• Mon 30 Mar 2020 15:20
    2369 visningar
    75 svar
    75
    2369

    Tillåta sex vid sidan om

    En fråga till er kvinnor;

    Om ni levde i En relation där er partner inte alls ville ha sex med er i den utsträckningen som ni önskar. samtidigt som ni inte ville gå skilda vägar, Hade ni övervägt att låta er partner få sina behov tillfredsställda på annat håll.

    Dreaming man

  • Svar på tråden Tillåta sex vid sidan om
  • Anonym (Falsk­somvat­ten)
    Tue 31 Mar 2020 09:35
    #41
    -1

    Ja. Såhär tänker jag. Om någon av oss inte vill ha sex med den andre och vi ändå vad det bra på alla andra plan, och ser har varit så i något år - då får man vara otrogen. Jag skulle dock inte vilja veta om otroheterna/berätta om det utan det får skötas snyggt.

  • Anonym (vinge­)
    Tue 31 Mar 2020 09:42
    #42
    Pentra skrev 2020-03-30 15:57:36 följande:

    Ja, det skulle vara helt ok, OM jag fortfarande alltså får den trygghet, närhet och det sex jag behöver i mitt livspartnerskap. ... Att vara polygam ställer stora krav på alla parter; och mannen (i detta fall) skall känna att han älskar båda "fruarna" lika mycket och ge dem båda det de behöver. Ingen av "fruarna" får därför försummas. Således, att bara ta russinen ur kakan är INTE ok, för då bryter man mot lagar/direktiv och man har grovt missförstått och vanärat vad det hela handlar om. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Vilka lagar bryter man mot, menar du, och hur då?
  • Anonym
    Tue 31 Mar 2020 10:07
    #43
    Anonym (QT89) skrev 2020-03-31 02:33:54 följande:
    Så bara dina villkor gäller? Ett förhållande handlar om ge o ta. Ska mannen ingå i celibat för att du är törr i musen? Då förstår jag isf att män är otrogna mot sig eller skulle vilja träffa nån som tänder på han. Män vill också bli uppvaktad sexuellt och annat
    I denna fråga, ja. Hur många gånger ska jag behöva svara på det?

    Sen din uppläxning kan du behålla, jag har redan bemött och förklarat hur jag tänker och vad som gäller om man vill vara med mig.
     
    Och så heter det "torr", inte "törr". Torrhet är för övrigt inte anledingen till att jag avstår sex.
  • Tue 31 Mar 2020 10:52
    #44

    Eftersom min brist på intresse berodde på hans vikt och ständiga frånvaro så hade han enkelt kunnat lösa problemet, men det ville han inte.
    Jag valde att lämna.
    Nu har jag massor av sex m snygga karlar i stället och testar massor av olika grejor och är otroligt öppen för flera personer samtidigt osv.
    Exet var inte intresserad av att dela med sig av mig...

    Man behöver sätta sig in i vad minskad lust beror på och se om det finns något man faktiskt kan göra åt det. Man måste kunna prata om en sådan sak. 
    Vill man leva som kompisar under samma tak så är det upp till var och en, men om någon känner att den vill ha sex så måste ju den personen få ha det inom rimliga gränser.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tue 31 Mar 2020 13:22
    #45

    Jag är gift med en man sen 15 år tillbaka och vi har levt utan sex ca 9 utav dem. Vi har 2 barn och hus ihop. Jag accepterade det så länge barnen va små och jag bara var mamma men när de blev större så kom mina behov fram igen.
    Jag tog upp det med honom vid några tillfällen men det hände inget. Vi gjorde ett tafatt försök att ligga men det gick inte alls. Han har ingen sexlust helt enkelt men det har jag.. väldigt mycket just nu.
    Jag föreslog ett öppet förhållande och han gick motvilligt med på det. Jag träffar andra men va jag vet gör inte han det. Han gillar inte att jag träffar andra men ger mig ingen uppmärksamhet alls som kvinna. Vi har nu efter en jobbig period börjat hitta tillbaka till varandra som vänner och det fungerar bra.

    Hur tänkte jag där då. Jo.. vi har så mkt mer än sex gemensamt: ett liv, barn, hus, ekonomi, djur mm. Ska man lämna det för att sexbiten inte funkar. Jag tycker inte att det e så svart/vit. Jag leker hellre utanför hemmet och kommer hem till min familj.
    Jag förstår att det inte funkar för alla, men det funkar för mig och oss. Jag hoppas att det gör det även i fortsättningen för jag har just nu inga planer på att ändra mitt liv. Och vill han att jag ska sluta leka och ligga med honom så måste han visa intresse. Jag ska inte behöva be om det. 

