• Anonym (Jon)
    Mon 30 Mar 2020 13:52
    1687 visningar
    69 svar
    69
    1687

    Männen, söka lust nån annanstans under graviditet?

    Som känt så kan kvinnor tappa sin sexlust under sin graviditet...mannen vill vara ett stöd för henne men sexuell frustration gör en inte till något vidare bra stöd till slut. Kort och gott.

    Skulle du kunna ha en älskarinna under din frus graviditet?

    Är det extra tabu p.g.a graviditet?

  • Svar på tråden Männen, söka lust nån annanstans under graviditet?
  • Wed 1 Apr 2020 21:50
    #51
    Anonym (familjefar) skrev 2020-04-01 04:29:04 följande:

    är du sarkastisk? Det var ingen uppoffring, det var ett sätt att lätta på trycket. Man är ingen bra man och pappa om man är frustrerad hela tiden. 

    Min fru får självklart inte heller vara otrogen. 


    Min fru får inte heller vara otrogen?

    Du var/Är ju otrogen oavsett om du har en älskarinna eller om du köper sex.
  • Anonym (va?)
    Thu 2 Apr 2020 02:12
    #52
    Anonym (Den andra kvinnan) skrev 2020-04-01 18:46:07 följande:
    Fegt att anmäla mitt inlägg.
    Jodå, jag läste men jag tror inte att det är sant.

    Vad som är sant eller inte när det kommer till mig och mitt liv har jag nog mer koll på än du. Oavsett vad du inbillar dig. Hur du ens kan komma på tanken att tillskriva någon du inte vet ett smack om en massa sanningar säger ju sitt. Om man uttrycker sig milt. Tungan ute

    Gaffla på du, själv ska jag iväg på lite mys nu men återkommer framåt nattkröken om jag orkar.
    Eh, va? Jag har inte anmält något inlägg?
  • Anonym (Gift)
    Thu 2 Apr 2020 06:49
    #53
    Anonym (Jon) skrev 2020-03-30 13:52:27 följande:

    Som känt så kan kvinnor tappa sin sexlust under sin graviditet...mannen vill vara ett stöd för henne men sexuell frustration gör en inte till något vidare bra stöd till slut. Kort och gott.

    Skulle du kunna ha en älskarinna under din frus graviditet?

    Är det extra tabu p.g.a graviditet?


    Tänk så här,

    Är sexdriften så stor att man riskerar att kvinnan om hon kommer på att mannen har en älskarinna vill separera och man förlorar sin familj, sin fru/sambo och att bo med barnet en tid fram över tills barnet blir större och kan börja sova hos pappan och man blir alltså ensamstående pappa.
    Om man älskar sin fru/sambo är man beredd då att riskera förhållandet för att få ha sex?
    Är man det kanske inte kärleken är så stark och skulle kanske ändå separera om ett tag.

    Så tänk igenom vilket som är viktigast, familjen trots ett tag med mindre/inget sex eller sex med stor risk att man förlorar familjen.
  • Anonym (famil­jefar)
    Fri 3 Apr 2020 02:36
    #54
    Anonym (familjemor) skrev 2020-04-01 11:24:20 följande:
    "Inte heller"?
    Vad menar du med det, du har ju varit otrogen så vad är skillnaden om hon är det?

    Vad är det för fel på att runka?
    Jag menar att ingen av oss har tillåtelse att vara otrogen. 

    Runka gör jag såklart också, men ibland behöver man mer. 
  • Anonym (Återh­ållsam­het)
    Fri 3 Apr 2020 02:47
    #55

    På riktigt? Sägs ju alltid att det är kvinnor som är "känslostyrda", men när man hör sånt här vet man inte...

  • Anonym (famil­jefar)
    Fri 3 Apr 2020 04:36
    #56
    Moder1 skrev 2020-04-01 21:50:19 följande:
    Min fru får inte heller vara otrogen?

    Du var/Är ju otrogen oavsett om du har en älskarinna eller om du köper sex.
    Ja ingen av oss har någon tillåtelse att vara med andra.
  • Anonym (Nej, extra nej)
    Fri 3 Apr 2020 06:41
    #57

    Att vänstra är alltid fel men under graviditet...vadfan? :D Hur tänker man då? Hahaha så absurt elakt att göra en sån sak. 

