• Anonym (Va?)
    Mon 30 Mar 2020 13:24
    267 visningar
    4 svar
    4
    267

    Hur är det möjligt?

    Gjorde blodprov för 3 veckor sen, innan BIM för jag varit rätt dålig. Då fick jag negativt på att ha hcg i blodet.

    Gjorde ett par dagar efter det provet ett positivt test hemma. Tillbaka till mvc där jag gjorde ett positivt test hos dem, de tog blodprov igen för att kolla.

    Veckan efter gjorde jag ett ultraljud där man såg en hinsäck osv. Dem sa ja va i vecka 5+2.

    Nu ringde doktorn och sa jag har inte något hcg i blodet. Trotts positiva testet och dem sett det på ultraljudet... Va kan va fel? Hur kan de bli så här?

  • Svar på tråden Hur är det möjligt?
  • Anonym (Hej)
    Mon 30 Mar 2020 14:41
    #1

    Blodprov är mer tillförlitligt vad jag förstått, men konstigt att gravtest säger positivt men blodprov negativt.

    Har du ett återbesök inplanerat? Vill du vara gravid?

    Kan röra sig om MF, MA eller kanske ofostrig graviditet

  • Anonym (Hej)
    Mon 30 Mar 2020 14:41
    #2

    Blodprov är mer tillförlitligt vad jag förstått, men konstigt att gravtest säger positivt men blodprov negativt.

    Har du ett återbesök inplanerat? Vill du vara gravid?

    Kan röra sig om MF, MA eller kanske ofostrig graviditet

  • Anonym (Anony­m)
    Mon 30 Mar 2020 15:46
    #3

    Låga hormonnivåer är i sig inget onormalt. Konstigt däremot att det inte syns i blodet. Men nu är du ju gravid iaf, så grattis?

  • Anonym (Va?) Trådstartaren
    Tue 31 Mar 2020 06:48
    #4

    Jag ska göra ett vul imorgon. Redigt nervös. Jag gjorde ett graviditets test hemma igår efter jag skrivit här och det räckte ja stoppa ner i urinet typ så kom ju plusset. Och har ju en hel del tecken så det är märkligt. Hoppas ju på få se ett hjärta ticka imorgon då jag ska va i vecka 7 nu

Svar på tråden Hur är det möjligt?