• Anonym (anonymTS)

    Intresserad av tjejkompis

    jag har ett dilemma och behöver rådgivning... jag har på senare tid fattat intresse för en nära tjejkompis till mig sedan många år. vi har kul ihop, vi har samma humor, gillar samma saker och vill samma saker i livet... men vi är väldigt goda vänner och hon har ingen aning om mitt kärleksintresse. hon känner mig väldigt väl och jag henne. jag är rädd för att berätta för henne om mina känslor i rädsla för att förstöra vår vänskap som jag ju värderar högt. 
    kvinnor, hur skulle ni reagera om er vän berättade om sitt kärleksintresse för er?
    orkar inte gå runt och känna såhär längre, måste göra något åt saken!

  • Svar på tråden Intresserad av tjejkompis
  • TriC

    Jag skulle säga att en tjej som inte fattar att hennes killkompisar sannolikt finner henne attraktiv, och gärna skulle vilja mer än att bara vara kompis, är ganska så naiva. Så antagligen förstår hon redan att du gillar henne.......även om hon kanske inte vet att du inte bara är sexuellt intresserad utan faktiskt förälskad. 

    Men absolut, berätta rakt upp och ner hur du känner så ser vi vad hon säger. 

  • Anonym (Pravda)
    TriC skrev 2020-03-27 10:22:45 följande:

    Jag skulle säga att en tjej som inte fattar att hennes killkompisar sannolikt finner henne attraktiv, och gärna skulle vilja mer än att bara vara kompis, är ganska så naiva. 


    Ha, det är väldigt vanligt att tjejer inte fatta det.

    När jag blev tillsammans med min nuvarande fru hade hon flera killkompisar. Men de försvann alla rätt snabbt ur bilden. Min fru anklagade sedan mig under flera år för att ha "skrämt iväg" dem.

    Men på senare år har hon sagt att hon nu förstår att de försvann självmant då de insåg att det var kört för dem.
  • Anonym (A)

    Är verkligen alla killar (sexuellt eller amoröst) intresserade av sina tjejkompisar?

  • smulpaj01
    Anonym (Pravda) skrev 2020-03-27 10:38:33 följande:

    Ha, det är väldigt vanligt att tjejer inte fatta det.

    När jag blev tillsammans med min nuvarande fru hade hon flera killkompisar. Men de försvann alla rätt snabbt ur bilden. Min fru anklagade sedan mig under flera år för att ha "skrämt iväg" dem.

    Men på senare år har hon sagt att hon nu förstår att de försvann självmant då de insåg att det var kört för dem.


    I ditt fall är det med största sannolikhet Du som är naiv. Självklart fattade hon det, att hon "anklagade" dig beror på att hon saknade bekräftelsen och uppmärksamheten

    hon fick av dem.
  • Anonym (Pravda)
    Anonym (A) skrev 2020-03-27 11:15:50 följande:

    Är verkligen alla killar (sexuellt eller amoröst) intresserade av sina tjejkompisar?


    Inte alla killar, och inte av alla tjejkompisar. Men det är nog helt klart vanligare än vad många tjejer tror.
  • Anonym (Pravda)
    smulpaj01 skrev 2020-03-27 11:41:39 följande:
    I ditt fall är det med största sannolikhet Du som är naiv. Självklart fattade hon det, att hon "anklagade" dig beror på att hon saknade bekräftelsen och uppmärksamheten

    hon fick av dem.
    Nej, jag tror att du har fel här.Jag tolkar henne som helt ärlig då hon i nutid säger att hon först nu förstår hur det stod till då för 20 år sedan.
  • Anonym (anonymTS)
    Anonym (A) skrev 2020-03-27 11:15:50 följande:

    Är verkligen alla killar (sexuellt eller amoröst) intresserade av sina tjejkompisar?


    nej, jag är inte det av andra tjejkompisar... Men hon har fångat mitt kärleksintresse nu! Vi har daglig kontakt, ofta dagligen. Jag får bara mer och mer känslor...
  • Ascendere
    Anonym (anonymTS) skrev 2020-03-27 12:53:49 följande:
    nej, jag är inte det av andra tjejkompisar... Men hon har fångat mitt kärleksintresse nu! Vi har daglig kontakt, ofta dagligen. Jag får bara mer och mer känslor...
    Hur reagerar hon när du tar på henne fysiskt eller ger henne "fuck-eyes"? 
Svar på tråden Intresserad av tjejkompis