  • Anonym (Liv)
    Fri 3 Apr 2020 06:44
    #58
    Anonym (Återhållsamhet) skrev 2020-04-03 02:47:14 följande:

    På riktigt? Sägs ju alltid att det är kvinnor som är "känslostyrda", men när man hör sånt här vet man inte...


    Jamen det är ju bs. Män och kvinnor styrs av olika känslor bara, män i huvudsak av ilska och sexlust, kvinnor av kärlek och sårbarhet. Vilket är värst? (Obs, inte ALLA män och kvinnor, förstås!)
  • Anonym (famil­jemor)
    Sat 4 Apr 2020 15:24
    #59
    Anonym (familjefar) skrev 2020-04-03 04:36:15 följande:

    Ja ingen av oss har någon tillåtelse att vara med andra.


    Men hallå, du har själv varit otrogen så ge du fn i vad din fru gör.
  • Anonym (famil­jefar)
    Sun 5 Apr 2020 02:58
    #60
    Anonym (familjemor) skrev 2020-04-04 15:24:47 följande:
    Men hallå, du har själv varit otrogen så ge du fn i vad din fru gör.
    Ja, jag har inte lagt mig i hennes privatliv, vad menar du? 
  • Anonym (va?)
    Sun 5 Apr 2020 04:47
    #61
    Anonym (Liv) skrev 2020-04-03 06:44:03 följande:
    Jamen det är ju bs. Män och kvinnor styrs av olika känslor bara, män i huvudsak av ilska och sexlust, kvinnor av kärlek och sårbarhet. Vilket är värst? (Obs, inte ALLA män och kvinnor, förstås!)
    Det du skriver är ju verkligen ren BS. Dina teorier låter som något hämtat från en harlequin roman från 1700-talet.

    Och din vääälidgt ledande fråga är ju urlöjlig.... vilket är värst?...ingen eller båda såklart. Vilken känsla som är värst beror givetvis på vad man GÖR av den. Människor kan göra extremt svinaktiga och riktigt vidriga saker pga kärlek och sårbarhet med.
  • Anonym (Liv)
    Sun 5 Apr 2020 09:18
    #62
    Anonym (va?) skrev 2020-04-05 04:47:20 följande:

    Det du skriver är ju verkligen ren BS. Dina teorier låter som något hämtat från en harlequin roman från 1700-talet.

    Och din vääälidgt ledande fråga är ju urlöjlig.... vilket är värst?...ingen eller båda såklart. Vilken känsla som är värst beror givetvis på vad man GÖR av den. Människor kan göra extremt svinaktiga och riktigt vidriga saker pga kärlek och sårbarhet med.


    Jag tror inte vi pratar riktigt om samma sak. Du hoppade över en massa led och drog slutsatser av det jag skrev. Dessa slutsatser tillskriver du sedan mig.

    För att omformulera mig: kvinnor beskylls ofta för att vara överkänsliga, gråter och tycker synd om folk till höger och vänster. Tar illa upp för småsaker. De är känslostyrda av den typen av känslor, påstås det. Män beskylls sällan för att vara känslostyrda, men ändå så är ilska en väldigt vanlig reaktion hos män (det finns naturligtvis undantag).

    Ta vid ett bråk tex mellan en gift kvinna och hennes man. Hon tar illa upp för något och gråter, han blir förbannad på henne och kallar henne överkänslig. Hennes känsla är lika relevant som hans. Men ilska ska uppenbarligen vara en mer acceptabel känsla. Gråt är inte det. Det är legitimt för mannen att bli förbannad för att han tycker att hustrun reagerar på ett sätt han inte håller med om.

    Tror det här är sjukt vanligt. Knappast något från 1700-taket. Det är en verklighet för många. Män reagerar med ilska (jag säger INTE att de slår, men de blir förbannade och skäller eller skriker). På sina barn, sina fruar, kollegor, anställda osv. I olika grad, naturligtvis.
  • Anonym (va?)
    Sun 5 Apr 2020 18:50
    #63
    Anonym (Liv) skrev 2020-04-05 09:18:58 följande:
    Jag tror inte vi pratar riktigt om samma sak. Du hoppade över en massa led och drog slutsatser av det jag skrev. Dessa slutsatser tillskriver du sedan mig.

    För att omformulera mig: kvinnor beskylls ofta för att vara överkänsliga, gråter och tycker synd om folk till höger och vänster. Tar illa upp för småsaker. De är känslostyrda av den typen av känslor, påstås det. Män beskylls sällan för att vara känslostyrda, men ändå så är ilska en väldigt vanlig reaktion hos män (det finns naturligtvis undantag).

