• Mon 23 Mar 2020 17:10
    1938 visningar
    7 svar
    7
    1938

    Stor tumör på äggstocken!! Någon mer?

    Idag hos gyn upptäcktes en stor tumör på ena äggstocken som tar upp nästan hela magen! ;( jag har haft besvär med urinträngningar, oregelbunden mens mm i säkert ett år men inte sökt hjälp.. Hon trodde det var en sk borderlinetumör då det inte fanns någon vätska i buken. Fick ta blodprov för att kolla alla möjliga cancermarkörer och ska göra CT-röntgen på buk och thorax i morgon. Har fått remiss på snabbspår till Sahlgrenska där dom ska operera snarast då den är så stor. Fick med mig ett papper hem med info om ? utredning för ev cancer?.. är helt vettskrämd och vet inte vart jag ska ta vägen just nu! Någon med erfarenhet av stor tumör på äggstockarna? Snälla dela med er isåfall .

  • Svar på tråden Stor tumör på äggstocken!! Någon mer?
  • Tue 24 Mar 2020 07:34
    #3

    Jag är 44 år och har 2 barn, inga planer på fler barn. Både min mamma och stora syster opererade bort livmodern pga cancer ( dom är friska nu) när dom var 55 resp 50 år. Det känns som om det är lika bra att dom tar bort min också om dom ändå ska operera innan jag får det också :( Är så rädd att det är äggstockscancer!

  • Thu 26 Mar 2020 06:16
    #6

    Åh denna väntan!! Vill bara få detta gjort nu så vi vet vad det är.. Har inte vågat säga något till min mamma ännu. Min bonuspappa har just genomgått en stor canceroperation och har långt kvar tills han återhämtar sig. Om han ens gör det :( Har sån ångest nu, ser mina barn bli utan mamma...

Svar på tråden Stor tumör på äggstocken!! Någon mer?