• Anonym (Tjeje­n)
    Wed 25 Mar 2020 17:12
    153 visningar
    3 svar
    3
    153

    Sprickor i muttan

    Hej!


     


    Jag har av o till under min graviditet haft en eller två sprickor på utsidan av muttan, alltid på samma ställe. Försvinner ibland med Canesten, o ibland med mandelolja. 


     


    Har visat BM, hon tror inte det är svamp eller någon könssjukdom.


     


    Sprickan har  vit beläggning vilket får mig o tro svamp (återigen, vet att det är vanligt som gravid) 


     


    Någon som har haft liknande problem? 

  • Svar på tråden Sprickor i muttan
  • Anonym (Me)
    Wed 25 Mar 2020 18:50
    #1

    Hade oxå problem med det en period. Det blev fuktigt med allt hår och smorde med diverse skivor men inget funkade. Rakade bort allt och då försvann även sprickorna. Vet inte vad det berodde på men det har inte kommit tillbaka sen dess och efter det kör jag helrakat.

  • Anonym (Tjeje­n) Trådstartaren
    Wed 25 Mar 2020 18:58
    #2
    Anonym (Me) skrev 2020-03-25 18:50:40 följande:

    Hade oxå problem med det en period. Det blev fuktigt med allt hår och smorde med diverse skivor men inget funkade. Rakade bort allt och då försvann även sprickorna. Vet inte vad det berodde på men det har inte kommit tillbaka sen dess och efter det kör jag helrakat.


    Okej vad skönt att du hittade en lösning!


    Jag kör på rakat redan så tror inte det är samma problem, men tack att du skrev :)

  • Anonym (Me)
    Wed 25 Mar 2020 22:04
    #3
    Anonym (Tjejen) skrev 2020-03-25 18:58:42 följande:

    Okej vad skönt att du hittade en lösning!

    Jag kör på rakat redan så tror inte det är samma problem, men tack att du skrev :)


    Så lite.

    Testa inotoyl och sov utan trosor eller ha bomullstrosor och inte så tajta byxor så kanske det blir bättre :)
Svar på tråden Sprickor i muttan