• Anonym (ickerökare)

    Rökare med corona panik

    Ärligt, detta har jag väntat på. 


    Den panik, som vissa av dessa rökare känner, känner jag varje gång jag går igenom en rökares ciggarett rök. 


    Känns bra eller? För er rökare menar jag?


    "Äsch, ni är så pjåltiga." Är inte så roligt att höra nu va?


    Det finns giftigare saker i luften än corona...


    Sen, så ett fakta till er rökare, det spelar ingen roll om ni slutar nu. Ni har redan sabbat er kropp tillräckligt och gjort den ännu mer mottaglig mot covid 19 med er rökning fram tills nu.  


    Men visst, överlever ni så har ni gjort samhället en tjänst. 


    Dvs, om ni slutat det vill säga. 

  • Svar på tråden Rökare med corona panik
  • Anonym (C)

    Empatiskt och givande inlägg. Men visst. Hoppas alla rökare dör. Och alla andra som missbrukar nånting.

  • Anonym (Ingen rök utan eld?)

    Det ryktas att av drygt 3000 avlidna i Kina var endast 1,4% rökare.

  • Anonym (öööh?)

    Faktiskt, jag bryr mig inte mer nu än innan. Dör jag så dör jag.

    Om någon gnällig individ från familjeliv som skriver bittra inlägg om hur hemskt det är att folk röker också stryker med, så jublar jag.

  • Anonym (Ingen rök utan eld?)
    Anonym (C) skrev 2020-03-31 20:12:44 följande:

    Empatiskt och givande inlägg. Men visst. Hoppas alla rökare dör. Och alla andra som missbrukar nånting.


    Med 100% säkerhet vill jag påstå att ALLA kommer att dö.
  • Anonym (Bättre tack)

    Många med covid 19 behöver ha bra lungor att hosta.Det är inte nån trevligt situation för någon som har rökt och förstört sina lungor redan.Försök sluta röka nu,bra motivation just nu.

  • Anonym (Men jisses....)

    [quote=80314545][quote-nick]Anonym (ickerökare) skrev 2020-03-31 19:58:23 följande:[/quote-nick]Ärligt, detta har jag väntat på. 

    Den panik, som vissa av dessa rökare känner, känner jag varje gång jag går igenom en rökares ciggarett rök. 

    Känns bra eller? För er rökare menar jag?

    "Äsch, ni är så pjåltiga." Är inte så roligt att höra nu va?

    Det finns giftigare saker i luften än corona...

    Sen, så ett fakta till er rökare, det spelar ingen roll om ni slutar nu. Ni har redan sabbat er kropp tillräckligt och gjort den ännu mer mottaglig mot covid 19 med er rökning fram tills nu.  

    Men visst, överlever ni så har ni gjort samhället en tjänst. 

    Dvs, om ni slutat det vill säga. [/quote

    Å vad trevligt det är med självgoda och uppblåsta individer. Jag vet inte om det kommer som en nyhet men du kommer också att dö? Det är det enda som vi vet med all säkerhet. Att vi alla dör förr eller senare. En del av sjukdom, en del av olyckor, en del av andra orsaker som t.e.x ålder. Men dör gör vi alla till slut. Och om du t.e.x är överviktig och otränad så kanske din kropp inte har tillräcklig kraft att klara av coronan heller? Om du nu är så dum så att du tror att samtliga som smittats och avlidit röker så kanske det slutar med att du så småningom

    blir en tråkig erfarenhet rikare. Vi får hoppas att du slipper det. Men förmodligen så är du ung och övertygad om att du är odödlig.

Svar på tråden Rökare med corona panik