• Anonym (NO påskkärring)

    Självklart går inga barn påskkärring iår? Right?

    Så självklart tar alla ansvar för att inte släppa iväg sina barn som påskkärring och knacka dörr i år?

    Klä ut dom på förskola och i hemmet är inget problem men inte ut och plinga på hos okända snoriga personer. Eller hur?

    Ring gärna till mormor och morfar istället och önska glad påsk som inte kan få besök. Skicka påskkort via post!

  • Svar på tråden Självklart går inga barn påskkärring iår? Right?
  • Anonym (Siffran)

    Det får vi verkligen hoppas att det inte gör.

    Här kommer det inte öppnas för några iallafall.

  • Anonym (C)

    Kanske bäst att hänga ett påskris utanför dörren som kan verka avskräckande.
    Fast idag är det kanske få som skulle förstå innebörden.

  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (C) skrev 2020-03-31 16:23:04 följande:

    Kanske bäst att hänga ett påskris utanför dörren som kan verka avskräckande.
    Fast idag är det kanske få som skulle förstå innebörden.


    Ja jag skulle säga att det ökar risken. "Åh, här firar de, då kan vi ringa på!", lite som när man har Halloween.
  • cosinus

    Och som i alla andra trådar så beror det såklart på.

    Om barnen springer runt och knackar på hos en massa gamlingar. Verkligen inte lämpligt.

    Om barnen springer runt hos sina vänner på gatan, som de går i samma klass som. Inte ett bekymmer.

    Vi kan ta vår gata som exempel.

    Det är 9 hus. 7 med barn i.

    Alla dessa barn delar på ett eller annat sätt lektioner, idrotter eller annat ihop eller indirekt via syskon. Om dessa ungar skulle vilja plinga på i husen med barn i så spelar det absolut ingen roll. Sen är mina för gamla för att vilja klä ut sig så det kommer inte hända. Men de hade fått gå till de närmaste husen med kompisarna de redan delar umgänge med.

    Sen behöver man ju inte öppna heller....

  • Anonym (ace)

    Den som inte vill bli "drabbad" av påsk-kärringar kan lämpligen sätta en lapp på dörren och/eller låta bli att öppna om det plingar på.

  • DeLo

    Den jävel som ringer på min dörr kommer mötas med min bittra orm i famnen.

  • Anonym (ooo)

    Sätt en stor lapp med CORONA på dörren så ringer nog ingen på Flört

  • Anonym (NEJ)
    cosinus skrev 2020-03-31 16:56:03 följande:

    Och som i alla andra trådar så beror det såklart på.

    Om barnen springer runt och knackar på hos en massa gamlingar. Verkligen inte lämpligt.

    Om barnen springer runt hos sina vänner på gatan, som de går i samma klass som. Inte ett bekymmer.

    Vi kan ta vår gata som exempel.

    Det är 9 hus. 7 med barn i.

    Alla dessa barn delar på ett eller annat sätt lektioner, idrotter eller annat ihop eller indirekt via syskon. Om dessa ungar skulle vilja plinga på i husen med barn i så spelar det absolut ingen roll. Sen är mina för gamla för att vilja klä ut sig så det kommer inte hända. Men de hade fått gå till de närmaste husen med kompisarna de redan delar umgänge med.

    Sen behöver man ju inte öppna heller....


    Vi är högrisk och vill INTE ha grannbarn/klasskompisar påringandes. Vi vill inte ens att andra tar i vår dörr.
  • Anonym (ace)
    DeLo skrev 2020-03-31 20:33:33 följande:

    Den jävel som ringer på min dörr kommer mötas med min bittra orm i famnen.


    Varför ens öppna? Förstår inte poängen.
  • DeLo
    Anonym (ace) skrev 2020-03-31 20:58:58 följande:
    Varför ens öppna? Förstår inte poängen.
    Varför ens gå en sådan runda under dessa tider? Ska ni gå runt och kladda på min dörr får jag öppna hur fan jag vill.
Svar på tråden Självklart går inga barn påskkärring iår? Right?