• Anonym (Jenny)

    Covid-19? Nej, jag är bara gravid!!! Vad göra? Hostar massor!

    Runt vecka 20 började jag att hosta. Detta var alltså flera månader sedan. Jag har fått jätteirriterade slemhinnor av att vara gravid. Jag torrhostar, har torra spruckna läppar, är tjock i näsan utan att vara snorig och det är blod på pappret typ varje gång jag snyter mig. Men nu känns det ju plötsligt jättejobbigt att jag har den här gravidhostan i och med coronavirus! Nu är jag i vecka 39 och hostan har tilltagit lite precis som alla mina andra symtom. Jag skulle lämna ett blodprov på vårdcentralen och det var flera som blev riktigt arga på mig för att jag hostade. Vad ska dom säga på bb?! :( Vill inte skrämma någon! :(

  • Svar på tråden Covid-19? Nej, jag är bara gravid!!! Vad göra? Hostar massor!
  • Themis

    Men det lär ju vara ett övergående problem om du ska föda om en vecka?

    Skaffa ett munskydd till de tillfällen när du är i vården och förklara för folk bara, så går det nog bra.

    Lycka till på förlossningen!! {#emotions_dlg.flower}


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /Themis
  • Anonym (?)

    Har du testat omeprazol? Kan ju vara surt maginnehåll som irriterar halsen.

  • Anonym (Jenny)
    Themis skrev 2020-03-31 18:26:02 följande:

    Men det lär ju vara ett övergående problem om du ska föda om en vecka?

    Skaffa ett munskydd till de tillfällen när du är i vården och förklara för folk bara, så går det nog bra.

    Lycka till på förlossningen!! 


    Jamen dom kommer ju att bli rädda när jag kommer till förlossningen? Borde jag anmäla i förväg att jag har gravidhosta? Men tänk om dom misstror mig!

    Ja okej, munskydd kan jag ju fixa.
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (?) skrev 2020-03-31 18:28:14 följande:

    Har du testat omeprazol? Kan ju vara surt maginnehåll som irriterar halsen.


    Får inte sura uppstötningar eller något sådant. Svider inte i halsen heller utan är bara torrt och svullet typ, svårt att beskriva. Retigt.
  • mallalala

    Jag skulle kontakta förlossningen redan nu och säga som det är så kan de skriva in det i din journal. Är de oroliga kan de säkert testa dig redan nu för Corona.

  • Alexi83
    Anonym (Jenny) skrev 2020-03-31 18:21:41 följande:

    Runt vecka 20 började jag att hosta. Detta var alltså flera månader sedan. Jag har fått jätteirriterade slemhinnor av att vara gravid. Jag torrhostar, har torra spruckna läppar, är tjock i näsan utan att vara snorig och det är blod på pappret typ varje gång jag snyter mig. Men nu känns det ju plötsligt jättejobbigt att jag har den här gravidhostan i och med coronavirus! Nu är jag i vecka 39 och hostan har tilltagit lite precis som alla mina andra symtom. Jag skulle lämna ett blodprov på vårdcentralen och det var flera som blev riktigt arga på mig för att jag hostade. Vad ska dom säga på bb?! :( Vill inte skrämma någon! :(


    Ta kontakt med förlossningen om dina problem. Använd munskydd och var noga med övriga hygien. Du kan säkert få ta ett test för säkerhets skull.
  • Anonym (Jenny)

    Jag kan gärna ta ett test! Skulle vara skönt för mig att inte bli misstrodd eller skrämma någon. Men jag vet att denna hosta är pga graviditeten och slemhinnorna. Brukade få hosta och ont i halsen innan mens också. Har haft hosta i flera månader men har inte feber eller sjukdomskänsla eller något sådant!!! Men okej, tack för era tips! Då kontaktar jag förlossningen. Hoppas dom inte strular nu och säger att jag inte får komma eller att dom möter mig med värsta skyddsutrustningen för det skulle kännas jobbigt av någon anledning :(

Svar på tråden Covid-19? Nej, jag är bara gravid!!! Vad göra? Hostar massor!