• Morran78

    Cysta på äggstocken, äggblåsecysta

    Nu är jag så förvirrad. För några veckor sedan var jag gravid med tvillingar men fick tyvärr missfall i 7+3. Gjorde ett flertal vul-undersökningar i samband med det, sammanlagt 6 st. Det sista var efter missfallet för att se att allt såg bra ut vilket det gjorde.

    Missfallet startade 5 mars och jag blödde mindre än en vecka. För några dagar sen fick jag ont i höger sida långt ner i magen och åkte till gyn idag för att kolla upp det. Då såg han en 3 cm stor cysta på ena äggstocken. Han sa att den var ofarlig och jag behöver inte komma tillbaka. Jag vill ju så gärna bli gravid igen nu snart.

    Vad innebär den här cystan? Fattar det som att ägget aldrig skickat ut om man har den? Men hur kan då så många vara gravida och samtidigt ha denna cysta? Och hur kunde den inte upptäckas vid de andra 6 vul-undersökningarna? Nån som har erfarenhet kring äggblåsecysta, missfall, graviditet? Måste cystan bort innan jag kan bli gravid? Jag tror jag nyligen haft ägglossning. Fick positivt på äl-test och innan dess negativt. Åh så förvirrad nu!!

Svar på tråden Cysta på äggstocken, äggblåsecysta