    Ta vid ett bråk tex mellan en gift kvinna och hennes man. Hon tar illa upp för något och gråter, han blir förbannad på henne och kallar henne överkänslig. Hennes känsla är lika relevant som hans. Men ilska ska uppenbarligen vara en mer acceptabel känsla. Gråt är inte det. Det är legitimt för mannen att bli förbannad för att han tycker att hustrun reagerar på ett sätt han inte håller med om.

    Tror det här är sjukt vanligt. Knappast något från 1700-taket. Det är en verklighet för många. Män reagerar med ilska (jag säger INTE att de slår, men de blir förbannade och skäller eller skriker). På sina barn, sina fruar, kollegor, anställda osv. I olika grad, naturligtvis.
    Äh. larv, du kör ju bara med det gamla uttjatade skitsnacket om hur synd det är om stackars kvinnor som är så sköra och bara vill ha kläääärrrlek och såklar bara möter av ilskna män som som inter kan kontrollera sina drifter.... jo faktiskt är det väldigt mycket förlegat gammalt BS.

    Varje gång kvinnor har haft lika mycket makt som män ha de visat sig vara precis lika hänsynslösa och barbariska. Att du sen använder "skrika" och "vara arg" som nån slags måttstock för svinighet är ju bara cyniskt när du vet precis lika bros om någon annan att det finns många andra sätt att göra livet ett helvete för andra förutom skrika och vara arg. Utfrysning, mobbing, baktaleri, är ju minst lika om inte betydligt mer vanligt mellan kvinnor än män.

    Dra fram huvudet ur sanden, kvinnor är inte på något sätt bättre än män när det gäller att bete sig som grisar mot andra.
  • Anonym (Liv)
    Sun 5 Apr 2020 19:22
    #64
    Anonym (va?) skrev 2020-04-05 18:50:57 följande:

    Äh. larv, du kör ju bara med det gamla uttjatade skitsnacket om hur synd det är om stackars kvinnor som är så sköra och bara vill ha kläääärrrlek och såklar bara möter av ilskna män som som inter kan kontrollera sina drifter.... jo faktiskt är det väldigt mycket förlegat gammalt BS.

    Varje gång kvinnor har haft lika mycket makt som män ha de visat sig vara precis lika hänsynslösa och barbariska. Att du sen använder "skrika" och "vara arg" som nån slags måttstock för svinighet är ju bara cyniskt när du vet precis lika bros om någon annan att det finns många andra sätt att göra livet ett helvete för andra förutom skrika och vara arg. Utfrysning, mobbing, baktaleri, är ju minst lika om inte betydligt mer vanligt mellan kvinnor än män.

    Dra fram huvudet ur sanden, kvinnor är inte på något sätt bättre än män när det gäller att bete sig som grisar mot andra.


    Allvarligt? Vilka är det som begår majoriteten av våldsbrott?

    De svinigheter du kommer dragandes med är kallt manipulativa handlingar, är alltså inte riktigt känslostyrda handlingar.

    Du sitter och hittar på och tolkar in och missförstår (medvetet?) och sen blir du arg på mig? Ta det lugnt. Jag har inte pratat om sviniga handlingar generellt. Jag pratar om att kvinnor blir anklagade för att vara känslostyrda, men jag hävdar att även män kan vara känslostormar. Vad är det du inte förstår?
  • Anonym (Nej, extra nej)
    Sun 5 Apr 2020 19:33
    #65

    De kvinnor som skapat "den allmänna sanningen" att kvinnor är känslostyrda, vet ni vilka det är? Jo, det är de där kvinnorna som gråter för att få som de vill, får utbrott osv.

    De är själva minst känslostyrda av alla, då de tar en lätt känsla och spelar teater för att få det till en stark känsla, och använder detta för att manipulera.

    När deras "känsla" styr mannens och andra kvinnors beteende och de anpassar sig efter den "känslige", vem är det egentligen då som är känslostyrd? Den som styr och får igenom sin vilja genom att spela känslomässig teater eller den som anpassar sig efter det, ger efter och styrs av det?

    Nej kära män (och majoriteten av kvinnor), det är ni som är känslostyrda, inte hon.

  • Anonym (va?)
    Sun 5 Apr 2020 19:41
    #66
    Anonym (Liv) skrev 2020-04-05 19:22:52 följande:
    Allvarligt? Vilka är det som begår majoriteten av våldsbrott?

