• Anonym (Julie)

    Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?

    Jag har alltid älskat att flirta och utifrån gensvaret så verkar jag bra på det också! Kyss 
    En väninna kallad mig häromdagen för "sjuk i huvet" för att jag gör så.

    Har därför börjat fundera om det jag gör ÄR sjukt?

    Kan t.ex. vara i mataffären, stå i en kö och ha tråkigt eller liknande och söka ögonkontakt med någon man, le lite flyktigt och söka hans ögon upprepade gånger. Och ja de brukar flirta tillbaks!
    Detta gör jag alltså inte för att jag vill ragga på honom eller för att söka bekräftelse (som jag ser det), utan för att det är ett tidsfördriv!

    Kan även flirta med lite mindre attraktiva killar ibland för att boosta deras ego lite!

    Är det fler som håller på så här? Är det ett dåligt beteende?

    Har nog hållit på så här sedan jag var 10 - 12 år (när jag börjat fatta att jag var söt och att killar gillade mig), nu är jag över 40! 

  • Svar på tråden Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?
  • Anonym (sjukt)
    Liberté skrev 2020-03-27 02:04:41 följande:

    Jag flirtar ofta med personer som jag inte har något intresse av men för att jag gillar antingen deras personlighet eller vill boosta deras självförtroende.

    Det är harmlöst och aldrig illa menat. Skulle det vara någon som jag vet är intresserad eller skulle kunna fastna av något så enkelt som lite flirt i vardagen brukar jag ta det lugnt.

    Mitt ex brukade alltid säga att jag omedvetet flirtade, so there is goes.


    Då är det förmodligen jävligt korkade människor du flirtar med för en normalt funtad person med mer än två hjärnceller fattar ju direkt att det är falskt och tar inte åt sig.
  • Anonym (Nej tack)

    40+ kärring som slemmar sig o tror att hon är "söt"? Brrrrr.... Nej tack!

  • smulpaj01

    Jag brukar få höra att jag har ett flitigt sätt. Detta gör att många blir intresserade av mig. Jag vet helt ärligt inte vad det är jag gör, för det är helt omedvetet. Min partner sa för ett tag sen (när jag beklagade mig över detta efter en utekväll) att jag har en viss blick som är väldigt tilldragande och lockande. Har hört detta av väldigt många, både kvinnor och män. Men jag kan ju inte sluta titta på folk.

    Sen kan jag även medvetet vara lite småflirtig i butiker m.m så som ts beskriver. Men då är det bara på kul, charmigt och mest bara trevligt.

  • Anonym (WW)
    smulpaj01 skrev 2020-03-27 11:52:19 följande:

    Sen kan jag även medvetet vara lite småflirtig i butiker m.m så som ts beskriver. Men då är det bara på kul, charmigt och mest bara trevligt.


    Precis, expediten känner sig glad och uppskattad, trivs på sitt jobb och gör ett bättre jobb. Jag blir glad och får bättre service. Win-Win.
  • Anonym (sjukt)
    Anonym (WW) skrev 2020-03-27 12:13:51 följande:
    Precis, expediten känner sig glad och uppskattad, trivs på sitt jobb och gör ett bättre jobb. Jag blir glad och får bättre service. Win-Win.
    Ehm, vetefan om alla expediter uppskattar flirtande. Om hon är kvinna och straight, tror du hon uppskattar flirtande från en annan kvinna? Om hon är en ung tjej, tror du hon uppskattar flirtande från gubbar? Om han är en ung kille tror du han uppskattar flirtande från kärringar?
  • Anonym (Julie)
    Anonym (Nej tack) skrev 2020-03-27 11:38:21 följande:

    40+ kärring som slemmar sig o tror att hon är "söt"? Brrrrr.... Nej tack!


    Vet inte vad du fick för bilder i huvet av min TS?
    Flirtar ju inte med 18-åringar liksom!

    Menar du att man inte får/kan flirta med andra efter att man har fyllt 40? Eller kanske börjar det förbudet kanske ännu tidigare, 30, 35??
    Bara så att jag vet..
  • Anonym (WW)
    Anonym (sjukt) skrev 2020-03-27 12:33:42 följande:
    Ehm, vetefan om alla expediter uppskattar flirtande. Om hon är kvinna och straight, tror du hon uppskattar flirtande från en annan kvinna? Om hon är en ung tjej, tror du hon uppskattar flirtande från gubbar? Om han är en ung kille tror du han uppskattar flirtande från kärringar?
    Oroa dig inte, det är absolut inte så att jag flörtar hejvilt med vem det än är som står kassan. Jag är trevlig och lite social med de flesta, men inte mer än så.

