• Anonym (goodl­ucktoy­ou)
    Tue 24 Mar 2020 10:43
    286 visningar
    48 svar
    +2
    48
    286

    Finns det några vettiga och normala killar tro?

    Skriver du till tjejer som börjar sin pres. så?

    Det gör inte jag.

    Såna tjejer ger ett tråkigt intryck. Lite som att "vi kvinnor är minsann bäst".
    De flesta män är idioter.

    En sak att tänka på, tjejer.
    Var mer positiv. Sånt gillar killar Solig

  • Svar på tråden Finns det några vettiga och normala killar tro?
  • Anonym (goodl­ucktoy­ou) Trådstartaren
    Tue 24 Mar 2020 13:43
    #35
    Anonym (H) skrev 2020-03-24 13:38:20 följande:
    Du tror att presentationstexten är avgörande? Majoriteten av män kollar bara på bilderna och de  sållar man inte bort genom att ändra texten. Men för att svara på din fråga, det finns absolut trevliga, fina män bland svaren (och jag hade turen att hitta en sådan). Sedan kan jag informera dig om att män gör på precis samma sätt. Finns massor av män som skriver "Trött på den här skiten" eller "Skriv inte om du ska slösa min tid" etc. Så det gäller nog isf båda könen.
    Ja, och jag tror många tjejer drar sig för att skriva till dom negativa killarna.
    Jag skriver inte till negativa tjejer, hur snygga dom än är. Inte heller till snygga tjejer som inte skrivit nåt alls om sig själva.
    Jag vill ha en glad och positiv tjej.
  • Anonym (H)
    Tue 24 Mar 2020 13:46
    #36
    +1
    Anonym (goodlucktoyou) skrev 2020-03-24 13:43:27 följande:
    Ja, och jag tror många tjejer drar sig för att skriva till dom negativa killarna.
    Jag skriver inte till negativa tjejer, hur snygga dom än är. Inte heller till snygga tjejer som inte skrivit nåt alls om sig själva.
    Jag vill ha en glad och positiv tjej.
    Ok, då vet vi. Lycka till.
  • Anonym (Kisen­)
    Tue 24 Mar 2020 14:02
    #37

    Det kanske är så att vi människor, män som kvinnor, är nyfikna och vänliga mot varandra. Att vi längtar efter varandr aoch trivs i varandras sällskap.

    Attt vi är många av båda könen som motsätter oss den sortens onödiga splittring och antagonism som du rätt obalanserat ger uttryck för. Du generaliser och överdriver grovt. Dina underligheter biter inte, de bara speglar ditt eget sinnes kaos. Jag förstår att du har det svårt och kanske egentligen längtar efter närhet och kärlek?


    fiffilisa skrev 2020-03-24 13:22:00 följande:

    Men visste ni inte att kvinnor har empati till skillnad från män eller? Självklart kommer det daltas med bra värdiga, dugliga män. Ni kommer bli såå bortskämda, ni kommer bli de nya kungarna som regererar världen, i er lilla mansfalang.. Vi behöver ju er för fortsatt reproduktion och dessutom har ni ju fantastiska egenskaper och förmågor som gör stor nytta. Ni kan ju faktiskt vara riktigt härliga och underbara ibland.. Oskyldiga män ska naturligtvis värnas och respekteras men först måste ni ju bevisa er oskuld, man kan ju knappast chansa.. Skyldig till motsatsen bevisas. Sexistiskt? Ja. Fel? Nej.


  • Anonym (Kisen­)
    Tue 24 Mar 2020 14:04
    #38

    Du har svårt för att erkänna och acceptera lust, manlig såväl som kvinnlig kanske? Jag hoppas så att du kommer i konakt med ditt eget känsloliv och inte skäms för det, eller äcklas av andras. Månniskor är mänskliga och sex är fint och naturligt. Nästan heligt.


    fiffilisa skrev 2020-03-24 13:35:39 följande:
    Haha ja precis. Kåtdjuren kan inte hålla sig från att störa folk.. hahaha
  • Anonym (Kisen­)
    Tue 24 Mar 2020 14:07
    #39
    +1
    Mandel skrev 2020-03-24 13:33:38 följande:
    Jag har en killkompis som aldrig ens skulle komma på tanken att utnyttja någon kvinna på något vis. 
    Han följer inte ens med sådana som raggar upp honom på krogen och ger honom skamliga förslag för han pysslar inte med sådant.
    Han är i dagsläget den ende jag har som bryr sig om mig och hur jag mår och han har aldrig någonsin försökt få mig i säng eller utnyttjat mig på något annat vis.

