Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

    Intresserad av ful kille?

    Jag måste erkänna att jag fastnat lite för en karl som jag egentligen skulle klassificera i kategorin ?härlig person men skulle ej ligga med?. Nu börjar jag nästan överväga att bara skita i normer/fördomar och pröva flörta lite för att det känns som att fysisk attraktion kan uppstå i efterhand? Har kommit fram till att vi i övrigt är väldigt lika som personer, har samma värderingar och mål, vilket jag är smått tagen av då jag aldrig träffat en sådan här soulmate. Han verkar dock vara ganska oerfaren i sovrummet, vilket kanske gör mig lite orolig :/

    Jag kan ju absolut inte vara den enda som tänker så här. Ska man bara låta det bära eller brista? Kan ju också vara så att han inte alls känner lika för mig, trots att jag nog tror det finns en chans..

  • Svar på tråden Intresserad av ful kille?
  • Anonym (Anonym)

    Tack för allas svar, som nämns i tråden är humor, värderingar och social intelligens saker som är viktiga hos en partner, även för mig. Det är just det denna killen har, världens roligaste, mest öppna och vågar verkligen vara sig själv. Han vill alltid att andra runtomkring honom ska ha det bra. Har fårmågan att gå in i djupa diskussioner.. osv..

    Jag ska se när vi träffas nästa gång, har inte vågat initsiera en träff med bara vi två. Vi har ganska nyligen lärt känna varandra genom arbete och gemensamma vänner, men nu pga. coronakrisen träffas vi inte direkt. Har lite kontakt via snapchat varje dag, men det är casual, som med vem som helst.

    Senaste killen jag dejtade var snygg, hade bra jobb, bra ekonomiskt, men ändå dålig i sängen SAMT en riktig tråkmåns, humorlös, lat, nästan introvert. Han gjortde jag mig av med snabbt kan jag säga, that don´t impress me much.
    Så speciellt efter den killen visste jag egentligen vad det viktigaste är, och det är just genuitet, humor, positivitet, sociala färdigheter, värderingar och mål.

    Jag får väl helt enkelt se vart detta leder, om det leder någonstans.Skäms

  • Anonym (Anonym)

    Jag vet att han inte är särskilt erfaren sexuellt, på en AW blev det lite snack om sånt och han uttryckte även detta i princip själv. 

    Klart att det inte säger allt om hur han är eller kan vara i sängen, det vet man nästan bara om man prövar antar jagOskyldig 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AfterDark) skrev 2020-03-31 15:32:46 följande:
    Är det vanligt att man pratar om sitt sexliv med sina kollegor?
    Det kan jag inte svara på men vi gjorde det, då vårat lilla gäng är väldigt öppna och ramlade in på ämnet sas.
    Anonym (W) skrev 2020-03-31 15:35:26 följande:

    Hur verkar han oerfaren i sovrummet menar du?

    Är han oskuld är han det av en anledning och då vill du garanterat inte ligga med honom.


    Han är inte oskuld, har väl legat med ett par stycken men inte direkt haft ett förhållande, han är ung så häng inte upp er på det. 

    Jag tror att eftersom han är just så som han är så får han bara sällan tillfälle att ligga, samt att det kanske inte är så viktigt för honom att ligga med flera människor. Jag menar att han är liksom allas goda vän, men ingen ser honom som en potentiell partner på grund av att han inte är snygg direkt? Kan tillägga att han inte är så himla ful som jag kanske fick det att låta, är nog som genomsnitt/lite mindre snygg. 

    Jag tror det svåraste är att frångå den här bilden på den perfekta, höhö, mannen som har allt och ser bra ut. Men den mannen kanske inte finns? 

    Mer och mer känner jag att jag borde satsa på detta.. 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Samma sits) skrev 2020-03-31 12:56:22 följande:

    Jag är i samma sits. Dejtar en ful kille


    Hur går det? Är du rädd att du en dag ska tröttna och längta för mycket efter t.ex. att ha sex med en riktigt attraktiv man?

    Man väljer ju inte vänner efter utséende heller så varför egentligen skulle man vara så jäkla noga med partnern om det inte vore för vad andra tycker? (ifall det är en orsak)

    I mitt senaste långa förhållande blev min partner mindre och mindre attraktiv i mina ögon allt eftersom han svek mig och jag insåg hur hans personlighet inte direkt passade min.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (P) skrev 2020-03-31 16:04:21 följande:

    Varför vill du ligga med en kille som du tycker är ful och dessutom är oerfaren? Vad tror du att du ska få ut av det?


    Kanske för att jag ser potential i honom som eventuell livspartner? Och för att oerfaren inte automatiskt = dålig. Har legat med en kille som hade legat med många, men han var så dålig i sängen. 
    Och somsagt, han är nog inte så ful som ni kanske tror, det är väl bara det att han inte matchar kraven. Kraven som jag förövrigt känner mig redo att göra mig av med..