    Ibland så får man dock lite extra kontakt och det blir ömsesidigt, diskret småflörtande. Till och med så att det är svårt att veta vem som började. Och utan gensvar vore det ju bara obehagligt.

    Det är alltså bara kanske en gång på 25 som det flörtas lite.
  • Anonym (underbart ju)

    Tycker flirta och uppmärksamma varandra är ett av livets stora meningar. Blickar och leenden kan göra skillnad i någons liv. Varför denna moralpredikan? Skit samma om det är sexuellt, uppmärksamhetspockande, snällt, nyfiket, ödmjukt eller vad som helst. Är helt övertygad om att vilken människa som helst skulle föredra en flirtig och inbjudande blick vilken dag som helst, än ingen alls. Vem vill vara osynlig. Sen hur man väljer att tolka det är ju upp till var och en Jag möter  och söker dagligen nyfikna blickar från attraktiva, oattraktiva, män, kvinnor, barn.

    Alla söker något i andras blickar och det är sunt och fint som jag ser det. Kanske är det bara bekräftelse de söker? De kanske inte ens ser dig. Vi lever i en narcissistisk tidsålder och många vill bara mäta sin attraktionskraft i andras blickar. Det behöver inte betyda något alls. Varför inte bjuda varann på detta? Om det är ett verkligt intresse märker man ju det. De kommer förmodligen av sig lite, vänder sig om efter dig, söker kontakt, tittar på dig nästa gång ni passerar varann osv. Fortsätt flirta och sprida glädje TS oavsett skäl eller avsikt:)

  • Anonym (underbart ju)

    Tycker flirta och uppmärksamma varandra är ett av livets stora meningar. Blickar och leenden kan göra skillnad i någons liv. Varför denna moralpredikan? Skit samma om det är sexuellt, uppmärksamhetspockande, snällt, nyfiket, ödmjukt eller vad som helst. Är helt övertygad om att vilken människa som helst skulle föredra en flirtig och inbjudande blick vilken dag som helst, än ingen alls. Vem vill vara osynlig. Sen hur man väljer att tolka det är ju upp till var och en Jag möter  och söker dagligen nyfikna blickar från attraktiva, oattraktiva, män, kvinnor, barn.

    Alla söker något i andras blickar och det är sunt och fint som jag ser det. Kanske är det bara bekräftelse de söker? De kanske inte ens ser dig. Vi lever i en narcissistisk tidsålder och många vill bara mäta sin attraktionskraft i andras blickar. Det behöver inte betyda något alls. Varför inte bjuda varann på detta? Om det är ett verkligt intresse märker man ju det. De kommer förmodligen av sig lite, vänder sig om efter dig, söker kontakt, tittar på dig nästa gång ni passerar varann osv. Fortsätt flirta och sprida glädje TS oavsett skäl eller avsikt:)

  • Anonym (sjukt)
    Anonym (WW) skrev 2020-03-27 13:04:01 följande:
    Oroa dig inte, det är absolut inte så att jag flörtar hejvilt med vem det än är som står kassan. Jag är trevlig och lite social med de flesta, men inte mer än så.

    Ibland så får man dock lite extra kontakt och det blir ömsesidigt, diskret småflörtande. Till och med så att det är svårt att veta vem som började. Och utan gensvar vore det ju bara obehagligt.

    Det är alltså bara kanske en gång på 25 som det flörtas lite.
    Ja med då snackar ju du något helt annat än flirtande, jag är oxå trevligt mot expediter eller människor i allmänhet, men att vara trevlig är inte detsamma som att flirta.

    Jag har en kompis vars dotter jobbar i butik och hon tycker inte alls om att gubbar flirtar, visst hon ler och är trevlig för det hör till hennes jobb, men privat tycker hon det är äckligt med flirtande gubbar. Att gubbarna uppfattar hennes professionella trevlighet som flirtande sitter nog mest i deras egen fantasi
Svar på tråden Är det bara jag som flirtar för att vara snäll och för att det är kul?