• Anonym (Solen­20)
    Thu 26 Mar 2020 09:23
    261 visningar
    17 svar
    17
    261

    Vågar jag ta jobbet som lokalvårdare på lassarettet

    Vågar jag ta jobbet som lokalvårdare på alla avd på lassarettet nu såhär i coronatider??Jag är en fd cancerpatient på knappt 40 år.. är lite orolig för Corona. Fick min bröstcancer för fyra år sedan, som hade gått ut i lymfkörtlar, så opererade bort både bröst, lymfkörtlar. Gick på cytostatika, strålbehandlades under ca 1 år. Är numera frisk!:) men blir ändå rädd för att jobba som lokalvårdare på lassarettet?? Hur hade ni gjort??

    ?3barnsmamma till 3 härliga små barn?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-26 09:26
    Fick alltså jobbet i januari, ska börja i slutet av april, hade det inte varit för Corona hade jag inte tvekat:(

  • Svar på tråden Vågar jag ta jobbet som lokalvårdare på lassarettet
  • Anonym (Solen­20) Trådstartaren
    Thu 26 Mar 2020 11:41
    #3

    Nej, menar du att du inte hade tagit det?:) glömde att säga att jag har astma också

  • Anonym (Solen­20) Trådstartaren
    Fri 27 Mar 2020 11:11
    #10

    Jag tror att det lutar mot ett nej att jag inte ska ta det, tänker på att även både jag och min son har astma också.. men visst man är utsatt var man är, men på vissa ställen är man ju mer utsatt..

  • Anonym (Solen­20) Trådstartaren
    Fri 27 Mar 2020 13:50
    #12

    Ja, så kan man ju alltid säga att man kommer att få det ändå:( man kan ju ändå hejda det för ett tag framåt om det går.. kan tänka mej på talet att du är en av dom som kan tänka dej att åka till sälen eller vara med stora folksamlingar.. tycker inte att det är rätt utan tycker mer att ?det är rätt att tänka att tillsammans gör vi skillnad) gäller att inte vara för oansvariga????

  • Anonym (Solen­20) Trådstartaren
    Fri 27 Mar 2020 13:51
    #13

    Ja, så kan man ju alltid säga att man kommer att få det ändå:( man kan ju ändå hejda det för ett tag framåt om det går.. kan tänka mej på talet att du är en av dom som kan tänka dej att åka till sälen eller vara med stora folksamlingar.. tycker inte att det är rätt utan tycker mer att ?det är rätt att tänka att tillsammans gör vi skillnad) gäller att inte vara för oansvariga????

  • Anonym (Solen­20) Trådstartaren
    Fri 27 Mar 2020 15:25
    #17

    Jo ett jobb är absolut viktigt:) men jag hade inte sagt ngt om jag väl hunnit börja jobbet, då hade jag jobbat där... men jag är väl extra försiktig också eftersom jag är gammal cancerpatient med ett par elaka brösttumörer och ut i lymfkörtlarna..som visserligen man är frisk från

Svar på tråden Vågar jag ta jobbet som lokalvårdare på lassarettet