    Jag menar, ifall det skulle vara så att han har lust att vara med mig kan man ju liksom testa? Då lär man ju märka om attraktion uppstår och om sexet är något att jobba på eller om det blir hopplöst fall?

    Jag har märkt på mig själv hur smickrad jag blir när han ser på mig eller rör mig. Jag är ingen kroppskontaktsmänniska, i synnerhet ej med nya människor av motsatt kön, men han lyckas alltid råka nudda ens hand om man sitter vid samma bord eller räcker över ett papper, och han liksom håller kvar?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (P) skrev 2020-03-31 16:04:21 följande:

    Varför vill du ligga med en kille som du tycker är ful och dessutom är oerfaren? Vad tror du att du ska få ut av det?


    Kanske för att jag ser potential i honom som eventuell livspartner? Och för att oerfaren inte automatiskt = dålig. Har legat med en kille som hade legat med många, men han var så dålig i sängen. 
    Och somsagt, han är nog inte så ful som ni kanske tror, det är väl bara det att han inte matchar kraven. Kraven som jag förövrigt känner mig redo att göra mig av med..

    Jag menar, ifall det skulle vara så att han har lust att vara med mig kan man ju liksom testa? Då lär man ju märka om attraktion uppstår och om sexet är något att jobba på eller om det blir hopplöst fall?

    Jag har märkt på mig själv hur smickrad jag blir när han ser på mig eller rör mig. Jag är ingen kroppskontaktsmänniska, i synnerhet ej med nya människor av motsatt kön, men han lyckas alltid råka nudda ens hand om man sitter vid samma bord eller räcker över ett papper, och han liksom håller kvar?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ful tant) skrev 2020-04-01 00:51:52 följande:

    En gammal kärring som jag vill flika in till TS att du kanske börjar "släppa på kraven" för att du håller på att växa upp lite mer och inser att utseendet betyder mindre och mindre i längden... Bara en tanke. Vi blir alla gamla och fula tillslut.


    Jadu, det kan nog säkert stämma det.Drömmer 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AfterDark) skrev 2020-04-01 07:48:02 följande:
    Jag trodde att kvinnor tycker sånt är obehagligt.
    Särskilt i dessa tider, efter Metoo.
    Är det inte på gränsen att en man gör så?
    Anonym (AfterDark) skrev 2020-04-01 07:48:44 följande:
    Speciellt som han är ful. Han kan ju vara värsta stalkern.
    Klart att det kan vara obehagligt om det är en skum typ, men den här typen är så genuint vänlig och trevlig. Stalker är han nog inte, vi har gemensamma bekanter så på det viset känner jag till honom lite som innan. Han är en utåtriktad person som umgås med alla och inte har något emot att bjuda på sig själv.

    Sedan har jag nog varit med om att en annan kollega också råkat manspreada så benen tar i varandra när man sitter brevid? Första gångerna drog jag reflexmässigt undan och satte benen i kors, men sedan började jag fundera på varför jag skulle behöva göra det så satt bara kvar och lät benen röra vid varandraObestämd Är det också märkligt?

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AfterDark) skrev 2020-04-01 07:56:09 följande:

    Jag minns en arbetskamrat jag strulade med en kväll hemma hos henne. Vi hånglade och jag sög på hennes bröst. Hade nog blivit sex om hennes barn inte varit hemma.
    Hon var kåt och ville vi skulle ses mera.
    Men hon ändrade sig.
    Jag minns den kvällen att hon sa att hon förstod inte vad jag såg hos henne, hon tyckte hon var för gammal.
    Minns också en sak hon sa vid ett senare tillfälle, "jag var nog för snäll".
    Vad det betydde vet jag inte.
    Kanske att jag var för ful.

    Så jag vill inte att en kvinna ska låtsas vara attraherad om hon inte är det.


    Efter en gång får man väl räkna med att personen kanske kan ändra sig, annat är det väl om man låtsas vara attraherad vid ett flertal tillfällen och sedan utan orsak dumpar.

    Det finns ju så många fler potentiella orsaker till att hon ångrade sig än just ditt utséende, ibland går saker snabbt och man gör saker i stundens hetta som man annars kanske inte skulle, t.ex. strular med en arbetskamrat.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Han vet) skrev 2020-04-01 11:38:13 följande:
    Han vet förmodligen att du när som helst kan lämna honom och kommer gå med på det mesta du skulle vilja göra. Bara han får ha dig kvar.

    Om han är så ful som du beskriver så kommer han med säkerhet gå med på öppet förhållande för dig. Men hans självkänsla kommer förmodligen försämras.