    Han är både snygg och snäll utan att vara ett svin!
    Jag känner många snygga och snälla människor av båda könen.

    Menar du att din killkompis är särskilt snygg och snäll eftersom han inte hänger sig åt sin lust? Vore det så ofint om han gjorde det? Är celibat plötsligt trändigt? Varför lägger du en värdering och potentiell värdering? 

    Det är varken olagligt eller omoraliskt enligt modern livssyn att tacka jag till skamliga förslag om man vill. Även om man är man...

    Är du en boomer eller?
  • Tue 24 Mar 2020 14:14
    #40
    +2
    fiffilisa skrev 2020-03-24 13:38:00 följande:
    Lucky you!
    Jobbar med enbart män och jag skulle inte säga att någon av dem är ett svin på något sätt.
    Tycker alla de är väldigt omtänksamma och bra människor.
    Tyckte nog att det var fler svin på min förra arbetsplats där det var nästan enbart kvinnor...

    Diskbänken på min nuvarande arbetsplats är mer skinande ren än på min förra!
    Alla här är väldigt måna om att städa upp sina egna grejor. Det var inte så bland kvinnorna!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (nätde­jtare)
    Tue 24 Mar 2020 14:40
    #37
    +2

    Jag skrev en rubrik om oseriös och att jag bara vill ha kravlöst sex.
    Sedan en seriös presentation där jag noga presenterade mig själv och till det så hade jag bilder. Idag känns det vansinnigt.
    Jag fick hur många som helst. Det roliga var att det blev en lite hög med seriösa svar av män som ville lära mig att jag inte kunde skriva som jag gjort för det skulle bara dra in mängder med svar från dåliga personer. Helt vänskapligt gav de mig rådet att ändra min inställning och framförallt framtoning.
    En av dem började jag skriva med. Sedan ringde vi mycket och till slut sågs vid på middag med långpromenad på olika restauranger. Det var liksom bara vi från första restaurangbesöket. Vi köpte en nyproducerad lyxig lägenhet där min son fick bästa rummet att ha varannan vecka och jag fick en ateljé. Han betalade. Vi gifte oss rätt snart när bygget var klart. Jag kan säga att han gjort eller sagt någonting någon gång som sårat mig eller gjort mig arg. Fantastisk förebild, gör 60 procent av hushållsarbetet. Sätter oss främst jämt. Alltid trevlig och glad. Vi reser och har mycket roligt. Jag är sjuksköterska så jag skulle bara drömma om den här livsstilen med boende nya bilar nytt släp varje år utlandsresor häst smycken överraskningar och uteliv etc.

    Så svaret från mig är att rubriken är okej och jag tror det finns massor med fina singlar där ute av båda könen.

  • Anonym (manso­man)
    Tue 24 Mar 2020 15:08
    #38
    +1
    Anonym (...) skrev 2020-03-24 10:57:47 följande:

    Fast det är ju sant att många män inte är normala eller vettiga, och många kvinnor har dåliga erfarenheter av män.


    Vill du träffa vettiga killar så skriv inte så, även om du tycker så.
  • Wed 25 Mar 2020 09:17
    #39
    Anonym (Kisen) skrev 2020-03-24 14:07:42 följande:
    Jag känner många snygga och snälla människor av båda könen.

    Menar du att din killkompis är särskilt snygg och snäll eftersom han inte hänger sig åt sin lust? Vore det så ofint om han gjorde det? Är celibat plötsligt trändigt? Varför lägger du en värdering och potentiell värdering? 

    Det är varken olagligt eller omoraliskt enligt modern livssyn att tacka jag till skamliga förslag om man vill. Även om man är man...

    Är du en boomer eller?

    Inte alls, men som snygg skulle det förmodligen vara lättare att utnyttja situationen och dra fördel av det om man skulle vilja vara ett svin och utnyttja andra.
    Och han och andra får ha hur mycket sex de vill bara alla inblandade är glada och nöjda.
    Förespråkar verkligen inte celibat då det skulle skrika dubbelmoral i så fall med tanke på vad jag själv pysslar med


    Att han tackar nej till skamliga förslag har mer att göra med att han tänker med hjärnan än med snoppen. Han vill ha något seriöst och anser inte att de som raggar upp honom och ger honom skamliga förslag på krogen vill ha seriöst.
    Han skulle verkligen kunna utnyttja situationen och vara ett svin, men jag valde att nämna honom för ts för att påvisa att det finns normala vettiga killar!

