• Anonym (ts)

    Min man ska på fest - coronatider

    Min man ska på fest med middag i helgen, vilket jag inte alls tycker känns okej i dessa tider. Jag och mina vänner har valt att inte träffas under dessa tider. Jag handlar även all mat över nätet och umgås bara med familjen här hemma, jobbar hemifrån osv.

    Men allt detta jag gör känns helt förgäves när min man väljer att leva på precis som vanligt? Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Min man ska på fest - coronatider
  • Anonym (.)
    Anonym (NN) skrev 2020-03-26 11:56:35 följande:
    Men hur många personer involverar denna fest med middag då? Tycker ändå det spelar lite roll. 

    När precis allting annat är inställt kan det ju kännas segt att även ställa in minsta middag eller dylikt... 
    Så du tycker att det är helt ok att festa fast bara litegrann fastän rekommendationen säger inget onödigt resande och social distansiering?
    Eller är det så att restriktionerna gäller alla utom de som bara vill festa lite grann?
  • Anonym (Sara)
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2020-03-26 11:23:18 följande:

    Allt jag hade denna vår är inställt.

    Med sorg i hjärtat har jag och hela min släkt och vänkrets ställt in 50-årsfester, dyra jubileumsresor, släktträffar, påskträff, studentfirande, konserter, teater, kompetensutvecklingskurser osv. 

    Jag har en aktivitet kvar som vi gör via Skype istället för att träffas, 7 personer.

    Bara för att få det jobbet pissat på av idioter som din man.

    SKÄMS! SKÄMS FÖR SATAN! 


    Har ni redan nu fått info om att studentfirande är inställt? Eller är det mottagningen hemma som du menar?
  • Anonym (some)
    Anonym (NN) skrev 2020-03-26 11:56:35 följande:

    Men hur många personer involverar denna fest med middag då? Tycker ändå det spelar lite roll. 

    När precis allting annat är inställt kan det ju kännas segt att även ställa in minsta middag eller dylikt... 


    en bidragande orsak att viruset sprider sig så snabbt i Sverige är kanske bristande matematik kunskaper ?
  • Anonym (grrrrrrrrr)
    Anonym (Sara) skrev 2020-03-26 12:05:17 följande:
    Har ni redan nu fått info om att studentfirande är inställt? Eller är det mottagningen hemma som du menar?
    Familjens fest inställd. För att vi har stor släkt som träffas flera gånger per år och verkligen firar varandra när saker händer i livet.
  • Anonym (Charlotte)
    Anonym (grrrrrrrrr) skrev 2020-03-26 11:23:18 följande:

    Allt jag hade denna vår är inställt.

    Med sorg i hjärtat har jag och hela min släkt och vänkrets ställt in 50-årsfester, dyra jubileumsresor, släktträffar, påskträff, studentfirande, konserter, teater, kompetensutvecklingskurser osv. 

    Jag har en aktivitet kvar som vi gör via Skype istället för att träffas, 7 personer.

    Bara för att få det jobbet pissat på av idioter som din man.

    SKÄMS! SKÄMS FÖR SATAN! 


    Precis så! Prinsessan Beatrice av York har ju behövt ställa in sitt bröllop i maj, och det är ju ingen liten grej... Folk borde förstå att vi inte kan fortsätta ha fester och middagar ihop med andra just nu.
  • Anonym (,,,)

    Kan bara meddela att ute på dejtingsajterna o sexsajterna är det en hel del (karlar iaf) som ändå vill träffas nu. Kan gärna ha ses o ha sex om några dagar, typ. Apropå att ses öht menar jag. Om det nu tillför nåt till tråden.

  • Anonym (.)
    Anonym (Charlotte) skrev 2020-03-26 13:06:02 följande:
    Precis så! Prinsessan Beatrice av York har ju behövt ställa in sitt bröllop i maj, och det är ju ingen liten grej... Folk borde förstå att vi inte kan fortsätta ha fester och middagar ihop med andra just nu.
    Det är ändå en mycket märklig jämförelse. Ett prinsessbröllop i England, som brukar vara folkfester och en mindre bjudning hemma.

  • Dr Nail

    Låt honom festa loss. Under den rasande Digerdöden brukade adeln i Europa anordna dekadenta, gränslösa fester som ett stort fuck you till allt och alla, inklusive pesten.

  • Anonym (???)
    Anonym (ts) skrev 2020-03-26 09:48:33 följande:

    Min man ska på fest med middag i helgen, vilket jag inte alls tycker känns okej i dessa tider. Jag och mina vänner har valt att inte träffas under dessa tider. Jag handlar även all mat över nätet och umgås bara med familjen här hemma, jobbar hemifrån osv.

    Men allt detta jag gör känns helt förgäves när min man väljer att leva på precis som vanligt? Vad tycker ni?


    Hur många, kommer man sitta som packade sillar? Var i landet - är det i Stockholm tycker jag han ska avstå eftersom typ hela stan är smittad. 
Svar på tråden Min man ska på fest - coronatider