• Anonym (?)

    Normalt att kolla upp partners ex på instagram?

    Som titeln lyder hehe. Undrar om jag är ensam om det eller om ni är fler?

    Hon använder dessutom så mycket filter på sina selfies så det är svårt att se hur hon ser ut så jag är typ sugen på att ta en promenad förbi där hon bor (i närheten av mig) för att se om jag ser henne ute. Brukar ändå promenera i närheten där så skulle inte vara en stor omväg. Fånigt jag vet men är så nyfiken? Känns kanske lite överdrivet dock... och creepy haha. Räknas det som stalking??

    Och ja jag är osäker osv. jag vet vet? men mest j*kligt nyfiken.

  • Svar på tråden Normalt att kolla upp partners ex på instagram?
  • Anonym (Anonym)

    Gränsfall till stalking men om du går dit så JA. Det är inte onormalt att vara nyfiken men det beror på hur långt man drar det och ditt intresse verkar lite ohälsosamt.

    Varför är du så nyfiken?? Och vad blir det för bättre att se henne irl?

    Jag gissar att du vill se hur hon är för att du är otrygg i dig själv, du undrar om hon var snygg osv. Det spelar ingen roll. Hon är säkert snygg (eller iaf inte ful) och du kommer bara må dåligt. Men det finns också en anledning till att de gjorde slut.

  • Anonym (Ninni)

    Jag kollar upp allt jag kan och får.Både på min nya partner och hans ex.Vem ver vad man hittar .

  • Räkan77

    Om jag skulle träffa en ny partner nu när det finns sociala medier skulle jag inte kunna avhålla mig från att surfa runt bland både ex, kompisar och familj. Men jag skulle göra det väldigt diskret.

  • neverpreggo

    Att kolla upp någon på sociala medier är inte konstigt.


    Att gå förbi där de bor för att hoppas få en skymt är sjukt. Dont.

  • Tecum

    Läs "Nora eller Brinn Oslo Brinn", av Johanna Frid. Johanna är precis som du, bara mer svartsjuk... En typisk tjejbok, jag tror inte att någon kille skulle bete sig så korkat.

  • Anonym (meh)
    Tecum skrev 2020-03-28 19:39:35 följande:

    Läs "Nora eller Brinn Oslo Brinn", av Johanna Frid. Johanna är precis som du, bara mer svartsjuk... En typisk tjejbok, jag tror inte att någon kille skulle bete sig så korkat.


    Visar bara att du inte vet så mycket. Jag vet killar som gjort så. För att inte tala om konstiga karlar som smyger och bevakar sina egna ex. 

    Vad gäller boken är jag kvinna och har läst den och majoriteten är självfallet inte som tjejen i boken. 
  • Tecum
    Anonym (meh) skrev 2020-03-28 19:43:33 följande:
    Visar bara att du inte vet så mycket. Jag vet killar som gjort så. För att inte tala om konstiga karlar som smyger och bevakar sina egna ex. 

    Vad gäller boken är jag kvinna och har läst den och majoriteten är självfallet inte som tjejen i boken. 
    Ja bevakar ex gör killar också, men den uppenbart obefogade svartsjuka som Johanna visar och hennes problem med Noras utseende och bilder på Insta är nog typiskt tjejigt.

    Kul att du läst boken, vad tyckte du om den?
  • Anonym (Lotta)

    Min exmans nya kollar noga in mig i sociala medier. Han säger nämligen inte ett ont ord om mig och det har tydligen orsakat en del svartsjuka hos henne.

  • Anonym (?)
    Anonym (Lotta) skrev 2020-03-28 20:05:38 följande:

    Min exmans nya kollar noga in mig i sociala medier. Han säger nämligen inte ett ont ord om mig och det har tydligen orsakat en del svartsjuka hos henne.


    Hur vet du det? Nyfiken! Hur känns det för dig? 

    Tack för alla svar i övrigt. Inser precis som ni säger att det är att dra det lite väl långt kanske att gå förbi där. Tänker att det finns en risk att vi kommer springa på varann av en slump ändå. Förut var jag rädd för det men nu känns det mer spännande. Fattar inte varför... hur funkar man egentligen haha? Tror jag har fått för mig att jag är snyggare än henne från instagram då hon har filter på vartenda bild hon lägger upp förutom någon enstaka. Och jag vill väll få bekräftat att det stämmer. Suck... knäpp man är... Men på något sätt skulle jag bara vilja se henne. Kan liksom inte förstå eller analysera varför. För jag känner mig inte direkt hotad av henne. Är nog mer nyfiken på vem hon är. 


  • Anonym (Hmm)

    Hur vet du att hon har filter på bilder? Vet hon vem du är? Hur vet du var hon bor?

    Jag tror hon kommer tycka du är väldigt creepy om du smyger runt där hon bor för att försöka se henne.

    Vad spelar det för roll om hon nu är snyggare än dig? Blir hon ett hot då? Hon är ett ex, någon som inte vill ha din kille och har valt bort honom.

Svar på tråden Normalt att kolla upp partners ex på instagram?