    Detta gäller förstås även till TS.
    Det du skriver är lite intressant, för under diskussionen vi hade om sex fick man uppfattningen att han skulle erbjuda sig att göra nästintill vadsomhelst (tror nog inte riktigt vadsomhelst men) för att tjejen ska vara nöjd. Men det analyserar ju jag som att tjejen ändå måste vara den som styr, och som initierar nya saker eftersom han är oerfaren?

    Ifall det skulle visa sig att den man man väljer är nästintill perfekt på alla plan, förutom själva sexet, är det faktist så jobbigt då att bara låta bli att ha sex med andra? Tänker just att öppet förhållande inte fungerar för alla (många).
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AfterDark) skrev 2020-04-01 12:15:44 följande:
    Jag skulle också gå med på det, om jag hade chans på sex med en snygg kvinna som kan få vem hon vill. Hur ofta händer det?
    Om hon vill ligga med andra män också, det får man leva med.
    Annars blir man utan.
    Så ytlig är jag.
    Intressant, men jag förstår, personligen tror jag att jag är för öppna förhållanden. Så länge båda parter håller sitt ansvar över hygien/ att skydda sig för sjukdomar och graviditet samt låter det hålla sig vid sex ser jag inga problem med det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (ful oerfaren) skrev 2020-04-01 20:19:52 följande:

    Nej usch, håll dig borta. Fula och oerfarna killar är värst. 


    Inget för erfarna alls. Dom är ju oerfarna av en anledning, för att dom är fula och är sådana personer som du genom hela livet ignorerat och hållit dig borta ifrån. Att börja nu när skönheten börja falnat, kanske inte är det bästa valet. 


    Det finns säkert en annan "soulmate" för dig som är snygg och erfaren, bara fortsätt leta, ta inte första bästa, det gör ju inte fula och oerfarna.


    Ett tecken på desperation månne?


    Känslor och hormoner kan ju ställa till det för en person. En förälskelse är ju aldrig äkta, det är ju bara kåthet.


    Lika barn leka bäst vettu. 


    Håll dig till din egen sort så slipper du bli besviken. 


    Vilket strålande svar! Har jag någonstans uttryckt att jag själv är den snyggaste och mest perfekta personen? Nej, för det är jag inte. Det skulle lika bra kunna vara han som ratar mig och inte jag som ratar honom så snälla ta dina fördomar och stick.

    Jag är ung och har gott om tid på mig så tar nog inte direkt ´´första bästa´´ , somsagt, har detjtat snyggare och mindre snygga men de har fallit bort för saker som är viktigare än utséendet.

    Jag har absolut inte hållit mig borta från denna typen av personer, snarare är det just sådana här jag vill omge mig med, men har inte träffat någon som jag sett som en potentiell partner förrän nu.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (se) skrev 2020-04-01 21:41:02 följande:

    Personer kan bli vackrare och vackrare när man lär känna dom och deras inre. Och vice versa är ofta jag kan tycka att en tjej är snygg men ju mer jag lär känna henne ju mer oattraktiv blir hon eftersom det är bara ett tomt skal. Och på samma sätt har det varit med tjejer som inte är så snygga men smarta och skitroliga. 


    Ja! Exakt så tycker jag det brukar vara också. Oavsett hur snygg någon är men saknar insida, ja då blir den personen nog ful i mina ögon och jag har ingen lust att ligga med en idiot bara för att ligga.
    Anonym (se) skrev 2020-04-01 21:41:02 följande:

    Sen att du vill ligga runt med snygga killar innan du stadgar dig med en kille som honom det är feltänkt för när du lekt av dig vem säger att han är intresserad då? Han kanske inte vill vara ett andrahandsval och han kanske väljer en annan tjej. Och då kanske du sitter där ensam eller med en fd snyggkille som nu har ölmage och Iq fiskmås och är skittråkig, Du ska nog bestämma dig för om det är sex som är det viktigaste eller ett bra förhållande. För är det sex då kan du ju bara köra på med ons.


    Näe skulle inte säga att jag vill det, min tanke är bara att tänk så blir sexet aldrig bra med partnern, då går man ju miste om det tillsammans. Samt om jag inte kan få det på annat håll då heller får jag ju leva med att aldrig ha bra sex igen Obestämd
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (se) skrev 2020-04-01 21:58:31 följande:
    Fast är han oerfaren då har du alla möjligheter att lära honom att bli den bästa älskaren du har haft eftersom han troligen är mer benägen att lyssna och lära vad du tycker är skönt. En snygg kille som vet att han kan ligga hur mycket han vill lär bara köra på så han har det skönt.
    Jo, du har absolut en poäng..
Svar på tråden Intresserad av ful kille?