta ett tag...

    jag verkar inte ha några problem att bli gravid då jag 3 cykler i rad blivit gravid.. men att behålla verkar vara det största bekymret. Har under den här tiden läst på lite och kom in på en del länkar om överaktivt immunförsvar. Fick tips av en tjej som gick igenom 4 missfall att de sökte hjälp på en klinik i Stockholm för att kolla immunförsvaret. Fertilitet Plus. Verkar vara typ enda kliniken i Sverige som ens testar det? Annars har jag bara läst om Aten,London osv..

    Är ni någon som gått på Fertilitet Plus? Hade ni överaktivt immunförsvar? Hjälpte behandlingen? Vad fick ni för mediciner?

    Kram

  • Svar på tråden 4 missfall, överaktivt immunförsvar??Immun-prov på Fertilitet Plus
  • Mon 23 Mar 2020 09:46
    #1

    Puffar upp tråden lite !!

  • Mon 23 Mar 2020 09:46
    #2

    Puffar upp tråden lite !!

  • Mon 23 Mar 2020 17:14
    #3

    Ingen?? :(

  • Mon 23 Mar 2020 17:57
    #5
    Aamon skrev 2020-03-23 17:26:20 följande:

    Har du sköldkörtelbesvär? Några andra tecken på svårigheter vad gäller immunförsvaret?


    Inte kollat ännu, väntar på utredning. Men jag misstänker att det kan vara mitt immunförsvar som är ?för bra?. Blir aldrig sjuk bland annat. Minns inte sist jag var sjuk senast. Även magbesvär, misstänker IBS, kan tänka mig att jag har endometrios också då jag har onda menssmärtor, läst att det kunde vara vanligt o ha dom åkommorna om man har överaktivt immunförsvar.
  • Tue 24 Mar 2020 17:53
    #7
    MaybeBby skrev 2020-03-23 23:23:27 följande:

    Jag rekommenderar dig att spara pengarna och söka hjälp utomlands, antingen Aten eller London. Den hjälpen som finns där går inte att få i Sverige!

    Läs tex Aten-tråden här på Familjeliv, mycket bra tråd med mycket information.

    Du kan absolut ta Maries hjälp sen när du behöver intralapid-drop efter din utredning utomlands men hon kan absolut inte ge dig den hjälp och utredning som du kan få utomlands. Lycka till!


    Har du själv gått till Marie eller vet någon som har som du grundar det på ? Jag har försökt läsa i Aten tråden men allt låter mest luddigt och rörigt för en som inte förstår värden o prov osv. Som det är nu i världen heller kan man nog inte reda på ett bra tag så tänker att det här är en bra början kanske :)
  • Tue 24 Mar 2020 21:56
    #9
    MaybeBby skrev 2020-03-24 20:29:12 följande:

    Ja, jag har själv gått till Marie och jag önskar att jag hade lagt de pengarna på en resa till Dr D i Aten istället, men jag var inte insatt och hade ännu inte läst på internet vad jag har läst mig till efter det. Då kände jag bara att det här var svaret på mina problem. Men hon kan inte ge dig den hjälp som du kan få utomlands.

    Du kan även beställa boken "Is Your Body Baby Friendly?" av Alan E Beer, finns på Adlibris eller Bokus tex. Boken förklarar immunterapi och kan förhoppningsvis ge dig ett och annat svar.

    Ingen i Sverige, inte ens Marie, har de kunskaperna och kan göra immunanalyser som i Usa, England eller Grekland. 


    Okej intressant... har du varit i Aten nu?

    Vad tar Marie för prov och hur går det till? Får man resultat från provet snabbt?
  • Wed 25 Mar 2020 08:51
    #11
    Hallonsoda skrev 2020-03-25 08:18:56 följande:

    Har du kollat upp din och din partners blodgrupp (RH)? Jag har en kompis som länge försökte få barn, men det blev missfall på missfall... sen visade det sig att hon var Rh negativ och han var positiv, vilket ledde till att hon bildade antikroppar mot fostret. Finns medicin av nåt slag man ska peta i sig så funkar det sen.


    nej har inte kollat det, tack för tipset!
  • Wed 25 Mar 2020 08:51
    #12
    Hallonsoda skrev 2020-03-25 08:18:56 följande:

    Har du kollat upp din och din partners blodgrupp (RH)? Jag har en kompis som länge försökte få barn, men det blev missfall på missfall... sen visade det sig att hon var Rh negativ och han var positiv, vilket ledde till att hon bildade antikroppar mot fostret. Finns medicin av nåt slag man ska peta i sig så funkar det sen.


    nej har inte kollat det, tack för tipset!
  • Wed 25 Mar 2020 09:33
    #14
    LaFontaine skrev 2020-03-25 09:03:21 följande:

    Jag gick hos Marie. Två omgångar med kortison, blodförtunnande och intralipid-dropp utan effekt. Slutade efter två månader, tvärt med kortisonet vilket ledde till ett reumatiskt skov. Då blev jag gravid. Också första barnet blev till när jag hade ett kraftigt skov. Tyvärr är skoven svåra att matcha med ägglossningen, så jag måste framkalla dem.

    Behandlingen hjälpte ju, på sitt sätt, även om det kanske inte var på det sätt som tänkt.


    Okej tack! Visade provet att du hade överaktivt immunförsvar? Vad menas med ?reumatisk skov? ? :)
  • Thu 26 Mar 2020 09:18
    #16
    MaybeBby skrev 2020-03-25 22:49:28 följande:

    Nej vi har inte varit i Aten, bland annat pga ekonomiska skäl men även av andra orsaker. Dessutom mådde jag inte så bra fysiskt efter tre försök med alla mediciner hos Fertilitet Plus, kände att kroppen behövde vila.

    Vi tog den första kontakten i juni och gjorde vårt första försök i december, tyvärr kom juli och semesterstängningar i vägen för vår del.

    Först fick jag ta prover, hon skickade remiss för provtagning. Sen fick min man lämna spermaprov på Karolinska. När vi träffades igen visade det sig att hon glömt att ta med proverna för immunförsvaret i remissen för mig, så jag fick betala en gång till för ny remiss för just de proverna. Det tycker jag var lite oproffsigt, eftersom det var det vi hade pratat om vid första besöket.

    Prover som jag tog:

    TSH, Östradiol, Prolaktin, FSH, LH, AMH i första omgången.

    B-CD3+ (T-lymfocyter), B-CD19+ (B-lymfocyter), B-CD16 (NK-celler) andra omgången. 


    Okej, ja det var verkligen dåligt gjort! :/

    Vi var där igår faktiskt, men jag tog bara prov för o se hur mitt immunförsvar är, det är det jag är mest nyfiken på. Vi har inte fått utredning av landstinget än så vi tänker att vi avvaktar med fler prover hos Fertilitet Plus tills dess.

    Visade dina prover något?
Svar på tråden 4 missfall, överaktivt immunförsvar??Immun-prov på Fertilitet Plus