    De svinigheter du kommer dragandes med är kallt manipulativa handlingar, är alltså inte riktigt känslostyrda handlingar.

    Du sitter och hittar på och tolkar in och missförstår (medvetet?) och sen blir du arg på mig? Ta det lugnt. Jag har inte pratat om sviniga handlingar generellt. Jag pratar om att kvinnor blir anklagade för att vara känslostyrda, men jag hävdar att även män kan vara känslostormar. Vad är det du inte förstår?
    Ja män står för mer vål, det är ingen som sagt emot det, men som sagt det finns MÅNGA andra sätt att jävlas med människor. Men du VÄLJER att enbart fokusera på det du vill se.

    Maniulativa handlingar är precis lika känslostyrda, den enda skillnaden är att de är mer överlagda och inte lika impulsiva. Men grunden till att man vill jävlas med någon annan är precis lika känslostyrt.

    Jag missförstår inte, jag påpekar uppenbara brister i dina argument. Ja du verkar ogilla förutfattade meningar om kvinnor, men du verkar själv ha precis lika många andra förutfattade meningar.
  • Anonym (Liv)
    Mon 6 Apr 2020 07:37
    #67
    Anonym (va?) skrev 2020-04-05 19:41:28 följande:

    Ja män står för mer vål, det är ingen som sagt emot det, men som sagt det finns MÅNGA andra sätt att jävlas med människor. Men du VÄLJER att enbart fokusera på det du vill se.

    Maniulativa handlingar är precis lika känslostyrda, den enda skillnaden är att de är mer överlagda och inte lika impulsiva. Men grunden till att man vill jävlas med någon annan är precis lika känslostyrt.

    Jag missförstår inte, jag påpekar uppenbara brister i dina argument. Ja du verkar ogilla förutfattade meningar om kvinnor, men du verkar själv ha precis lika många andra förutfattade meningar.


    Aha, vi tolkar begreppet känslostyrd olika. För mig är det att agera på den impulsiva känslan som man känner där och då. Är man arg så skriker/skäller man (en del slår). Är man ledsen så gråter man. Man säger kanske saker man inte menar när man är sårad, osv.

    Manipulation anser jag inte har med känslostyrning att göra, eftersom man är kalkylerande. Sen kanske det är något man gör pga känslor i slutändan.

    Vi tolkar inte samma, om jag förstår dig rätt. Du behöver nog dock lugna ner dig lite, finns ingen anledning att bli arg på mig för att vi inte är av samma åsikt. Finns ingen anledning till personangrepp heller. Vill du ha en konstruktiv diskussion där du faktiskt kan påverka är det nog smartare att lägga de där påhoppen åt sidan och istället vara saklig. Fast du kanske är ute efter att provocera.

    Jag har levt med en man som psykiskt misshandlat mig under nio års tid: jag har blivit våldtagen av en annan, blivit hårt utsatt av en far som har varit aggressiv och direkt elak. För mig är det empiriskt tydligt att män skadar pga känslostyrning. Sen anklagar de kvinnor för att vara känslostyrda. Jag försöker säga att män är minst lika känslostyrda som kvinnor.
  • Anonym (Nej, extra nej)
    Mon 6 Apr 2020 07:44
    #68

    Relationsvåld och våld mot barn är nog de enda typerna av våld där kvinnor ligger ens i närheten av vår våldsamhet om vi jämför över könen.

  • Anonym (Liv)
    Mon 6 Apr 2020 08:32
    #69
    Anonym (va?) skrev 2020-04-05 19:41:28 följande:

    Ja män står för mer vål, det är ingen som sagt emot det, men som sagt det finns MÅNGA andra sätt att jävlas med människor. Men du VÄLJER att enbart fokusera på det du vill se.

    Maniulativa handlingar är precis lika känslostyrda, den enda skillnaden är att de är mer överlagda och inte lika impulsiva. Men grunden till att man vill jävlas med någon annan är precis lika känslostyrt.

    Jag missförstår inte, jag påpekar uppenbara brister i dina argument. Ja du verkar ogilla förutfattade meningar om kvinnor, men du verkar själv ha precis lika många andra förutfattade meningar.


    Här finns en länk om vad en känslostyrning är: dok.slso.sll.se/VC/Gustavsberg/KPO/stress/psykoedukation/känslostyrda%20beteenden_exponering.pdf
Svar på tråden Männen, söka lust nån annanstans under graviditet?