• hösthjärta

    Är män enbart ute efter sex?

    Har efter ett kortare förhållande försiktigt vågat mig ut på dejtingmarknaden igen.
    Är i strax under 50 om det har någon betydelse.
    Vid det här laget vet jag vad jag vill ha för känslor och vad jag kommer att gå med på och inte.

    Tidigare har jag ofta varit snabb med att ha/gå med på sex, främst för att jag ville bli omtyckt. Jag vill inte det nu. Vill faktiskt lära känna någon ett tag. Inte tillåta att någon pressar mig till sex innan jag själv är beredd.
    Det är absolut inte nåt fel i att ha sex på första dejten om någon vill det. Känner man för det och båda är med på det så kör hårt!

    Men just nu vill jag inte göra så. Vill träffa någon för en seriös relation.
    Dessutom är jag inte bland de smalare kvinnorna (Men alltid fått höra att jag är väldigt söt) så dels så är jag väl inte kanske så attraktiv, och dels så har jag problem med självkänslan. Just därför känns det väl också som att jag bara vore glad och tacksam om  någon överhuvudtaget vill träffa mig. och ännu mer tacksam om nån vill ha sex med mig.

    I helgen hade jag dejtade jag en bra man. Verkligen jättetrevlig. Lång promenad på lördagen. Film och mat hemma hos honom på söndagen. Jag hade verkligen tryckt på att jag INTE vill något mer och han sa att han skulle vara en gentleman. 
    Nåja, trots det så började han antyda att vi skulle göra mer efter filmens slut.

    Är sex allt män tänker på? Är det det viktigaste när ni träffar någon? Går det inte att få lära känna varann först och kanske inte ha sex de första 2 veckorna i alla fall?
    Har hört nåt om att kvinnor vill ha sex efter att de lärt känna en man, men att män vill lära känna en kvinna efter sex. Kan ligga något i det.
    Börjar ledsna.....

  • Svar på tråden Är män enbart ute efter sex?
  • Anonym (Kvinna 39)

    Jättemånga män är väldigt fokuserad på sex, skaffa kk, ha one night stands osv. MEN det finns också jättemånga fina män som är ute efter ett seriöst förhållande! Ge inte upp! Och håll på dina gränser! Den man som respekterar ett nej är värd en dejt till.

  • Anonym (L)

    Hur man än gör så gör man fel. Jag har inte jättebråttom att ligga. Vill att det ska kännas rätt. Men har jag på tre dejter inte tagit initiativ till sex hamnar man bara i kompisfacket. Eller så träffar du fel män och jag fel kvinnor.

  • hösthjärta
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-03-30 09:33:05 följande:

    Jättemånga män är väldigt fokuserad på sex, skaffa kk, ha one night stands osv. MEN det finns också jättemånga fina män som är ute efter ett seriöst förhållande! Ge inte upp! Och håll på dina gränser! Den man som respekterar ett nej är värd en dejt till.


    Tack!
    Du bekräftar mina tankar. Om att de flesta bara är intresserade av att få tillfredsställelse.Men att det (förhoppningsvis) även finns guldkorn. Man måste bara finna dem.
  • hösthjärta
    Anonym (L) skrev 2020-03-30 09:39:05 följande:

    Hur man än gör så gör man fel. Jag har inte jättebråttom att ligga. Vill att det ska kännas rätt. Men har jag på tre dejter inte tagit initiativ till sex hamnar man bara i kompisfacket. Eller så träffar du fel män och jag fel kvinnor.


    Hahaha....ja, damned if you do, damned if you don,t.
    Men så härligt att höra att det finns män som du.  
  • Liberté

    Du får tänka på att hos de flesta män är tillgången till sex rankad högre än förhållande på behovspyramiden.

    Det är bara något som fungerar så för de flesta.

    När man dejtar och har en KK eller åtkommande ONS så kan man ta sin tid med någon speciell annars kommer det altlid vara ett sug efter sex i bakgrunden tyvärr.

  • Anonym (.)

    De flesta män gillar sex, och törstar efter det mycket. Om hans närmanden stör dig mycket får du väl tydligt säga att du vill lära känna honom först, i alla fall ett flertal veckor. Är det en vettig kille så accepterar han ju det.

  • hösthjärta
    Anonym (.) skrev 2020-03-30 10:17:41 följande:

    De flesta män gillar sex, och törstar efter det mycket. Om hans närmanden stör dig mycket får du väl tydligt säga att du vill lära känna honom först, i alla fall ett flertal veckor. Är det en vettig kille så accepterar han ju det.


    Har varit tydlig med det.
    Men flertal veckor?!? Klarar verkligen män att dejta nån utan att ha sex med denne så länge?

    Nu blev det ingen fortsättning med just denne man, eftersom han inte tyckte att det fanns någon attraktion eller gnista mellan oss. Jag är inte helt bedrövad. Mest glad för att jag har vågat mig ut på marknaden igen och dessutom haft en dejt.

    Men jag känner mig vilsen för hur jag ska fortsätta dejta...
  • hösthjärta
    Liberté skrev 2020-03-30 10:12:09 följande:

    Du får tänka på att hos de flesta män är tillgången till sex rankad högre än förhållande på behovspyramiden.

    Det är bara något som fungerar så för de flesta.

    När man dejtar och har en KK eller åtkommande ONS så kan man ta sin tid med någon speciell annars kommer det altlid vara ett sug efter sex i bakgrunden tyvärr.


    Så du menar att om han dejtar mig så kan han låta det ta längre tid, eftersom han samtidigt har en kk där han får utlopp för sina behov? 
    Tja... i så fall vet jag inte om jag skulle ta det som en komplimang att han vill lära känna mig. Men jag tackar för dina tankar.
  • Anonym (L)
    hösthjärta skrev 2020-03-30 10:25:06 följande:

    Har varit tydlig med det.

    Men flertal veckor?!? Klarar verkligen män att dejta nån utan att ha sex med denne så länge?

    Nu blev det ingen fortsättning med just denne man, eftersom han inte tyckte att det fanns någon attraktion eller gnista mellan oss. Jag är inte helt bedrövad. Mest glad för att jag har vågat mig ut på marknaden igen och dessutom haft en dejt.

    Men jag känner mig vilsen för hur jag ska fortsätta dejta...


    Om jag visste att jag inte bara var satt i ett kompisfack så skulle jag kunna tänka mig dejta i flera veckor. Men lite närhet skulle jag nog vilja känna på den tiden även om det vore med kläderna på.
Svar på tråden Är män enbart ute efter sex?