    Har en annan snygg killkompis som däremot gärna har sex - kk, men han är så uselt utrustad och jag får känslan av att han inte är intresserad av att lära sig använda det lilla han har på ett tillfredsställande vis ( han är satan så fåfäng), så han går bort hur snygg och trevlig han nu än är!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (:))
    Wed 25 Mar 2020 10:35
    #40

    Kvinnor är bättre relationellt, har mer empati. Dessa egenskaper är såklart grundstenarna i förhållanden, så därför är det självklart ofta svårare för kvinnor att hitta en man som är väl lämpad för en relation än tvärtom.

    Att ha en dålig relation där partnern är mer egocentrisk och har svårare att relatera på ett hälsosamt sätt kan rent av vara farligt. Vi kvinnor har oftast mycket mer att förlora på en dålig relation än män. Sen finns såklart individuella skillnader, många träffar bra män. Men många har inte så bra erfarenheter av män, det har kostat mer än det smakat. Så då är det inte så konstigt att kvinnor blir lite ärrade och modfällda.

    Men ni män som tycker att ni har något bra att erbjuda som kan förgylla en kvinnas liv, visa det! Om ni vet att ni är bra och empatiska så behöver ni inte ta åt er. Ni kommer göra någon kvinna mycket lycklig om ni motbevisar vad hon erfarit hittills av livet och kärlek.

  • Anonym (goodl­ucktoy­ou) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 10:53
    #41

    Svaren blev som förväntat.
    Många kvinnor går i försvarsställning.
    "Vi vill minsann inte att en man ska tala om för oss hur vi ska vara".

    Och så blir det en tävling.
    "Vi kvinnor har det alltid värre än er män"

    Var positiv och glad istället. Då kanske du hittar en positiv och glad man som passar dig.

  • Anonym (:))
    Wed 25 Mar 2020 11:21
    #42
    Anonym (goodlucktoyou) skrev 2020-03-25 10:53:19 följande:

    Svaren blev som förväntat.
    Många kvinnor går i försvarsställning.
    "Vi vill minsann inte att en man ska tala om för oss hur vi ska vara".

    Och så blir det en tävling.
    "Vi kvinnor har det alltid värre än er män"

    Var positiv och glad istället. Då kanske du hittar en positiv och glad man som passar dig.


    Jaha, du var inte mottaglig till svaren? Jag tänker att du kanske inte är så säker på att du har mycket att erbjuda kvinnor då? Antingen kan du jobba med din självkänsla eller på din förmåga att relatera till andra människor. Detta går ofta hand i hand. Ett tips rent allmänt, lyssna på människor och deras upplevelser. Acceptera deras syn och erfarenheter som legitima. Det får dem att känna sig sedda och respekterade, det skapar trygghet och förtrolighet. Just detta de mindre bra männen inte riktigt förstår.
  • Anonym (goodl­ucktoy­ou) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 11:43
    #43
    Anonym (:)) skrev 2020-03-25 11:21:21 följande:
    Jaha, du var inte mottaglig till svaren? Jag tänker att du kanske inte är så säker på att du har mycket att erbjuda kvinnor då? Antingen kan du jobba med din självkänsla eller på din förmåga att relatera till andra människor. Detta går ofta hand i hand. Ett tips rent allmänt, lyssna på människor och deras upplevelser. Acceptera deras syn och erfarenheter som legitima. Det får dem att känna sig sedda och respekterade, det skapar trygghet och förtrolighet. Just detta de mindre bra männen inte riktigt förstår.
    Jag har jättemycket att erbjuda rätt kvinna. Inte alla.
    Mitt tips, som tråden handlar om, är att vara positiv när man skriver sin pres. på en dejtsajt.
    Annars kommer det skrämma bort många killar, som inte vill ha en sur och tråkig tjej.

    Jag tycker inte att något av könen är bättre än det andra.

    Vill bara uppmana tjejer att vara mer positiva Solig
  • Anonym (:))
    Wed 25 Mar 2020 12:01
    #44
    Anonym (goodlucktoyou) skrev 2020-03-25 11:43:42 följande:

    Jag har jättemycket att erbjuda rätt kvinna. Inte alla.

    Mitt tips, som tråden handlar om, är att vara positiv när man skriver sin pres. på en dejtsajt.

    Annars kommer det skrämma bort många killar, som inte vill ha en sur och tråkig tjej.