  • Anonym (Samma­)
    Tue 31 Mar 2020 14:00
    #46
    Smiley01 skrev 2020-03-31 13:22:33 följande:

    Jag är gift med en man sen 15 år tillbaka och vi har levt utan sex ca 9 utav dem. Vi har 2 barn och hus ihop. Jag accepterade det så länge barnen va små och jag bara var mamma men när de blev större så kom mina behov fram igen.

    Jag tog upp det med honom vid några tillfällen men det hände inget. Vi gjorde ett tafatt försök att ligga men det gick inte alls. Han har ingen sexlust helt enkelt men det har jag.. väldigt mycket just nu.

    Jag föreslog ett öppet förhållande och han gick motvilligt med på det. Jag träffar andra men va jag vet gör inte han det. Han gillar inte att jag träffar andra men ger mig ingen uppmärksamhet alls som kvinna. Vi har nu efter en jobbig period börjat hitta tillbaka till varandra som vänner och det fungerar bra.

    Hur tänkte jag där då. Jo.. vi har så mkt mer än sex gemensamt: ett liv, barn, hus, ekonomi, djur mm. Ska man lämna det för att sexbiten inte funkar. Jag tycker inte att det e så svart/vit. Jag leker hellre utanför hemmet och kommer hem till min familj.

    Jag förstår att det inte funkar för alla, men det funkar för mig och oss. Jag hoppas att det gör det även i fortsättningen för jag har just nu inga planer på att ändra mitt liv. Och vill han att jag ska sluta leka och ligga med honom så måste han visa intresse. Jag ska inte behöva be om det. 


    Samma för mig. Min man är likadan,

    Känner du att sex med dina älskare connectar er så att du vill ha mer och mer?

    Är rädd att jag kommer bli tagen och förälskad ifall jag har älskare då sex frigör ämnen som gör att man lätt blir kär.
  • Anonym (x)
    Tue 31 Mar 2020 14:08
    #47
    +1
    Anonym (Samma) skrev 2020-03-31 14:00:52 följande:

    Samma för mig. Min man är likadan,

    Känner du att sex med dina älskare connectar er så att du vill ha mer och mer?

    Är rädd att jag kommer bli tagen och förälskad ifall jag har älskare då sex frigör ämnen som gör att man lätt blir kär.


    Man kan ju vara kär i flera?
  • Tue 31 Mar 2020 14:42
    #48
    Anonym (Samma) skrev 2020-03-31 14:00:52 följande:
    Samma för mig. Min man är likadan,

    Känner du att sex med dina älskare connectar er så att du vill ha mer och mer?

    Är rädd att jag kommer bli tagen och förälskad ifall jag har älskare då sex frigör ämnen som gör att man lätt blir kär.
    Har inte blivit kär ännu men man känner ju något för dem med.. mer eller mindre. Har träffat ett par stycken som betytt lite extra men eftersom jag vill ha kvar min familj så är det inte ett alternativ. 

    Jag träffar bara typ 15 år yngre än mig så risken att jag skulle lämna min man för någon av dem är väldigt liten. 

    Jag vill ha mer och mer, därför har jag inga planer på att sluta med det. Skulle kunna ha det så resten av livet om det fungerar för alla inblandade. 
  • Anonym (Lena)
    Tue 31 Mar 2020 14:55
    #49

    Jag och min man har varit ett par i många år nu och båda kände att man lever bara en gång. Därför får vi ha sex med andra om vi känner för det.

    Tyvärr för min mans del så har han hittills inte hittat någon annan kvinna men jag däremot har har passat på flera gånger. Fungerar jättebra för oss faktiskt.

  • Anonym (Samma­)
    Tue 31 Mar 2020 17:04
    #50
    Smiley01 skrev 2020-03-31 14:42:38 följande:

    Har inte blivit kär ännu men man känner ju något för dem med.. mer eller mindre. Har träffat ett par stycken som betytt lite extra men eftersom jag vill ha kvar min familj så är det inte ett alternativ. 

    Jag träffar bara typ 15 år yngre än mig så risken att jag skulle lämna min man för någon av dem är väldigt liten. 

    Jag vill ha mer och mer, därför har jag inga planer på att sluta med det. Skulle kunna ha det så resten av livet om det fungerar för alla inblandade. 


    Så frestande men hur känner du vad gäller HPV virus? Större risk ju fler partners.
Svar på tråden Tillåta sex vid sidan om