• Anonym (Trött mamma)

    Orkar inte med idioten

    Hemskolat i tre veckor nu och mitt agg mot idioten jag är gift med bara växer.

    Han gapar om att det inte är tyst nog, att barnen stör hans möten osv osv och han hjälper inte till ett skit heller, bara klagar.

    Jag får psykbryt snart. Jag gör allt jag kan för att räcka till på alla fronter, men så fort det hörs i bakgrunden på hans möten att han inte är ensam hemma blir han arg... Vilket har gjort att jag gapar på dem också för att jag är så stressad över att de inte får störa honom..

    Jag hatar mitt liv just nu.

  • Svar på tråden Orkar inte med idioten
  • Anonym (v)

    Ett bra exempel på varför det inte funkar att isolera folk i hemmet

  • SonjaEliason

    Åh vilken jobbig sits! Säg åt han att han helt enkelt måste hitta ett annat ställe, utanför hemmet att jobba på! Era barn måste få vara barn! Och det är fel att hans beteende gjort att du till slut gormar/skriker på barnen för att du blir stressad av hans reaktioner.

    Tycker att han ska sätta sig ner och googla fram erat lokala bibliotek och boka rum för en tid framåt. Ställ krav. Erat hem är barnens hem och ska även vara deras fristad och inte en plats där både barnen och Du hela tiden går på äggskal runt din sambo.

    Lycka till!

  • Anonym (Stödja hotellbranschen)

    Väldigt många hotell erbjuder nu lyxrum billigt över dagen just för dem som vill jobba hemifrån men det är för störande hemma. Googla, kolla stora hotell där du bor.

  • Anonym (Trött mamma)
    SonjaEliason skrev 2020-03-31 09:34:14 följande:

    Åh vilken jobbig sits! Säg åt han att han helt enkelt måste hitta ett annat ställe, utanför hemmet att jobba på! Era barn måste få vara barn! Och det är fel att hans beteende gjort att du till slut gormar/skriker på barnen för att du blir stressad av hans reaktioner.

    Tycker att han ska sätta sig ner och googla fram erat lokala bibliotek och boka rum för en tid framåt. Ställ krav. Erat hem är barnens hem och ska även vara deras fristad och inte en plats där både barnen och Du hela tiden går på äggskal runt din sambo.

    Lycka till!


    Man kan inte boka rum på vårt bibliotek, men det brukar vara väldigt lugnt där vanligtvis, men han vägrar sitta nån annanstans.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2020-03-31 09:43:02 följande:
    Man kan inte boka rum på vårt bibliotek, men det brukar vara väldigt lugnt där vanligtvis, men han vägrar sitta nån annanstans.
    Men då får han ju faktiskt skylla sig själv. Vad kräver han egentligen? Att du ska binda fast barnen och tejpa för deras munnar? Blir riktigt arg på din man när jag läser vad du skriver.
  • SonjaEliason
    Anonym (Trött mamma) skrev 2020-03-31 09:43:02 följande:

    Man kan inte boka rum på vårt bibliotek, men det brukar vara väldigt lugnt där vanligtvis, men han vägrar sitta nån annanstans.


    Bäst att vara ärlig med han helt enkelt. Säga att du inte kan jaga och hyscha barnen stup i kvarten. I och med att han vägrar flytta på sig, så är det HAN som får anpassa sig efter er. Erat hem är ingen arbetsplats, utan ett hem där man lever tsm och ska kunna känna sig trygg, glad och avslappnad. Och det kan inte ni ju inte riktigt vara just nu..?
  • Anonym (Trött mamma)

    Han jobbar alltid hemma, så han tycker att det är hans arbetsplats. Att barnen är hemma är förändringen och det som får anpassa sig..

    Jag frågade nyss honom om han inte kan sitta någon annanstans och han sa tvärnej.

  • Anonym (Prata)

    Fråga honom hur han tycker att ni ska lösa situationen? Har han några egna förslag på lösningar? Det är ju inte ditt ansvar att lösa, när det är han som har problem. Såklart att du kan hjälpa till och vara tillmötesgående (till viss del) för att ni ska få en så dräglig tillvaro som möjligt. Han kan inte kräva vad som helst, men han får komma med förslag på lösningar som han själv är ok med. Då är inte att ni ska lämna hemmet en lösning, eftersom det inte är görbart i dagsläget.

    Det är en speciell situation just nu, han får acceptera att det är annorlunda ett tag. Det förstår säkerligen alla hans möjliga kollegor och kunder som han möjligt kan sitta i telefonmöte med också.

  • Anonym (arg)
    Anonym (Trött mamma) skrev 2020-03-31 10:28:48 följande:

    Han jobbar alltid hemma, så han tycker att det är hans arbetsplats. Att barnen är hemma är förändringen och det som får anpassa sig..

    Jag frågade nyss honom om han inte kan sitta någon annanstans och han sa tvärnej.


    Har han gett något förslag på hur du ska lösa situationen då? För han verkar ju tycka att det är ditt ansvar.
  • Anonym (Trött mamma)

    Han säger bara att de får vara på sina rum. Snart har han ett långt viktigt möte och förutom att jag fick en halvtimmes förvarning innan han måste äta för att hinna så måste vi vara tysta i flera timmar framöver.

Svar på tråden Orkar inte med idioten