    Jag tycker inte att något av könen är bättre än det andra.

    Vill bara uppmana tjejer att vara mer positiva 


    Ok. Det var lite goddag yxskaft att prata med dig, men försökte iaf.
  • Anonym (manso­man)
    Wed 25 Mar 2020 12:06
    #45
    Anonym (:)) skrev 2020-03-25 11:21:21 följande:
    Jaha, du var inte mottaglig till svaren? Jag tänker att du kanske inte är så säker på att du har mycket att erbjuda kvinnor då? Antingen kan du jobba med din självkänsla eller på din förmåga att relatera till andra människor. Detta går ofta hand i hand. Ett tips rent allmänt, lyssna på människor och deras upplevelser. Acceptera deras syn och erfarenheter som legitima. Det får dem att känna sig sedda och respekterade, det skapar trygghet och förtrolighet. Just detta de mindre bra männen inte riktigt förstår.
    Det borde många kvinnor också vara, lyhörda och uppmärksamma på de män som de "faller för", så de inte väljer män som är svin och idioter. Lyssna och reflektera över hur mannen är innan ni går på nån slags autopilot. Vänta några dejter innan ni hoppar i säng med honom. Var uppmärksam på om han har en kass kvinnosyn. 
  • Anonym (:))
    Wed 25 Mar 2020 12:12
    #46
    Anonym (mansoman) skrev 2020-03-25 12:06:51 följande:
    Det borde många kvinnor också vara, lyhörda och uppmärksamma på de män som de "faller för", så de inte väljer män som är svin och idioter. Lyssna och reflektera över hur mannen är innan ni går på nån slags autopilot. Vänta några dejter innan ni hoppar i säng med honom. Var uppmärksam på om han har en kass kvinnosyn. 
    Jo, det har du rätt i. Som yngre var jag inte så bra på det. Jag har ju själv inte den synen på människor och kunde inte förstå att andra hade det. Men det har jag blivit varse om vill jag lova. Problemet på vuxnare år är att många män är bra på att dölja saker. Senaste jag träffade var inte alls den jag trodde. Jag försökte vara försiktig, speciellt med de erfarenheter jag hade i ryggsäcken, men blev mer lurad än någonsin. Han spelade ett spel med mig och manipulerade mig totalt. När jag väl fattade vem han var var det för sent och jag fick betala ett mycket högt pris. Sånt är livet ibland.
  • Anonym (goodl­ucktoy­ou) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 12:13
    #47
    Anonym (:)) skrev 2020-03-25 12:01:44 följande:
    Ok. Det var lite goddag yxskaft att prata med dig, men försökte iaf.
    Ja, det är rätt inställning. Gott humör och försöka, ge inte upp Solig
  • Wed 25 Mar 2020 19:04
    #48

     


    Jag förstår varför många skriver så, men jag kan också förstå varför det ger ett dåligt intryck på många.


    Det är lite som att få erbjudandet att sova över natten, men sedan få frågan "Stjäl du?". Är personen ute efter att avskräcka oönskade personer (kommer såklart inte att fungera) eller vill personen locka till sig personer med vilka det har större chans att fungera bra? Det ger intrycket utav att vara en frustrerad person. 


    Det är även en tolkningssak vad en "vettig kille" är för något. Pratar vi om grundläggande respekt, någon som är våldsam eller medvetet behandlar den andra orättvist eller svartsjukt med mera så är jag med på det kloka i att inte välja att komma nära den personen och det är förståeligt med detta avståndstagande med tanke på hur det ser ut. Men det finns ju också andra saker som kan komma in under "vettig" och det är inte säkert att jag tycker samma sak som du. T.ex. är det inte alla som är starka i sig själva och bra på att ta hand om sig själva och sitt eget liv; jag är det inte och då blir jag tvungen att acceptera vänner och dejter som tycker jag är värd att satsa på eller umgås med ändå. Därför kan sådana svepande ord även ge intrycket av svartvitt tänkande (personen kanske har andra goda egenskaper) även om personen själv lever i en annan verklighet.


    Till syvende och sist är det ändå högst personligt hur vi uppfattar presentationstexter; vad den ene finner attraktivt tycker den andre är "pretentiöst" och det jag tycker är personligt tycker du är för egocentriskt och det du tycker är en normal, seriös text kanske jag tycker är stelbent och intetsägande osv.  


     


     

Svar på tråden Finns det några vettiga och normala killar tro?