• Gameof­throne­s
    Wed 25 Mar 2020 10:47
    473 visningar
    4 svar
    4
    473

    En pappa som är sjuk men en Morsa som skiter i vlket.

    mangoraja18 skrev 2020-03-25 10:17:45 följande:

    Hej! 

    Jag är pappa till en liten kille på 3år. Mamman och jag bor ej ihop, och vi har delad vårdnad. 

    Han bor mestadels hos sin mamma sedan bor han hos mig på lediga veckodagar samt varannan helg. Nu har jag även tagit ut pappadagar lite då och då så dom inte brinner inne och att det inte blir för långt emellan då vi ses. 

    Nu vart det i alla fall så här i dessa Corornatider att jag igår kväll började få feber samt att jag fått förkylning sedan 1-2 dagar tillbaka och detta meddelade jag henne igår kväll då jag egentligen skulle hämta sonen idag. Det jag fick tillbaka av henne vart "Jaha, du får hämta honom imorgon ändå" sedan frågor hon även mig ifall vi har många på jobbet med "Corona" (Jag jobbar på ett demensboende). Vad är det ens för en fråga? att hon inte ens verkar orolig i såna fall? hade det varit så, hade hon tvingat mig hämta sonen ändå? även om jag hade jobbat med Corona smittade brukare?. Jag skrev till henne senare på kvällen ändå att Nu har jag berättat att jag inte mår bra och att jag kommer inte kunna att komma och hämta våran son, för jag vill heller inte riskera att smitta honom ovs vad det är.. Nu vaknade jag här på morgonen med att någon knackar på dörren, där står hon och våran son. Det är alltid jag som hämtar samt Lämnar med buss, då vi bor 5 mil ifrån varandra, hon har aldrig åkt ändå hit för detta. I alla fall jag låter sonen komma in sedan stänger jag dörren efter honom utan att säga något alls. Jag orkar inte tjafsa men skall hon verkligen få hålla på så här?? Jag berättar att pappa inte mår någe bra men det skiter hon i ändå? tänker hon aldrig på våran son ifall han blir smittat? oavsett vad det är.. Jag har tidigare fått ta ut vabb för att hon är sjukt och inte orkar ta han om ungen liksom... samt att när han hade 40+ feber för 1 månad sedan då tvingade hon mig att komma in och hämta honom ändå fast han mådde skit!! det gjorde ont i hjärtat att se honom må så dåligt ändå tvingar hon mig att hämta honom. Som jag märker så spelar det ingen roll vad jag gör, hon bestämmer allt. Nu försökte jag sätta ner foten men då vaknar man av att hon står på ens dörr så nu har jag sonen här hemma i alla fall fast pappa är sjuk.


    -det där är typiskt för vissa kvinnor, dem fattar inte helt enkelt, lever hon bra med ekonomi, är hon destruktiv till vardags? Förutom lämna hämta. 

    I detta fall så tycker jag att hon tar sitt ansvar som mamma, hon är nog singel och vill göra sitt eller träffar ngn och vill ha sitt ändå utan barn? Hon har så himla bråttom och lämna sitt barn? 

    Jag hoppas verkligen inte att hon baktalar om dig för då ska du söka om hela vårdnaden att hon får träffa sitt barn på dina villkor. Hon förlorar inte nått det ända hon inte får göra det är ta beslut för erat barn. 

    Ser redan en bild hur du har det med ditt ex. 
Svar på tråden En pappa som är sjuk men en Morsa som skiter i vlket.