• Minmillis

    Mens, hög temp, gravid?

    Jag fick min mens för 3 dagar sedan. Varje månad när jag hsgt ägglossning stigen min temp jag tar i örat från 36.8-37.0 till 38.0-38.3! När jag varit gravid har jag i 9 månader haft 38 grader med öron tempen.

    Varje månad mensen kommer så sjunker tempen. Ofta samma dag eller dagen innan. Jag vet att det är kört så fort jag det tempen sjunka.

    Men den här månaden så har jag fortfarande 38.3 trots att jag haft mens i 3 dagar med mensvärk o allt. Jag tog ett test (kvälls urin) som va negativt. Jag är inte sjuk och har inte feber. Utan min temp vill bara inte sjunka. Jag mår fortfarande illa som jag började göra några dagar innan mensen kom och är trött.

    Så min fråga är om någon annan här fått mens och negativt test. Helt vanlig mens med mensvärk och sedan fått ett plus när mensen va över? Har läst gamla trådar om de men hade velat se om någon varit med om de nu lite mera nyligen?

  • Svar på tråden Mens, hög temp, gravid?
  • Anonym (Hej)

    Att du har mens o får negativt på gravtest talar ganska starkt emot att du är gravid, du säger att du inte är sjuk o att tempen inte beror på det men det är den enda anledningen till ökningen som verkar logisk ju. Du kan ha en infektion som inte brutit ut

    Jag har aldrig hört om nån som haft mens, testat negativt o sen direkt efter mensen fått plus

  • Minmillis
    Anonym (Hej) skrev 2020-03-30 14:20:55 följande:

    Att du har mens o får negativt på gravtest talar ganska starkt emot att du är gravid, du säger att du inte är sjuk o att tempen inte beror på det men det är den enda anledningen till ökningen som verkar logisk ju. Du kan ha en infektion som inte brutit ut

    Jag har aldrig hört om nån som haft mens, testat negativt o sen direkt efter mensen fått plus


    Jag vet att jag inte är sjuk för har varit sjuk i över en månad och blivit frisk för någon veckan sedan. Har haft feber mellan 38-40 grader men har ju mått där efter. Nu mår jag bra men åkte till vårdcentralen eftersom tempen inte gick ner för att kolla så allt såg bra ut. Läkaren sa i korta drag att jag inte är sjuk. Där av vet jag att jag inte är sjuk. Jag har läst en del gamla trådar om just det jag fråga så det har hänt men de tråkiga är ju att de är just gamla trådar :/ troligtvis greppar jag efter halmstrån. Oddsen att jag är en av dem är väl liten. Förstår bara inte varför tempen inte går ner. För kan inte fortfarande ha feber. Då har jag haft det i 1 månad och 1 veckas tid vilket inte känns rimligt
  • Anonym (3barnsmamma)

    När jag väntade mitt andra barn hade jag vanlig mens 1 gång i månaden fram till vecka 12. Min barnmorska sa att det är ganska vanligt och att kroppen inte fattat att den är gravid än. Jag tog ett test vid bim som va negativt och samma dag kom mensen. Rejäl jäkla mensvärk och allt som hör till. Men mitt i allt började jag må riktigt illa och några dagar efter mensen va över spydde jag. Blev tvingad av min kompis att ta ett test även fast jag visste att jag inte va gravid för jag hade precis haft mens. Men ett stort jäkla pluss blev det på stickan som kom upp innan kontrollstrecket, haha! Sedan fortsatte jag som sagt få mens vid ungefär samma tidpunkt mensen skulle komma fram till vecka 12. Livrädd för missfall men icke! Nu sitter den lilla i vardagsrummet och driver stora syster till vansinne med "Daniel tiger"

    Så kort o gott så tycker jag du ska ta ett test när mensen är över! Vissa plussar ju inte förrän vecka 6-7 heller beroende på hur mycket hcg som produceras i början vilket är högst individuellt från graviditet till graviditet! Uppdatera gärna när och om du tar test :D

Svar på tråden Mens, hög temp, gravid?