• Mon 30 Mar 2020 22:47
    1944 visningar
    48 svar
    -2 +2
    48
    1944

    Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.

    Om jag förstod texten rätt så sa kvinnan nej till nedtryckningen av huvudet, inte sexet. Dessutom sker det under samlaget och då har killen och kvinnan antagligen redan gett varandra sitt samtycke.

    Att trycka ned hennes huvud är ju ingen sexakt.

    Det borde inte räknas som våldtäkt.

  • Mon 30 Mar 2020 22:51
    #19
    +2
    Anonym (.) skrev 2020-03-30 17:25:23 följande:

    Ja, aldrig ok att fortsätta efter att nån säger sluta.


    Oklart om hon sa nej till sexet eller till nedtryckningen av huvudet.

    Det går ju säga nej till andra saker under själva sexet.
  • Mon 30 Mar 2020 23:01
    #21
    -1 +2
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-03-30 22:58:21 följande:

    Fast så funkar det ju inte. Bara för att man gett samtycke först, så varar det ju NATURLIGTVIS vara tills ena personen säger nej och därmed tar tillbaka sitt samtycket. Är det verkligen så svårt? När någon säger stopp så är det stopp.


    Som jag skrev.

    Hon verkade säga nej till nedtryckningen av huvudet.

    Det är ju ingen sexakt.
  • Mon 30 Mar 2020 23:52
    #24
    -1 +2
    Anonym (Hjälp) skrev 2020-03-30 23:15:48 följande:

    Du skriver ju att hon redan gett samtycke, som att hon då gett samtycke till allt. Det har hon inte. Hon ber honom att kyssa henne, vad jag förstår under tiden som de håller på, och då trycker han ner henne. Hon säger nej. Han slutar inte att trycka ner henne. Samtycket är SÅ långt borta här. Klart att det kan anmälas. Om inte annat så är det ju ett övergrepp.


    Jag menade.

    Allt räknas ju inte som en sexuell handling.

    Att hon sa nej till nedtryckningen borde inte räknas som en våldtäkt utan något annat olaga tvång, misshandel etc.
  • Mon 30 Mar 2020 23:54
    #25
    -1 +2
    GGN skrev 2020-03-30 19:48:02 följande:

    Precis. Svårare än så är det inte.


    Ja men det betyder ju inte att det är en våldtäkt bara för någon säger nej till något.
  • Mon 30 Mar 2020 23:57
    #26
    -1 +2
    Anonym (Frågandes) skrev 2020-03-30 19:00:20 följande:

    Aah förstår... Fick inte plats med superdetaljerat i rubriken så det blev lite tokigt. Alltså tjejen säger typ kyss mig, för han är hårdhänt. Varpå han trycker ner hennes huvud (ansiktet ner i kudden) hårt så hon typ inte kan andas, som ett svar då på hennes önskan om intimitet. Och hon säger Sluta. Och han slutar inte. 


    Så de gav inte till varandra något samtycke för sexet?
  • Wed 1 Apr 2020 12:53
    #41
    -1 +1

    Frågan i den här tråden är inte om man ska sluta när någon säger nej utan om det räknas som en våldtäkt eller inte.

  • Wed 1 Apr 2020 12:53
    #42

    Frågan i den här tråden är inte om man ska sluta när någon säger nej utan om det räknas som en våldtäkt eller inte.

  • Wed 1 Apr 2020 13:27
    #44
    -1 +1
    Anonym (Ja) skrev 2020-04-01 13:09:07 följande:

    Allvarligt? När hon säger sluta och han försätter ändå så ÄR det våldtäkt!


    För att det skulle kunna räknas som mordförsök, misshandel etc istället för en våldtäkt.

    Då hon inte ska ha sagt nej till sexet.

    Sista inlägget ifrån mig i denna tråd.

    Det känns inte som konversationen i denna tråd leder till något.
Svar på tråden Är det våldtäkt? De bor ihop. Killen vill typ aldrig ligga, tjejen vill alltid. Nu har de sex. Tjejen ber om närhet under sexet, "kom närmre" varpå killen trycker ner hennes huvud hårt. Hon säger "sluta", han fortsätter tills hon stänger benen.