• Ess

Schema för mina hemskickade barn

Anonym (Hej) skrev 2020-03-25 17:25:18 följande:
    Rektorn får ta och steppa upp sig lite. Som sagt bör det tygliggöras att det är skolan som skickat hem dem och att skolan är ansvariga för att barnen når målen. Spela in dina samtal med rektorn eller kommunicera skriftligt för att ha bevis på detta.

Någon har nämnt att ta detta vidare till kommunens politiker. Med tanke på rektorns totala slapphet och ointresse skulle jag göra det om jag var du.

Nu verkar du vara en förälder som har förmågan att utbilda barnen hemma. Men vad säger att inte andra barn på skolan blivit hemskickade och inte alls har föräldrar som kan stötta dem i hemmet på det sätt som du gör?
    Både jag och maken jobbar om dagarna och kan inte va hemma och leka skolfröknar, så hade våra barn blivit hemskickade så vill det till att skolan ger tydliga instruktioner som barnen själva klarar av att följa.
  • Ess
    Anonym (Hej) skrev 2020-03-26 20:31:07 följande:
    Naturligtvis handlar det även om att ha möjligheten att vara hemma. Men som läget är nu så antar jag att det självklara är att man isf är hemma på vab (hur länge man nu får det verkar oklart). Det jag menar är egentligen helt enkelt att oavsett om föräldrarna är hemma så är det inte säkert att de har förmågan att hjälpa barnen på det sätt ts verkar kunna.

Självklart har skolan ett ansvar här. Tycker det är bedrövligt att ts inte fått instruktioner och hjälp
    Ja, vissa skolor är skitdåliga på att ge hjälp. Man får ligga på och bråka till max för att det ska hända något.
Svar på tråden Schema för mina hemskickade barn