• Krackelibrankel

    Svårt för att dela med mig till flickvännen

    Hej. Min tjej har inget jobb så det är jag som står för 100% av våra kostnader och har gjort det i ett år nu.

    Det stör mig något otroligt när hon köper saker som jag uppfattar som onödiga eller presenter till andra

    T.ex. idag började vi gräla om en muffins plåt för 79 kr. Jag tyckte hon kunde göra muffins ändå utan den, men hon påstod att man måste ha den (hon har aldrig bakat muffins).

    Har jag rätt i min kritik eller är jag bara en snål jävel?

  • Svar på tråden Svårt för att dela med mig till flickvännen
  • Anonym (S)

    Känns onödigt om hon ändå aldrig bakar. Men ja, jag tycker om att använda muffinsplåt när jag gör stora muffins för då viker inte sidorna ner så det blir platta muffins...

  • Anonym (S)

    ...lever förövrigt också på min mans lön för tillfället, då är jag dock hemma med en bebis under året och vi vill spara dagar innan jag måste ta ut för att skydda SGIn. Med det sagt behöver jag ALDRIG redovisa för min man när jag handlar, och det blir definitivt en del onödigt (och presenter när någon av våra vänner eller släktingar fyller år).

    Dock är vi gifta, har tre barn, villa, bilar, och ett helt liv ihop. Vi har alltid haft ett gemensamt konto och sett alla pengar som kommer in som våra (och han har varit hemma helt utan lön första året med båda våra äldre barn).

  • Krackelibrankel
    Fiona M skrev 2020-03-29 01:08:02 följande:

    Varför har du försörjt henne i ett år?


    Hon är ny i sverige och pluggar SFI. Hon får inget studiestöd eller några bidrag då hon invandrade hit pga vår relation. Jag har fö. försörjningsplikt. Hon har inte haft någon lycka med jobb.
  • Krackelibrankel
    Anonym (b) skrev 2020-03-29 01:06:34 följande:

    Har ni barn tillsammans?


    Nej. Hela den här grejen med parförhållande är första gången för mig. Hon har försökt bli gravid nu och i tidigare förhållanden men aldrig lyckats.
  • Anonym (Tänkpådigsjälv)

    Skaffa för Guds skull inga barn med henne nu.
    Vänta tills hon har en inkomst att bidra med.

    Du har helt rätt att det var väldigt onödigt att köpa en
    muffinsform för 79kr!

  • Anonym (E)

    Fast, vad hade du förväntat dig? Du tog alltså hit din flickvän medveten om att:

    *du har försörjningsansvaret för henne.

    *hon pratar inte svenska

    *hon har inget arbete i Sverige.

    Så ja, du låter som en riktig snålröv.

  • Dexter dot com
    Krackelibrankel skrev 2020-03-29 01:18:59 följande:
    Hon är ny i sverige och pluggar SFI. Hon får inget studiestöd eller några bidrag då hon invandrade hit pga vår relation. Jag har fö. försörjningsplikt. Hon har inte haft någon lycka med jobb.
    Vad kom ni överens om innan hon flyttade hit? Att du skulle betala det allra nödvändigaste och du bestämmer vad som är nödvändigt eller att hon har någon form av egna pengar som hon får göra vad hon vill med?
    Att bråka om 79 kr för en muffinsplåt känns lite hysteriskt då det underlättar att ha en om man ska baka muffins.
Svar på tråden Svårt för att dela med mig till flickvännen