• Chicic

    Åker ni o shoppar? Corona

    Är ledig på tisdag och är sugen på en tur till Ikea och lite andra affärer som ligger i samma område.

    Men känner nog att jag borde va hemma istället pga rådande omständigheter...

    Stannar ni hemma eller gör ni vad som faller er in?

  • Svar på tråden Åker ni o shoppar? Corona
  • Jag är bara jag

    Vi har varit på några affärer och det var mycket färre folk än vanligt. Men vi bor inte i Stockholm eller nära andra storstäder. Då hade jag nog tvekat kanske. Vi har dessutom bara handlat det vi måste köpa och försökt vara lite förutseende ifall allt stängs ner snart. Shoppa för att shoppa gör jag aldrig ändå- vi åker iväg när vi måste ha nåt.

  • Tow2Mater

    Stannar hemma.

    Anser ni som "känner er sugna på en shoppingtur" är en stor anledning till varfor affärer borde stänga helt.

  • Anonym (J)

    Stannar hemma. Om jag inte är tvungen att köpa nödvändiga saker som mat och blöjor.

    Går inte ut bland folk för skojs skull.

  • cleoeme

    Vi går ut och leker, tar promenader, tränar (utomhus) precis som innan. Men vi åker inte till köpcentrum. Enda gången vi har handlat i fysisk butik är när vi tex måste ha blöjor. Annars e-handlar vi för det mesta.

  • Drottningen1970

    Jag gör det jag måste.

    Inget annat.

    Ditt inlägg styrker min tes om att folk inte alls, som Anders och Stefan tror fixar ett eget ansvar...

  • Anotherone

    Handlar det som går på nätet, kompletterar i butik om vi verkligen måste. Då åker en förälder iväg snabbt.. Shoppingtur? Nej absolut inte.

  • Cecese

    Jag älskar att gå i butiker, oftast köper jag inget utan bara tittar. Det gör jag normalt flera gånger i veckan. Nu går jag inte alls mer än till mataffären och inte oftare än jag måste. Vanligtvis brukar jag handla minst varannan dag, nu har jag storhandlat så vi klarar oss två veckor. Målet är att handla max 1 gång i veckan (då främst frukt, mjölk och annat som inte håller länge) men helst inte mer än varannan vecka. 

  • momjanet

    Jag älskar att shoppa men nu stannar jag hemma och går bara ut för att handla det nödvändiga, inget mer.

  • Anonym (K)

    Vi handlar mat naturligtvis. Dessutom så renoverar vi där hemma, så vi handlar ju sådant som behövs. Igår t ex handlade vi färg i färgaffären. De var nog glada  att vi kom dit, vi var de enda kunderna de 20 minuterna vi var därinne. 

  • Xlr8

    Det jag behöver som jag ev inte har hemma finns i skogen.

    Det jag skulle vilja ha kanake finns i en butik.

    Man lär skilja på Nice to have and need to have

  • Anonym (Stockholm)

    Hm jag måste erkänna att jag shoppar 2-3 gånger per dag. Alltså går ner till köpcentret. Är lite tråkigt hemma och blir lätt rastlös. Bor 10 min från ett o tycker både att det är dagens höjdpunkt att köpa nåt o bra motion att gå dit o hem. Trist att bara sitta hemma o jobba

    Är dock förkyld nu så ska inte gå imorgon

  • Anonym (Falabella)

    Handlar bara mat och mediciner på stan, allt annat på nätet.

  • Anonym (Flava)

    Nej, handlar mat (upphämtning) och har varit på apoteket, thats it.

  • Swagger
    Chicic skrev 2020-03-29 16:43:18 följande:
    Är ledig på tisdag och är sugen på en tur till Ikea och lite andra affärer som ligger i samma område.
    Men känner nog att jag borde va hemma istället pga rådande omständigheter...
    Stannar ni hemma eller gör ni vad som faller er in?
    Jag köpte ett headset jag behövde för jobbet i början på jobba hemma perioden som nu varit i 2,5 veckor. I morse storhandlade jag mat. Vari  butiken när den öppnade vid 7 i morse. Såg ett fåtal andra kunder. Skulle inte åka och shoppa bara för att jag är sugen på det....
  • Pope Joan II

    Nej. Har i enlighet med riktlinjerna minimerat alla kontakter med andra människor. De som arbetar i sjukvården önskar att vi som ännu inte är i behov av deras tjänster stannar hemma - då känns nöjesshopping oerhört främmande. 

  • EbSmith

    Ni skulle sett Ö&B i Frölunda idag som säljer ut allt till halva priset. Kö utanför från öppning till stängning! Ingen smittspridning kan stoppa folks begär efter billigt dasspapper...

  • Anonym (NoRetardsHere)

    Nej, jag stannar hemma helt nu, åker inte ens till mataffären. Alla andra affärer är stängda här i min delstat. Det är ju just mataffären och sjukhusen som är de största smitthärdarna just nu, man måste ju vara bra jäkla dum i precis hela huvudet om man tar risken Att smitta ner sig själv eller andra.

    Min dotters fästmans pappa jobbar som läkare på akuten här och har sagt att han aldrig sett nåt liknande förut och att detta virus är extra nasty. Vill man våndas och kanske även dö och/eller smitta ner sina nära och kära så de kanske dör, ja då åker man ut och shoppar loss för det är ju sååååå tråååååkigt att bara vara hemma. 

    Jag sitter här och förundras över hur folk tänker. Jag nästan skäms över att vara arten människa, detta är ju extremt pinsamt. 

  • ThreeCherries

    Hämtar två barn (barnen är utomhus och kommer till mig) alla vardagar, men resten av dygnet och resten av veckan är jag hemma och inomhus.

  • Anonym (nej)

    Jag gör det jag måste, allt annat får vänta. Enda gången jag är ute bara "för nöjes skull" är när jag tar en promenad varje morgon. 

Svar på tråden Åker ni o shoppar? Corona